printlogo


کد خبر: 193344تاریخ: 1397/3/10 00:00
اخبار

تذکر ۹۱ نماینده به «حجتی» و «شریعتمداری»
عضو هیأت رئیسه مجلس تذکر ۹۱ نماینده به وزیر کشاورزی و صنعت درباره حل مشکلات مرغداران را قرائت کرد. به گزارش تسنیم، اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در صحن علنی مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس‌جمهور و مسؤولان اجرایی کشور خوانده شد. از جمله این تذکرات «رسیدگی به وضعیت نهاده‌‌های کشاورزی و نحوه تامین آن و کنترل قیمت تمام‌شده آن با ارز تخصیصی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت نهاده‌‌های کشاورزی بویژه در صنعت دامداری» و تذکر91 تن از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت درباره حل مشکلات مرغداران کشور بود که یک ضرورت حتمی و قطعی است.


ریلی‌ها درخواست ۲۰ درصد افزایش قیمت دادند
8 شرکت حمل و نقل ریلی مسافری در نامه‌ای به سعید محمدزاده، مدیرعامل شرکت راه آهن خواستار افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت قطارهای مسافری شدند. به گزارش مهر، در این نامه آمده است: در 3 سال گذشته، هزینه خدمات ارائه‌شده افزایش یافته و شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری، خواهان اعمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار بر اساس ماده ۹ قانون دسترسی هستند. همچنین شرکت‌های ریلی با اشاره به آخرین تغییر قیمت بلیت قطار مسافری در آذر ۹۴، اعلام کرده‌اند: این در حالی است که سال گذشته، دستمزد نیروی انسانی 5/14 و در سال جاری 5/19 درصد افزایش یافته است که به طور متوسط ۱۷ درصد می‌شود، از سوی دیگر، با توجه به نوسانات ارزی و خرید لوازم و قطعات یدکی ناوگان از خارج، در نتیجه هزینه‌های جانبی شرکت‌های ریلی افزایش یافته است.


حجم نقدینگی به یک تریلیون و 500 هزار میلیارد تومان رسید
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه حجم نقدینگی کشور به یک تریلیون و پانصد هزار میلیارد تومان نزدیک شده و با سرعت در حال رشد است، گفت: این رشد علامت سیل تورمی همراه با رکود در کشور است. به گزارش خانه ملت، رضا انصاری افزود: صادقانه باید اعتراف کنیم حال اقتصاد کشور، کشاورزان، فرهنگیان و دیگر اقشار جامعه خوب نیست و این مهم نیاز به ادله و استدلال ندارد، چرا که همگان واقف هستند اما لازم است به چند شاخص مهم در اقتصاد ملی اشاره کنم. وی عنوان کرد: ایران در میان 25 کشور منطقه رتبه  18 را در زمینه چشم‌انداز محیط کسب و کار دارد، همچنین در میان 130 کشور در رابطه با ارتباط آموزش با مشارکت اقتصادی و اشتغال آخرین رتبه نصیب ایران شده است. وی با اشاره به اینکه در این شرایط علائم مشاهده شده مبتنی بر سیاست کنترل قیمت در کشور است، ادامه داد: به دولتمردان یادآور می‌شوم این سیاست نه‌تنها شفابخش درد اقتصاد ایران نخواهد بود بلکه درمان دردهای آینده اقتصاد کشور را نیز سخت‌تر خواهد کرد.


شریعتمداری قول پیگیری  ثبتارش‌ غیرقانونی خودرو را داد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر صنعت قول پیگیری ثبت سفارش‌های غیرمجاز 6481 خودرو را داده است، گفت: شائبه هدایت این کار توسط فردی غیر از کارمندان وزارت صمت در این باره وجود دارد. «ولی ملکی» در گفت‌وگو با فارس درباره جلسه کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره طرح دوفوریتی ساماندهی بازار خودرو گفت: در این جلسه مسائل مختلف درباره خودرو و همچنین طرح دوفوریتی ساماندهی بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفت اما تصمیمی گرفته نشد.  وی با اشاره به ثبت سفارش واردات 6481 خودرو در زمان بسته‌ بودن سایت ثبتارش، افزود: در این باره  وزیر قول پیگیری و رسیدگی داده‌اند. وی افزود: وزارت صنعت و گمرک جمهوری اسلامی ثبت‌سفارش 6481 خودرو را در زمان بسته‌ بودن سایت پذیرفته‌اند که البته انجمن واردکنندگان خودرو مدعی است تعداد بیشتری در این زمان ثبت‌سفارش شده است. ملکی در پاسخ به این پرسش که این اتفاق چگونه در زمان بسته‌بودن سایت صورت گرفته است، گفت: این شائبه وجود دارد که سایت ثبتارش توسط فردی غیر از افراد وزارت صمت هدایت می‌شده است. وی تصریح کرد: ظاهرا سایت ثبتارش توسط فردی غیر از افراد وزارتخانه در زمان بسته‌ بودن باز شده و برای چند نمایندگی رسمی و غیررسمی شرایط ثبت‌سفارش را فراهم آورده است.


Page Generated in 0/0054 sec