printlogo


کد خبر: 193374تاریخ: 1397/3/10 00:00
اخبار

دولت با روش‌های غیراخلاقی امضای نمایندگان را پس گرفت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارجاع طرح سوال از رئیس‌جمهور به کمیسیون آیین‌نامه‌های داخلی مجلس گفت: طرح سوال از رئیس‌جمهور همچنان از لحاظ حقوقی باز و در حال بررسی است. علی‌اکبر کریمی در گفت وگو با پایگاه خبری دیار آفتاب با اشاره به جلسه دوشنبه هفته گذشته کمیسیون اقتصادی با حضور معاون امور مجلس و معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: در این ایام فشار بسیار زیادی از سوی مسؤولان دولتی در وزارتخانه‌ها، نهاد ریاست‌جمهوری، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به نمایندگان امضاکننده طرح سوال از رئیس‌جمهور وارد شد و به انواع روش‌های غیراخلاقی متوسل شدند تا امضای نمایندگان را پس بگیرند، در نهایت دولتی‌ها موفق شدند و تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح سوال از رئیس‌جمهور همچنان از لحاظ حقوقی باز و در حال بررسی است، بیان کرد: به دلیل شبهه‌حقوقی ای که نسبت به ارائه طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره ارائه به صحن مجلس وارد شده بود، سؤال به کمیسیون آیین‌نامه‌های داخلی مجلس ارجاع شد تا در این باره اظهار نظر شود.

واکنش واعظی به گزارش مجلس از دوتابعیتی‌ها
رئیس دفتر رئیس‌جمهور می‌گوید اگر اسامی دوتابعیتی‌ها به دولت داده شود، دولت بلافاصله اقدام می‌کند و اگر خودمان هم متوجه شویم عمل می‌کنیم اما تاکنون لیستی به ما نداده‌اند. به گزارش مهر، محمود واعظی درباره گزارش مجلس از دوتابعیتی‌ها با بیان اینکه ما باید دوتابعیتی‌ها را تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: کسی که 2 گذرنامه دارد یک تعریفی دارد و کسی که کارت اقامت موقت دارد یک معنای دیگر دارد و نمی‌شود گفت این فرد دوتابعیتی است. رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: ما همواره گفته‌ایم اگر اسامی دوتابعیتی‌ها به دولت داده شود، دولت بلافاصله اقدام می‌کند و اگر خودمان هم متوجه شویم عمل می‌کنیم اما تاکنون لیستی را به ما نداده‌اند. ما وزارت اطلاعات را هم مامور کرده‌ایم این موضوع را پیگیری کند و اگر مدیری از دولت دوتابعیتی است معرفی کند تا ما اقدام کنیم. به گزارش «وطن‌امروز» اظهارات محمود واعظی در حالی است که پیش از این جواد کریمی‌قدوسی، رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از مدیران دوتابعیتی و دارای گرین کارت گفته بود نهاد ریاست‌جمهوری نه‌تنها اسامی مدیران دوتابعیتی خود را به کمیته نداده است که حتی از اعلام اسامی مدیران و مشخصات آنها برای اخذ استعلامات لازم از سوی نهادهای امنیتی نیز خودداری کرده است.

«محسن پیرهادی» مدیر مسؤول روزنامه رسالت شد
محسن پیرهادی به عنوان مدیر مسؤول جدید روزنامه «رسالت» انتخاب شد. به گزارش فارس، محسن پیرهادی پس از 31 سال جانشین سیدمرتضی نبوی در روزنامه رسالت شد.  بنا بر این گزارش، نبوی از زمان آغاز به کار روزنامه رسالت در سال 66 تا دیروز مدیرمسؤول این روزنامه بود. پیرهادی که فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل در مقطع دکترا است، چندی پیش به عنوان دبیرکل حزب پیشرفت و عدالت ایران اسلامی هم انتخاب شده بود.

واشنگتن: در حال مقابله با تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌ها هستیم
در ادامه نبرد دیپلماتیک آمریکا و ایران، مقام‌های آمریکایی از اعزام تیم‌هایی به اقصی نقاط جهان برای اطمینان از اجرای دقیق تحریم‌ها خبر دادند. به گزارش فارس، مقام‌های آمریکایی به نشریه «واشنگتن فری بیکن» گفته‌اند وزارت خارجه آمریکا با ایجاد یک گروه موسوم به «ضد ائتلاف» در حال رصد اقدام‌های ایران برای دور زدن تحریم‌هاست. یک مقام وزارت خارجه آمریکا به این نشریه گفت تحت ریاست «مایک پمپئو»
وزیر خارجه، دیپلمات‌های آمریکایی در حال توسعه روابط با دیگر کشورها برای کسب اطمینان از تاثیرگذاری حداکثری تحریم‌های جدید علیه ایران هستند. این مقام آمریکایی افزود: «ما به سختی در تلاشیم با کمک دوستان‌مان با اقدام‌های مضر ایران در جهان مقابله کنیم. آقای پمپئو نیز اغلب در حال گفت‌‌وگو با همتایان خود در انگلیس، فرانسه، آلمان و نیز متحدان‌مان در خاورمیانه و آسیاست».


Page Generated in 0/0055 sec