printlogo


کد خبر: 193473تاریخ: 1397/3/13 00:00
سازمان‌‌های خدماتی، اجتماعی و شهری برای برگزاری بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تدارک گسترده‌ای دیده‌اند
تجدید میثاق مردمی با روح‌الله
اقشار مردم از سراسر کشور از راه‌‌های گوناگون خود را به حرم امام(ره) می‌رسانند

گروه اجتماعی: این روزها در آستانه بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سازمان‌ها و نهادی‌‌های فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و امدادی خود را برای برگزاری هر چه باشکوه‌‌‌‌‌‌تر این مراسم آماده می‌کنند و تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته‌‌‌اند. هر ساله از سراسر ایران افراد بی‌شماری برای گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی عازم حرم مطهر امام خمینی(ره) می‌شوند و مردم به صورت خودجوش و در قالب کاروان‌‌های خودرویی و پیاده خود را به حرم امام(ره) می‌رسانند.
خدمات‌رسانی 300 پزشک  به زائران
در همین باره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد مرکزی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) گفت: مرکز اورژانس تهران هر ساله به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در مراسم سالگرد ارتحال و گرامیداشت امام خمینی(ره) حضور دارد. سیدرضا معتمدی با بیان اینکه در بحث بهداشت، در زمینه‌‌های بهداشت یخ، آب، مواد غذایی و افطار نظارت داریم، اظهار داشت: ناظران بهداشتی از ابتدای آماده‌‌سازی و طبخ مواد غذایی تا بسته‌‌‌بندی و توزیع در میان زائران حضور دارند و همه کارشناسان دانشگاه البرز در این زمینه درگیر و ناظر هستند. وی تصریح کرد: در بخش درمان نیز 3 دانشگاه شهید بهشتی، تهران و ایران، 3 بیمارستان صحرایی و نیروهای ارتش نیز به صورت مجزا در بیمارستانی صحرایی که در پارکینگ غربی به عنوان درمانگاه برپا می‌کنند، فعالیت دارند و  11 درمانگاه و 300 پزشک، پرستار و امدادگر به زائران خدمات رایگان درمانی ارائه می‌دهند. معتمدی ادامه داد: هلال‌احمر نیز حدود 300 نفر از امدادگران خود را به صورت پیاده در اطراف حرم امام(ره) مستقر می‌کند تا در صورت نیاز این نیروها به صورت 4 نفره با برانکارد مصدوم را به نخستین آمبولانس یا مرکز درمانی منتقل کنند. معاون عملیات اورژانس تهران همچنین به زائران توصیه کرد دفترچه‌‌های بیمه و داروهای مصرفی خود را همراه داشته باشند تا امدادرسانان در صورت بروز مشکل در جریان مصرف داروهای این افراد باشند.
آمادگی ۱۲۰ دستگاه تاکسی
همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از به کارگیری ۱۲۰ دستگاه تاکسی برای خدمت‌رسانی به زائران مراسم بیست‌ونهمین سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) خبر داد. علیرضا قنادان درباره تمهیدات سازمان تاکسیرانی در بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: همچون سنوات گذشته سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در نظر دارد با حضوری فعال به ارائه خدمات به زائران مراسم ارتحال بپردازد. با توجه به مصادف شدن مراسم با ماه مبارک رمضان، در این راستا از ساعت 13 عصر روز دوشنبه (14خرداد) تا پایان مراسم، سرویس‌دهی با به کارگیری 100 دستگاه تاکسی‌ون جهت جابه‌جایی مسافران در مسیرهای تعیین شده انجام می‌شود. قنادان با بیان اینکه 20 دستگاه تاکسی سواری جهت خدمات‌رسانی در ستاد گمشدگان مراسم ارتحال استفاده می‌شود، گفت: محدوده خدمت‌رسانی براساس تدابیر اتخاذ شده به این صورت است که تاکسی‌‌های ون در محور شماره یک؛ در اصلی بهشت زهرا(س) از تقاطع معراج به بلوار حضرت فاطمه‌الزهرا(س) تا میدان شهدای گمنام به صورت رفت و برگشت، در محور شماره 2؛ از بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل شهید صنیع‌خانی تا فلکه ساعت، در محور شماره 3؛ بزرگراه شمال بهشت زهرا(س) حد فاصل سه‌راه باقرآباد تا فلکه ساعت ضلع شمال و در محور شماره 4؛ در قطعه‌های جدید از سر بلوار سعادت تا مرقد امام نیز آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند تا به صورت رفت و برگشت اقدام به جابه‌جایی مسافران کنند.
