printlogo


کد خبر: 193364تاریخ: 1397/3/10 00:00
کوتاه و گویا

مرضیه خسروی، سرپرست مدیریت فرهنگی- هنری شهرداری منطقه ۱۳ تهران از اجرای برنامه «با رهروان سحر» در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ مهربانی با اقشار زحمتکش و روزه‌دار برگزار می‌شود که در آن از افراد شاغل در خدمات‌رسانی شهر تهران؛ پاکبانان، کارکنان اورژانس، آتش‌نشان‌ها و نیروهای انتظامی که وعده سحر در خانه و کنار خانواده نیستند، پذیرایی می‌شود.
در راستای اجرای برنامه انقباضی شهرداری تهران با هدف کاهش هزینه‌ها، شهرداری منطقه 2 با بازبینی و بررسی دوباره هزینه‌ها و قراردادهای نگهداشت فضای سبز و خدمات شهری کاهش 15 تا 20 درصدی   هزینه‌های مزبور را در دستور کار خود قرار داد.
شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در قالب طرح تخفیف خدمات آزمایشگاهی در سال 1396 مبلغ 67 میلیارد ریال اعتبار به بیش از 11 هزار پژوهشگر و 324 شرکت دانش‌بنیان اختصاص داد. همچنین محققان دانشگاه تبریز موفق شدند با سنتز آزمایشگاهی یک نانوکاتالیست متخلخل، تبدیل روغن پسماند آشپزخانه به یک زیست سوخت (بیودیزل) را امکان‌پذیر کنند.
پرویز افشار، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را اعلام کرد و گفت: در سراسر کشور و به منظور توسعه مشارکت همگانی شاهد برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح و برنامه‌هایی همچون پیاده‌روی‌های خانوادگی، زنجیرهای انسانی «نه» به اعتیاد، دوچرخه‌سواری، مسابقات دوومیدانی، تئاترهای خیابانی، نمایشگاه‌های پیشگیری، صیانت و مقابله با عرضه خواهیم بود و انجام تبلیغات و پوشش خبری برنامه‌ها نیز در اولویت حوزه کاری ما است.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی، نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه امام خمینی(ره) با ایجاد تحولی شگرف در ابعاد فردی و اجتماعی، سطح معنویت در جامعه ایران را ارتقا بخشید، افزود: امام(ره) ملت ایران را به سوی ایثار و جانفشانی برای آرمان‌های اسلامی و انقلابی حرکت دادند.
سیدمحمدکاظم موسوی‌متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری ویژه‌برنامه ولادت امام حسن مجتبی(ع) در 1600 امامزاده و بقعه متبرکه کشور خبر داد و گفت: همزمان با  ویژه‌برنامه جشن ولادت امام حسن(ع) در جوار امامزادگان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، طرح مودت هم به منظور جذب کمک‌‌های مردمی و خیران در راستای عمران بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
 


Page Generated in 0/0059 sec