printlogo


کد خبر: 193336تاریخ: 1397/3/10 00:00
اخبار

جریان تولید نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی «مستند» می‌شود
نشست مشترک مدیر شبکه مستند و مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی با هدف بررسی زمینه‌های همکاری مشترک برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در ابتدای این جلسه سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی گزارشی از اقدامات این مجمع در ۵ سال اخیر و وضعیت موجود بازار نوشت‌افزار کشور ارائه کرد. در ادامه سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند با اشاره به اینکه این شبکه می‌تواند در حوزه والدین و گروه‌های مرجع دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد، گفت: باید خانواده‌ها را نسبت به اهمیت محصولات کاربردی حوزه کودک و نوجوان مانند نوشت‌افزار و ... آشنا کرد. متاسفانه شخصیت‌ها و کاراکترهای ایرانی تداوم کافی برای تبدیل شدن به یک شخصیت ماندگار را نداشته‌اند، در صورتی که برای برخی کاراکترهای آمریکایی ده‌ها سال فیلم و سریال تولید می‌شود و شخصیت را زنده نگه می‌دارند. مدیر شبکه مستند سیما در انتهای این جلسه از تولید یک مستند بلند درباره جریان نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی خبر داد و گفت: این مستند با نگاهی آسیب‌شناسانه به وضعیت موجود بازار و همچنین نگاهی امیدوارانه به آینده نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی، اهمیت این موضوع را از جنبه‌های مختلف برای خانواده‌ها و مسؤولان فرهنگی بازگو خواهد کرد.


انتشار 3 اثر جدید  از مصطفی محدثی خراسانی
کتاب‌های «در آفتاب مضامین»، «محض بی‌رنگی» و «حماسه‌های غزل» 3 اثر تازه تالیف‌ شده مصطفی محدثی‌خراسانی به همت انجمن قلم ایران منتشر شد. به گزارش دفاع پرس،  کتاب «در آفتاب مضامین» شامل نثرهای مصطفی محدثی‌خراسانی پیرامون شخصیت‌های فرهنگی، شاعران، آثار شعر، نقد شعر معاصر و مقالات حوزه شعر است. در این اثر همچنین مجموعه یادداشت‌های ادبی در ارتباط با حج، عاشورا و مضامین متنوع وجود دارد. کتاب «محض بی‌رنگی» دومین کتاب منتشر شده این شاعر معاصر است که دربردارنده غزل‌ها، دوبیتی، رباعی و تعدادی شعر نیمایی است. این اثر در 210 صفحه چاپ شده که مضامین اجتماعی، عرفانی، عاشقانه، آیینی و دفاع‌مقدسی دارد.  کتاب «حماسه‌های غزل» دربردارنده قصیده‌، مثنوی‌ و ترانه‌های مصطفی محدثی‌خراسانی است که عمدتاً ترانه‌های این کتاب در قالب موسیقی تولید شده است. مضامین این ترانه‌ها متنوع است و دربردارنده موضوعات اجتماعی، عرفانی، آیینی، انقلاب و دفاع‌مقدس است که در 250 صفحه به چاپ رسیده است. حسام‌الدین سراج، سالار عقیلی، علیرضا افتخاری، عبدالحسین مختاباد، محمد گلریز، قاسم افشار، سیدعلی تفرشی و امیر تاجیک از جمله خوانندگانی هستند که ترانه‌های این شاعر کشورمان را در قالب قطعات موسیقی خوانده‌اند. آغاز فعالیت جدی مصطفی محدثی خراسانی  در سرودن، با تشکیل گروه شعر حوزه هنری مشهد در سال 1364 همزمان بود.


در پی اتهامات جنسی
صدای «مورگان فریمن»  از آگهی‌های تبلیغاتی حذف شد
مورگان فریمن ۸۰ ساله که جایزه یک عمر دستاورد «انجمن بازیگران فیلم» را دریافت کرده است، پس از اتهام آزار و تعرض جنسی از سوی ۸ زن، در موقعیت متزلزلی قرار گرفته است. به گزارش فارس به نقل از تایمز، متعاقب اتهامات آزار و تعرض جنسی مورگان فریمن، صدای این هنرپیشه نامدار هالیوودی از آگهی‌های تبلیغاتی حذف شد. سال‌هاست که صدای مورگان فریمن به عنوان یکی از صداهای شناخته شده تبدیل و محبوب شده و در بسیاری از برنامه‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی از آن استفاده می‌شود، حتی در کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در سال 2016 هم از صدای فریمن استفاده شد. به رغم عذرخواهی این هنرمند، برندهای تبلیغاتی مرتبط با این هنرمند شروع به قطع همکاری با او کرده‌اند. کمپانی کانادایی «ترنس لینک» یکی از چندین موردی است که اعلام کرده همکاری‌اش با مورگان فریمن را قطع می‌کند. «مونتین دو» هم که انجام‌دهنده تمام تبلیغات مسابقات معروف فوتبال آمریکایی «سوپر بول» (Super Bowl) است اعلام کرده قراردادش را با فریمن تمدید نخواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0056 sec