printlogo


کد خبر: 193426تاریخ: 1397/3/12 00:00
انصراف حاجی‌بابایی مصلحت‌اندیشی بود
اصولگرایان پارلمان: نحوه مدیریت مجلس رضایتبخش نیست

علی لاریجانی برای سال سوم در مجلس دهم رئیس پارلمان می‌ماند تا او با 11 سال رکورددار ریاست بر مجلس شورای اسلامی باشد. امسال در انتخابات هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، آرای علی لاریجانی با افت بی‌سابقه‌ای مواجه شد و اگر نبود انصراف حمیدرضا حاجی‌بابایی، کاندیدای ریاست از فراکسیون اصولگرایان (نمایندگان ولایی) شاید ریاست لاریجانی بر مجلس در همان عدد 10 سال متوقف می‌شد.
به گزارش «وطن امروز»، این البته به معنای همراهی لاریجانی و اصولگرایان نیست. اصولگرایان مجلس می‌گویند انصراف حاجی‌بابایی از کاندیداتوری و سرریز شدن رای او به سبد رای لاریجانی مصلحت‌اندیشی بوده و اصولگرایان از نحوه مدیریت مجلس شورای اسلامی ناراضی هستند.
این را سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو فراکسیــون اصولگرایان مجلـس گفتــه است. نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس دهم شورای اسلامی برای سال سوم که روز سه شنبه
در صحن علنی پارلمان برگزار شد، اظهار داشت: فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور در انتخابات هیأت‌رئیسه و معرفی رئیس می‌خواست این موضوع را بیان کند که ما از مدیریت فعلی مجلس راضی نیستیم.
وی افزود: اتفاقاتی که در مجلس می‌افتد و نحوه مدیریت مجلس به گونه‌ای است که رضایتبخش نیست و باید حتما اصلاحاتی صورت گیرد؛ فکر می‌کنم هدف فراکسیون نمایندگان ولایی به دست آمد، یعنی آنچه می‌خواست را در این رقابت سخت به دست آورد.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: تصمیمی هم که آقای حاجی‌بابایی گرفت تصمیم فراکسیونی نبود و خودش اعلام کرد. قطعا استنباطش از فراکسیون این بود که اگر این کار را انجام دهد به صلاح است.
پیش از این محمد دهقان، دیگر عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس نیز به نارضایتی اصولگراها از مدیریت مجلس اشاره کرده بود.
نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس با بیان اینکه در رای‌گیری مجلس یک رأی اعتراضی نسبت به رئیس مجلس وجود داشت چرا که در ابتدا 171 رأی داشت اما امروز حائز 101 رأی شد، افزود: این نشان می‌دهد نمایندگان نسبت به مدیریت رئیس مجلس فارغ از مسائل سیاسی اعتراض دارند و معتقدند مدیریت باید به گونه‌ای اصلاح شود که یک دستاوردی هم در مجلس باشد. فقط حرف زدن و جلسه گذاشتن که مشکل کشور را حل نمی‌کند. دهقان ادامه داد: نمایندگان بویژه اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی نسبت به نوع مدیریت مجلس معترض و بر این نظر بودند که مجلس کارآمدی لازم را ندارد.
وی افزود: معلوم شد آقای لاریجانی با رأی فراکسیون نمایندگان ولایی توانست رئیس شود و به نظر من این موضوع در معادلات آینده مجلس می‌تواند بسیار مؤثر باشد.


Page Generated in 0/0051 sec