printlogo


کد خبر: 193365تاریخ: 1397/3/10 00:00
آوای شهر

انتقاد وزارت بهداشت از شهرداری تهران
طرح ترافیک پیوست سلامت ندارد
 سرپرست گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه طرح ترافیک جدید پیوست سلامت ندارد، گفت: لازم است مدیران شهری این موضوع را از طریق یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران ارزیابی کنند تا اثرات مثبت و منفی آن بر سلامت مشخص شود. عباس شاهسونی با اشاره به تدوین نشدن پیوست سلامت برای طرح ترافیک در تهران به ایسنا اظهار داشت: در تمام دنیا پیش از اجرای طرح‌های گوناگون بویژه حمل‌ونقل که تاثیر زیادی بر سلامت شهروندان دارند، پیوست سلامت در نظر گرفته می‌شود. متاسفانه اجرای طرح ترافیک جدید در شورای سلامت و امنیت غذایی استان تهران مطرح نشده است و جا دارد مسؤولان شهری این موضوع را از طریق یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران ارزیابی کنند تا اثرات مثبت و منفی آن بر سلامت مشخص شود. وی افزود: جزئیات این طرح برای نظرخواهی به وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان اعلام نشده است، بنابراین این موضوع جزو نواقص طرح است. اگر پیوست سلامت تدوین شود، می‌توان با اعداد و ارقام تاثیر آن را بر آلودگی هوا اعلام کرد تا بهترین مدل طرح اجرا شود. شاهسونی ادامه داد: از طرفی نیز در بیشتر روزهای یک ماه گذشته شاهد بارندگی و وزش باد در تهران بودیم و بر همین اساس نمی‌توان سلامت هوا را به اجرای طرح ترافیک نسبت داد. اگر این طرح در زمستان بررسی شود، آن زمان می‌توان گفت این طرح در کاهش آلودگی هوا موثر بوده یا خیر.

عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر خبر داد
نوسازی اتوبوس‌های فرسوده تا پایان آذرماه
 عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران گفت: توافقاتی از سوی سازمان اتوبوسرانی برای ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان انجام شده و اقداماتی برای نوسازی اتوبوس‌های فرسوده در دست اجراست و امیدواریم حداقل تا ۹ ماه اول سال جاری رقم زیادی از این اتوبوس‌های فرسوده، نوسازی شوند. زهرا نژادبهرام به میزان گفت: آلودگی هوا، ترافیک و حمل‌ونقل عمومی، 3 مسأله اصلی پایتخت است که شورای شهر تهران خواستار ورود جدی شهردار جدید به آنهاست. نژادبهرام افزود: امیدواریم با مستقر شدن شهردار جدید پایتخت هرچه سریع‌تر موضوع آلودگی هوا و ترافیک حل شود. وی بیان داشت: مصوبه‌های بسیاری در جهت کنترل و بهبود وضعیت آلودگی هوا و ترافیک در شورای شهر تهران به تصویب اعضا رسیده است و علاوه بر این در سال جاری بودجه‌ای کافی برای رسیدگی به این معضلات اختصاص داده شده و اکنون وقت عمل به وعده‌هاست. عضو هیات‌رئیسه شورای شهر با بیان اینکه شهردار جدید پایتخت تاکید بسیاری بر حل موضوع آلودگی هوا، ترافیک و حمل‌ونقل عمومی دارد، ادامه داد: شورای شهر تهران خواستار عمل به برنامه‌های مدیریتی در جهت بهبود وضعیت ترافیکی و آلودگی هوای پایتخت است. نژادبهرام در پایان با اشاره به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اذعان داشت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی بویژه بخش اتوبوسرانی با مشکلات بسیاری همچون فرسودگی ناوگان مواجهیم که برای رفع آن توافقاتی از سوی سازمان اتوبوسرانی برای ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان صورت گرفته و اقداماتی برای نوسازی اتوبوس‌های فرسوده در دست اجراست و امیدواریم حداقل تا ۹ ماه اول سال جاری رقم زیادی از این اتوبوس‌های فرسوده نوسازی شوند.

6 استان کشور  درگیر سیل و آبگرفتگی
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: طی 48 ساعت گذشته 2 تن در حوادث سیل در استان آذربایجان‌غربی جان خود را از دست دادند. مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ارتباط با امدادرسانی به سیل‌زدگان طی 48 ساعت گذشته به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: 6 استان کشور از جمله استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، سیستان و بلوچستان، کردستان، گلستان و همدان گرفتار سیل و آبگرفتگی بودند. رئیس امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: در طول 48 ساعت گذشته 2 تن در چالدران از توابع استان آذربایجان‌غربی فوت کردند.


Page Generated in 0/0061 sec