printlogo


کد خبر: 193428تاریخ: 1397/3/12 00:00
اخبار

دشمنی آمریکا برای ملت ایران آشکار شده است
امام‌جمعه موقت تهران گفت: امروز فهم دشمنی آمریکا با اسلام و امت اسلامی برای ملت ایران عمیق شده است. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی که ملت ما را با تجربه کرده و امت اسلامی هم این مساله را در حال تجربه کردن است و از طرفی رهبری هم تاکید بسیاری بر این موضوع دارند، فهم دشمنی عمیق آمریکا با اسلام، امت اسلامی و ملت ایران است. وی گفت: نگاه به تاریخ منطقه این واقعیت را تایید می‌کند. بعد از جنگ دوم جهانی در دنیای اسلام چه مزدورانی به قدرت رسیدند، چگونه جهان اسلام تجزیه شد، چگونه راه برای تولد رژیم نامشروع صهیونیستی در قلب دنیای اسلام و قبله اول مسلمین مهیا شد. خطیب نماز جمعه تهران افزود: مزدوران منطقه‌ای آمریکا و قدرت‌های جهانی چگونه به قدرت رسیدند و چه جنایاتی را علیه امت اسلام داشتند. چگونه دودمان پهلوی منافع ما را تاراج کرد. همه اینها به فاتحان جنگ دوم جهانی بازمی‌گردد که راه را برای شکاف میان کشورهای اسلامی هموار کردند. وی با بیان اینکه امروز قدرت ما بیش از هر زمان دیگری است، گفت: قدرت دفاعی ما به معنای واقعی کلمه بازدارنده است. ما امروز با وحدت و انسجامی مثال‌زدنی و با موقعیتی برتر و ممتاز در جامعه جهانی با تمام توان در برابر زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده‌ایم و قطعا به آرمان‌های اسلامی خود که توسط امام راحل و رهبری تدوین شده است، در کنار امت اسلامی دست پیدا خواهیم کرد.

اسرائیل ضرب شست محکمی از مقاومت در جولان دریافت کرد
دبیر ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اسرائیل ضرب شست محکمی از مقاومت در جولان دریافت کرد که این آغاز یک راه بزرگ است. به گزارش تسنیم، سردار رمضان شریف در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز قدس» بزرگ‌ترین ضربه روحی به اسرائیل عنوان کرد و گفت: خداوند بزرگ به برکت این نامگذاری موجب شده است هر ساله هزاران نشست، تحلیل سیاسی و فعالیت خبری و رسانه‌ای پیرامون زنده نگه داشتن آرمان فلسطین برگزار شود و ملت ایران هم در دومین راهپیمایی سطح ملی خود  آرمان فلسطین را زنده نگه دارد. شریف ادامه داد: برای نخستین بار از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی، اسرائیل، ضرب شست جانانه‌ای از جبهه مقاومت در بلندی‌های جولان دریافت کرد و این آغاز یک راه بزرگ است که اسرائیل بداند نزد آزادی‌خواهان جهان به عنوان غده‌ای سرطانی و ناقض همه قوانین شناخته می‌شود. ملت‌های آزاده سرانجام انتقام ظلم‌هایی را که به ملت فلسطین رفته است از اسرائیل خواهند گرفت.

احتمال معافیت گرفتن از آمریکا در قبال تحریم‌های ایران ضعیف است
مدیرعامل شرکت توتال گفته احتمال اینکه بتوان از آمریکا برای ادامه همکاری با ایران معافیت گرفت بسیار ضعیف است. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاتریک پویانه، مدیرعامل شرکت  فرانسوی توتال روز جمعه در یک نشست به سهامداران این غول نفتی گفته احتمال معاف شدن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای ادامه پروژه میدان گازی پارس‌جنوبی بسیار ضعیف است. توتال پیش از این اعلام کرده بود در صورت عدم معافیت از تحریم‌های آمریکا، این شرکت از پروژه فاز 11 پارس‌جنوبی که از جولای 2017 اجرای آن آغاز شده، خارج خواهد شد. بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران روز چهارشنبه گفت به توتال 60 روز فرصت دادیم برای ادامه همکاری خود در پروژه گاز پارس‌جنوبی از آمریکا معافیت‌های لازم را اخذ کند.  پویانه روز جمعه به سهامداران شرکت گفت چشم‌انداز گرفتن معافیت تیره و تار است و احتمال اینکه خزانه‌داری آمریکا به ما معافیت بدهد بسیار ضعیف است.
 


Page Generated in 0/0054 sec