printlogo


کد خبر: 193318تاریخ: 1397/3/9 00:00
اخبار

سکه باز هم گران شد
در جریان معاملات بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش به 2 میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید. به گزارش مهر، همچنین هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم هم ۳۰ هزار تومان گران شد و نرخ آن به 2 میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. هر نیم‌سکه نیز ۱۴ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ هزار تومان گران شده است. بر این اساس، قیمت هر قطعه نیم‌سکه یک‌میلیون و ۴۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۶۱۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۳۶۰ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۰۴ دلار و ۱۹ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۹۷ هزار و ۱۸۰ تومان است.


تصویب آیین‌نامه  قراردادهای موقت
معاون وزیر کار با اشاره به بررسی پیشنهادات نمایندگان کارگران و کارفرمایان درباره تعیین سقف زمانی برای قراردادهای موقت در مشاغل غیرمستمر، از تصویب کلیات این‌ آیین‌نامه خبر داد. احمد مشیریان در گفت‌وگو با مهر، درباره جزئیات نشست سه‌جانبه کارگروه «روابط کار» شورای‌عالی کار که با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد، گفت: این نشست مشترک با رعایت سه‌جانبه‌گرایی در ادامه جلسات گذشته کارگروه، به منظور جمع‌بندی درباره تدوین‌ آیین‌نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار برای تعیین حداکثر مدت قرارداد موقت در مشاغل غیرمستمر تشکیل شد. در این نشست با توافق نمایندگان کارگری، کارفرمایی و وزارت کار کلیات‌ آیین‌نامه به تصویب رسید. وی ادامه داد: پس از اعمال نظر شخص وزیر کار، ‌آیین‌نامه طبق قانون کار برای اجرایی شدن باید در هیأت دولت مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.


سایپا زِه پراید را حذف کرد!
بخشنامه سایپا به نمایندگی‌های فروش برای حذف زه پراید منتشر شد که نشان می‌دهد از ۱۵ بهمن سال گذشته زه پراید حذف شده است. به گزارش تسنیم، نامه‌نگاری‌های شرکت سایپا با نمایندگی‌های فروش نشان می‌دهد این شرکت از 15 بهمن ماه سال 96 با ارسال یک بخشنامه به نمایندگی‌های فروش اعلام کرده، از این تاریخ زه جانبی همه محصولات گروه x100 (111،131 و 132) حذف شده است و در این باره  نسبت به ثبت خودروهای ارسال شده  در سیستم فروش اقدام کنید. بر اساس این بخشنامه مردم باید با پرداخت 37 هزار تومان در بازار نسبت به خرید زه که قبلاً روی خودرو نصب بود اقدام کنند. البته این شرکت پیش از این هم به حذف برخی از امکانات خودروی پراید از جمله پخش به نام آپشن اقدام کرده بود که همین امر نارضایتی بیشتر مردم را به دنبال داشته است اما متأسفانه تاکنون پاسخی منطقی در این‌باره به مصرف‌کننده ارائه نشده و میزان رضایتمندی آنها هر روز از این محصول کاهش پیدا می‌کند.


ممنوعیت کامل واردات  کالای مشابه ساخت داخل
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید از طرح جدید مجلس برای ممنوعیت کامل واردات کالای مشابه تولید داخل خبر داد و گفت: می‌خواهیم تولیدکننده داخلی امکان فروش محصولات خود را پیدا کند. حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه طرح حمایت از تولید ملی در راستای حمایت از تولید با رویکرد رفع موانع تولید اصلاح و به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد این گزارش اواخر خرداد در صحن مجلس به بررسی نهایی برسد. وی با بیان اینکه در این طرح بحث حمایت جدی از تولید داخلی پیش‌بینی شده است، افزود: در صددیم حتی واردات برخی کالاها که در کشور تولید می‌شوند را در مقطعی به طور کامل ممنوع کنیم تا در ادامه تولیدکننده داخلی امکان فروش محصولات خود را پیدا کند. وی تصریح کرد: حتی پیش‌بینی کرده‌ایم صادرات محصولات داخلی را افزایش دهیم که برای تحقق همین موضوع معافیت‌های مختلفی را برای تولیدکنندگان در نظر گرفته‌ایم.


Page Generated in 0/0128 sec