برنامه‌های  اتوبوسرانی
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم در اطلاعیه‌ای خدمات ویژه اتوبوسرانی به مناسبت بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را اعلام کرد. در اطلاعیه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آمده است: «شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ساعت ۱۲ روز دوشنبه مورخه ۱۴ خرداد ماه به منظور ارائه خدمات بهینه حمل‌و‌نقلی به زائران محترم برای عزیمت به مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) خدمت‌رسانی خواهد کرد. محل استقرار اتوبوس‌ها به شرح زیر است:
سامانه یک: چهار راه تهرانپارس- میدان نبوت- میدان رسالت. سامانه 2: میدان خراسان- پایانه خاوران. سامانه 3: شهرک محلاتی- جماران- چهارراه اشراق. سامانه 4: میدان راه‌آهن- بازار دوم نازی‌آباد- جوادیه- میدان انقلاب اسلامی- ابوذر (همچنین سرویس‌رسانی به مسافران شهرستان‌ها از ایستگاه راه‌آهن تهران انجام می‌شود.) سامانه 5: میدان آزادی- فلکه دوم صادقیه- شهرک شهید باقری- تهرانسر. سامانه 6: میدان شهرری- فلکه سوم دولت‌آباد- خانی‌آباد- شهرک ولیعصر- یافت‌آباد- شاد‌آباد. همچنین پس از خاتمه مراسم، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، شرکت‌کنندگان محترم را به مبادی اولیه برگشت خواهد داد».
استقرار درمانگاه سیار تأمین اجتماعی
همزمان با سالروز ارتحال امام راحل(ره)، درمانگاه سیار تأمین اجتماعی در حرم مطهر امام خمینی(ره) مستقر می‌شود و مراکز درمانی تابعه اطراف حرم مطهر به منظور امدادرسانی و خدمات‌دهی رایگان به زائران به صورت آماده‌باش قرار می‌گیرند. این سازمان همانند سال‌های گذشته برای این ایام، خدمات ویژه‌ای از جمله 2 عدد چادر صحرایی، یک دستگاه آمبولانس و درمانگاه سیار با تجهیزات کامل برای بیماران پیش‌بینی کرده است. همچنین باند هلی‌کوپتر بیمارستان تامین اجتماعی فیاض‌بخش برای ارائه کمک‌های امداد هوایی به زائران حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در حالت آماده‌باش کامل است. بابک عدلی، مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه خدمات درمانی و دارویی مورد نیاز بیماران در این ایام به صورت رایگان ارائه خواهد شد، تصریح کرد: درمانگاه سیار مستقر در حرم مطهر، دارای 2 پزشک، یک پرستار، یک بهیار و یک تکنیسین‌ دارویی است.
تمهیدات شهرداری برای مراسم  ارتحال امام (ره)
همچنین معاون خدمات شهری شهرداری تهران تمهیدات و مجموعه اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه مراسم بیست‌ونهمین بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را تشریح کرد. مجتبی یزدانی با تشریح اقدامات شهرداری تهران به مناسبت بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) گفت: این دومین سالی است که مراسم ارتحال در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و سال آینده نیز مراسم ارتحال در ماه رمضان برگزار می‌شود. یزدانی گفت: با توجه به اینکه مراسم ارتحال در ماه مبارک رمضان است، قاعدتا برنامه‌های پیش‌بینی شده نیز بر اساس همین ماه انجام خواهد شد به طوری که اصل مراسم 3 ساعت قبل از افطار در روز 14خرداد ماه برگزار می‌شود و تا ساعت 20 ادامه خواهد داشت. وی افزود: بر همین اساس و طی هفته‌های گذشته جلسات متعددی از سوی معاونت خدمات شهری با سایر معاونت‌ها و مناطق برگزار شد و وظایف هر یک از مناطق، سازمان‌ها و ادارات مشخص شده است. یزدانی تصریح کرد: مناطق 2، 4، 5، ‌7، 8، 9، 10، 11، 13، 14، 15، 16، 17 و 22 در بحث نظافت و نگهداشت محوطه مراسم همکاری خواهند داشت. همچنین درباره بحث پذیرایی نیز از ظرفیت مناطق 3، 6، 12، 18 و 21 استفاده خواهد شد، ضمن اینکه برای سایر مناطق نیز وظایف جداگانه‌ای پیش‌بینی
شده است.


Page Generated in 0/0151 sec