printlogo


کد خبر: 193334تاریخ: 1397/3/10 00:00
شعرا از نیمه رمضان شاعرانه می‌گویند

شعرهایی که خوانده می‌شود مدح نیست
علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی درباره دیدار شاعران با رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان گفت: جلسه دیدار شعرا یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین جلسات رهبر انقلاب است به طوری که هر ساله اتفاقات بسیار شیرین و مبارکی رخ می‌دهد. به برکت این جلسات شعر انقلاب پیشتاز همه هنرها قرار دارد و شعر فارسی متحول شده است. وی افزود: شعرهایی که در این جلسه خوانده می‌شود، هیچ‌کدام شعرهایی نیست که مدح باشد. شعر نقدهای اجتماعی و شعرهای‌ آیینی است.  رهبر انقلاب محدود نمی‌کنند شاعر چه شعری بخواند اما قریب به اتفاق شعرها شعرهای متعهد و‌ آیینی با مضامین اجتماعی و نقد جامعه است.
پرچم حمایت از شعر به دست رهبر انقلاب است
غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره دیدار سالانه شعرا با رهبر انقلاب می‌گوید: ما شاعران جوان خوبی داریم که شعرشان از حیث استحکام صوری و لطف معنایی از شعر شاعران درجه اول دوران معاصر و قبل از انقلاب دست‌کمی ندارد. رهبر انقلاب با توجه به این روند بالنده شعر، پرچم حمایت از آن را بالا گرفته‌اند و خودشان اشعار بسیاری از شاعران را می‌خوانند و به خصوصیات شعری آنها واقفند و آنها را تشویق می‌کنند و دیگران را به حمایت از آنها دعوت می‌کنند و راه را برای این هنر والا باز می‌کنند. در شب‌های شعر ماه رمضان در محضر ایشان نیز همه نوع شعری خوانده می‌شود و موضوعات مختلفی در اشعار است که همه را هم تایید می‌کنند.
دیدار شعرا با رهبری  مهم‌ترین تریبون ادبی کشور است
قاسم صرافان درباره اهمیت دیدار شعرا با رهبری اظهار کرد: شعر هنری است که شاید نسبت به سایر هنرها بویژه هنرهای تصویری، کمتر رسانه‌ای می‌شود و فرصت کمتری برای دیده شدن دارد. بی‌تردید، برنامه دیدار مقام معظم رهبری با شعرا، به عنوان مهم‌ترین تریبون ادبی کشور و انعکاس خبری و رسانه‌ای این مراسم، می‌تواند در دیده شدن شعر و معرفی شعرا، خصوصا شعرای جوان، نقش مهمی داشته باشد. همچنین دیدار و آشنایی شعرا، از نسل‌های مختلف و شهرهای مختلف با هم، قبل و بعد از مراسم و تجدید خاطرات دوستان قدیمی، در فضایی صمیمی و شاعرانه از برکات دیگر این مراسم در حال و هوای ماه مبارک رمضان است.
دیدار شاعران با رهبری  طنز را از پستو بیرون آورد
عباس احمدی، شاعر و طنزپرداز کشور با بیان اینکه یکی از دلایل رشد شعر طنز کشورمان دیدار سالانه شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، گفت: خوانش شعر طنز در حضور رهبری باعث شد طنز به جامعه شناسانده شود و بسیاری از نگاه‌های منفی نسبت به طنز پاک شود. به بیانی دیگر طنز از پستو بیرون آمد و شاعران طنزپرداز با قدرت و فراغ‌بال بیشتری کار کردند. در شب شعر شاعران در حضور رهبر معظم انقلاب، چکیده و عصاره‌ای از شعر انقلاب اسلامی مطرح می‌شود. در این محفل جریان شعر انقلاب که طیف گسترده‌ای از شاعران کشور را شامل می‌شود به دیدار رهبری می‌روند و اشعاری که خوانده می‌شود هم طیف گسترده‌ای را به لحاظ قالب شعری و مضمون شامل می‌شود.


Page Generated in 0/0119 sec