printlogo


کد خبر: 193418تاریخ: 1397/3/12 00:00
اخبار

اعلام شیوه فروش ارز صادرات  به صرافی‌ها
پس از اعمال تغییرات اخیر درباره فعالیت صرافی‌های مجاز در معاملات ارزی کشور، از این پس صادرکننده و صراف می‌توانند در ۷ گام اقدام به خرید و فروش ارز کنند. به گزارش تسنیم، از این پس صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به صرافان واگذار کنند. بر این اساس صادرکننده ابتدا با مراجعه با سامانه جامع تجارت می‌تواند با انتخاب پروانه صادراتی اقدام به عرضه ارز خود کند. در گام بعدی نیز صرافی مجاز با مراجعه به سامانه سنا می‌تواند ارزهای عرضه‌شده توسط صادرکنندگان را مشاهده کرده و تقاضای خرید خود را روی آنها ثبت کند. در مرحله بعدی نیز صادرکننده پس از مشاهده تقاضای صرافی بر حسب تمایل خود می‌تواند با یک یا چند صراف وارد معامله شود.


مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران:
هنوز آب کم است
شستن حیاط و ماشین با آبی که با مشقت تامین می‌شود، کم‌لطفی است. محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: بارش‌های اخیر جبران کاهش بارش‌ها را نکرده و ذخیره برف تهران در حال حاضر صفر است. به گزارش تسنیم، بختیاری در پاسخ به اینکه آیا بارش‌های یک ماه اخیر کمبود بارش در سال آبی جاری را جبران کرده است؟ گفت: اصلا اینطور نیست البته بارش‌ها بی‌تاثیر نبوده چون موجب خنک شدن هوا شده و مشترکان از کولر استفاده نکردند. وی افزود: سدهای تامین‌کننده آب تهران در تابستان از ذخیره برف تغذیه می‌شوند که متاسفانه در سال 96 ذخیره برف 90 درصد کاهش یافت و در مقایسه بین اسفند سال‌های 95 و 96 نشان می‌دهد ذخیره برف در سد لار در سال 95 بالغ بر 6 متر بوده در حالی که ذخیره برف در سد لار در اسفند سال گذشته فقط 65 سانتیمتر ثبت شده است بر این اساس ذخیره برف در فروردین صفر شد. بختیاری افزود: از این پس اوضاع آبی جای نگرانی دارد اگرچه تلاش می‌کنیم به سمت جیره‌بندی آب نرویم و این مساله اتفاق نیفتد ولی واقعیت این است که مردم بدانند منابع آبی وضع خوبی ندارند و نباید بدون دغدغه آب مصرف کنیم. وی ادامه داد: شاید مردم کمبودی در تامین آب حس نکردند چون وظیفه ما تامین آب برای مردم است و نباید دچار سختی شوند اما هنوز پیک تابستان نیامده ما مخازن آب را روزانه رصد می‌کنیم و نگرانی بسیاری در برخی سامانه‌ها داریم که به مردم منتقل نمی‌کنیم، این به معنای فراوانی آب نیست. وی همچنین درباره آب موجودی مخزن 5 سد تأمین‌کننده آب تهران نیز افزود: در حال حاضر 800 میلیون مترمکعب آب در مخازن 5 سد لار، لتیان، کرج، طالقان و ماملو وجود دارد که این رقم در زمان مشابه پارسال یک میلیارد و 106 میلیون مترمکعب بوده است یعنی 30 درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است.


شناسه‌های قبض همراه اول درست است
صورتحساب این دوره همراه اول صحیح بوده و مشترکان به شایعات منتشر شده در شبکه‌های مجازی توجه نکنند. اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد، در پی تغییر CRM این اپراتور فرمت شناسه قبض و پرداخت تغییر کرده و در آن دیگر از شماره موبایل استفاده نمی‌شود، لذا شایعه نامعتبر بودن شناسه‌های اعلام شده صحت ندارد. در این اطلاعیه تصریح شده مشترکان همراه اول می‌توانند با گرفتن کد #۱۱۱*۱۰* یا تماس با سامانه ٩٩٩٠ از درستی بدهی اعلام شده خود اطمینان یابند. همچنین مشترکان این اپراتور می‌توانند برای دریافت صورتحساب خود از طریق سامانه ۹۹۹۰ یا با ارسال حرف G (صورتحساب پایان دوره) و یا حرف M (صورتحساب میان دوره) به سر شماره ۹۹۰۰۰۹ اقدام کنند.
 


Page Generated in 0/0064 sec