printlogo


کد خبر: 193447تاریخ: 1397/3/13 00:00
اخبار

ویژه‌برنامه‌های شبکه مستند در 14 و 15 خرداد
از «پدر، پسر، گلوله» تا «روایتی از ملاقات در مداربسته»
شبکه مستند به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و سالگرد قیام خونین 15 خرداد ویژه‌برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که از آنها می‌توان به «روایتی از ملاقات در مداربسته»، «پدر، پسر، گلوله» و «جنگ، دوربین، من» اشاره کرد. به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، «روایتی از ملاقات در مداربسته» مستندی است که در ساعت 20 روز یکشنبه 13 خرداد پخش می‌شود و به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده تولیدشده است. این مستند به زندگی معمار انقلاب اسلامی پرداخته و به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. مستند «پدر، پسر، گلوله» به کارگردانی امیر اصانلو که در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده درباره یک سرباز روستایی است که به گارد جاوید شاه پیوسته و به دلیل نزدیکی به تیم امنیتی شاه، در فرآیند تبعید امام خمینی(ره) به عراق حضورداشته است، او پس از پیروزی انقلاب نیز برای دفاع از کشور به جبهه‌های جنگ می‌رود. این مستند دوشنبه 14 خرداد ساعت 20 از شبکه مستند پخش خواهد شد. همچنین مستند «جنگ، دوربین، من» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ساسان فلاح‌فر روایتی از رشادت‌های مجاهدان رسانه‌ای فاطمیون در نبرد علیه نیروهای تکفیری در سوریه است. در این مستند راوی که یک مستندساز افغان است با دوربین به خط مقدم نبرد با تروریست‌های داعش می‌رود و یکی از عملیات‌های مهم لشکر فاطمیون و سلحشوری مدافعان حرم افغان را به تصویر می‌کشد. این مستند که در بسیج سازمان صداوسیما تهیه‌شده و مرکز رسانه‌ای فاطمیون مجری طرح آن است، سه‌شنبه 15 خرداد ساعت 19:30 در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد.


«شام آخر» رونمایی شد
کتاب «شام آخر، داستان‌هایی از شب‌های شام» به قلم جمعی از نویسندگان نشر مواسات در قم رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، شام آخر شامل 9 فصل به قلم 9 نویسنده جوان است که هر یک از زاویه‌ای سوژه سوریه و محور مقاومت را به داستان کشیده‌اند.
داستان‌هایی که گاه از فضای پرالتهاب سوریه و عملیات‌های چریکی سخن می‌گویند و گاه از میان ایران و از درون خانواده‌ها یا دوستان شهدای مدافع حرم. در این کتاب سعی شده است به روایت‌‌های مختلفی پاسخ برخی شبهات مطرح‌شده درباره حضور مستشاران ایرانی در سوریه بیان شود. گفتنی‌ است داستان اول این کتاب با عنوان «اتاق آخر» داستان استاد دانشگاهی‌ است که با حضور نیروهای ایرانی در سوریه مخالف است و این عقیده را مدام به دانشجویان تحمیل می‌کند. وی در ادامه داستان با شرکت در انتخابات، وارد مجلس می‌شود و به‌صورت اتفاقی در جریان حضور عناصر تروریستی داعش در مجلس، برای لحظاتی التهابات فراوانی را متحمل می‌شود که در نهایت با حضور و جانفشانی نیروهای نظامی جان سالم به در می‌برد. جهت تهیه این کتاب به پایگاه اطلاع‌رسانی نشر مواسات به نشانی  www.nashremovasat.stii.ir  مراجعه فرمایید.


سروده میلاد عرفان‌پور در رثای امام خمینی(ره)
ای ابرهای بغض! ببارید
 جاری شده ا‌ست نغمه بدرود اما تب سلام نمرده‌ است
رفت آن بزرگوار و پس از او، آن رسم و آن مرام نمرده ا‌ست
آن مرد بی‌نمونه دوران، از خاطـر خواص نرفته
لبخند‌‌های پیر جماران در سینه عـوام نمرده‌ است
ما نسل لحظه‌های حضوریم، در روزگار بی‌تو صبوریم
چشم‌انتظار صبح ظهوریم، خون در رگ قیام نمرده‌ است
زنده ا‌ست آنکه نـام نکویش در ذهن روزگار بماند
آری چنانکه شیخ اجل گفت، آن مرد نیک‌نام نمرده ا‌ست
ای ابرهای بغض! ببارید، خود را به گریه‌ها بسپارید
ای گریه‌‌های تلخ! بشورید، باور کنید امام نمرده‌ است


Page Generated in 0/0050 sec