printlogo


کد خبر: 193429تاریخ: 1397/3/12 00:00
اخبار

برای احیای حق‌مان به انقلابی‌گری نیاز داریم نه برجام اروپایی
کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینکه چرا دولت به برجام اروپایی اصرار دارد ناشی از این است که نمی‌خواهند تزی که از اول ارائه و ادعا کرده‌اند برجام منجی اقتصاد و کشور است، کاملاً شکست بخورد. حجت‌الاسلام مهدی طائب در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اصرار دولت برای ادامه برجام با اروپا اظهار داشت: دولت تعبیرش این بود که ما اگر می‌خواهیم مشکل آب خوردن‌ِمان هم حل شود باید برجام به نتیجه برسد، از این‌رو در حال حاضر نمی‌خواهند قبول کنند این تفکر موفق نبوده و شکست خورده است. کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حالا که همه برجام به یقین موفق نبوده است، دولت می‌خواهد حداقل بخش‌هایی از آن موفق شود، افزود: امام(ره) فرمودند حق گرفتنی است و هیچ‌کس حق را دودستی به ما نخواهد داد؛ بحث مذاکره و برجام، رفتن این راه بود که تصور می‌کردند آنها حق ما را می‌دهند در حالی‌که تجربه 40 ساله و حتی تجربه بشریت در برابر زورگویان و استکبار نشان داده چیزی از طریق مذاکره عایدمان نخواهد شد. وی افزود: طرف غربی همواره تلاش کرده در مذاکرات طرف مقابل یعنی ایران را دچار خسران کند و در صلح حدیبیه نیز بالاخره مشرکان این صلح را برهم زدند. طائب با یادآوری این نکته که پیامبر(ص) با روش انقلابی حقوق مسلمین را گرفتند و پیش‌بینی ایشان درباره صلح حدیبیه به واقعیت پیوست، تأکید کرد: در حال حاضر نیز همین‌طور است و با اینکه دولت به اروپا امید بسته اما باید بداند تاریخ ثابت کرده مذاکره جواب نمی‌دهد و ما برای احیای حق خود نیاز به انقلابی‌گری داریم.

لاوروف: آمریکا سیاست انزوای ایران را در پیش گرفته است
وزیر خارجه روسیه معتقد است آمریکا سیاست انزوای ایران را در پیش گرفته است. به گزارش ایسنا به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف در همایش مطالعات سیاسی پریماکف ۲۰۱۸ گفت: در حال حاضر آمریکا سیاست انزوای ایران را در پیش گرفته است به امید آنکه بتوان صدای این کشور را خفه کرد و آنان مجبور شوند سیاست خود را تغییر دهند و شرایطی برای تغییر رفتار ایران ایجاد شود. به گفته وزیر خارجه روسیه، مسکو با ارزیابی‌ها مبنی بر اینکه ایران ریشه تمام معضلات منطقه نظیر سوریه، فلسطین، لبنان و عراق و شماری از کشورهای دیگر است، موافق نیست. وی خاطرنشان کرد: مسکو قبلا برگزاری کنفرانس امنیتی برای منطقه خلیج‌فارس را پیشنهاد داد، زیرا اکنون در آنجا اوضاع خطرناکی در روابط بین اکثر دولت‌های پادشاهی خلیج‌فارس و ایران  مشاهده می‌شود.

نامه 63 نماینده مجلس به روحانی برای بازپس‌گیری لایحه FATF
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: نمایندگان مجلس در اقدامی جدید نامه‌ای با 10 بند و 63 امضا تهیه کرده‌اند و از رئیس‌جمهور خواسته‌اند لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را از مجلس پس بگیرد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با راه دانا، درباره آخرین وضعیت لایحه FATF گفت: نمایندگان تلاش خود را کردند از همه ابزارهای لازم جهت رای نیاوردن این لایحه استفاده کنند که در آخرین راه آبستراکسیون انجام دادند. وی ضمن تأکید بر این نکته که این لایحه برای استثمار ملت ایران است، عنوان کرد: در همین راستا سعی کردیم مجلس را آگاه کرده و مطالبی که تهیه کرده بودیم را در اختیار همه نمایندگان قرار داده و حتی در صحن علنی مجلس نیز تذکراتی داده شد. حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه ضررهای زیادی بعد از پیوستن ایران به این کنوانسیون متوجه ایران می‌شود، عنوان کرد: این نامه در قالب یک نصیحت به روحانی است و از او خواسته‌ایم پیشقدم شده و این لایحه استعماری را پس بگیرد. عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بارها عنوان کرده‌ایم اگر نمایندگان پاسخی به ایرادات ما به FATF دارند آن را اعلام کنند، گفت: هنوز هیچکس هیچ پاسخی به ایرادات وارده به FATF نداده است. هرچند 8 شرط برای اجرای لایحه FATF قرار داده شده است اما این شروط ضمانت اجرایی نداشته و هر یک از کشورهای عضو این کنوانسیون می‌توانند با شروط ایران مخالفت کنند.
 


Page Generated in 0/0050 sec