printlogo


کد خبر: 193489تاریخ: 1397/3/13 00:00
اخبار

صدای عارف هم درآمد
توضیحات کرباسیان و سیف درباره دلار قانع‌کننده نبود
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار دلار در کشور یادآور شد: ما جلسه‌ای را با سیف و وزیر اقتصاد داشتیم که طی آن توضیحاتی ارائه دادند اما آن توضیحات برای ما قانع‌کننده نبود. محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران درباره مدیریت بازار ارز به فارس تاکید کرد دولت باید با یک سیاست شفاف و روشن برنامه‌ها را دنبال کند. عارف ضمن تقدیر از زحمات دولت در راستای کنترل بازار دلار، اعلام کرد: ما جلسات دیگری هم در آینده درباره دلار خواهیم داشت؛ امیدواریم این مساله هم سامان خوبی پیدا کند. وی ابراز امیدواری کرد: با اندیشیدن تمهیدات لازم بازار کاذب و مسائل روانی که به نظر می‌رسید در ارز با آن روبه‌رو هستیم از بین برود.


گشایش بانک‌های خارجی در مناطق آزاد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاسیس یا ایجاد شعبه بانک خارجی در مناطق آزاد اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد. محمد حسن‌نژاد درباره تغییر شرایط تاسیس بانک برون‌مرزی در مناطق آزاد، گفت: تاسیس بانک خارجی در مناطق آزاد اقتصادی، بخش قابل توجهی از مشکلات درباره نقل و انتقال پول را حل می‌کند. وی ادامه داد: اگر بانک ارزی خارجی در کشور ایجاد شود، می‌تواند زمینه‌ساز رشد جذب سپرده‌های ارزی باشد، نباید فراموش کرد میزان قابل توجهی ارز خانگی در کشور وجود دارد که باید از انباشت آن جلوگیری شود. نماینده مردم مرند در مجلس با اشاره به نقش تاسیس یا ایجاد شعبه بانک خارجی در مناطق آزاد اقتصادی در تسهیل امور بانکی افزود: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در سفر به منطقه آزاد اقتصادی ارس مصوبه‌ای برای تاسیس بانک خارجی در منطقه داشتند. حسن‌نژاد در گفت‌‌وگو با خانه ملت گفت: اقدامات دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای برداشتن شرط اعتبار ۱۵۰ میلیون یورویی برای تاسیس بانک برون‌مرزی در مناطق آزاد می‌تواند به توسعه اقتصادی  مناطق آزاد کمک کند و مورد حمایت است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: یک بانک اوکراینی قرار است در منطقه آزاد اقتصادی ارس اقدام به تاسیس شعب بانکی کند.


«اینداستریال» کره از ایران می‌‌‌‌رود
شرکت دائلیم اینداستریال کره‌جنوبی اعلام کرد، قرارداد 23/2 تریلیون وونی (08/2 میلیارد دلاری) خود برای یک پروژه پالایشگاهی با ایران را لغو کرده است. به‌گزارش رویترز به گفته شرکت دائلیم، این سفارش به این دلیل لغو شده است که پروژه بهسازی پالایشگاه اصفهان به دلیل تحریم‌‌های وضع‌شده علیه ایران نتوانسته تامین مالی لازم را جذب کند. همچنین شرکت آمریکایی جنرال‌الکتریک اعلام کرد، به دنبال تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، این شرکت فعالیت‌‌های خود در ایران را متوقف می‌کند. علاوه بر تجهیزاتی که شعبات خارجی شرکت جنرال‌الکتریک در خارج از آمریکا به ایران فروخته‌‌‌‌اند، بر اساس آمارها این شرکت در 3 ماه منتهی به 31 مارس، 49/1 میلیون دلار سفارش از ایران دریافت کرده است. بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، مجوز صادر شده برای همکاری شرکت جنرال‌الکتریک با ایران پس از اوایل ماه نوامبر دیگر معتبر نخواهد بود. همچنین استیت بانک هند (اس‌بی‌آی) بزرگ‌ترین بانک این کشور به شعبات خود درباره تبعات همکاری با شرکت‌هایی که در حال تجارت با 2 کشور تحت تحریم آمریکا یعنی ایران و روسیه هستند هشدار داد. از سوی دیگر یک مقام شرکت لوک اویل، دومین شرکت بزرگ تولید نفت روسیه اعلام کرد، این شرکت تصمیم گرفته فعلا طرح‌‌های توسعه پروژه‌ها در ایران را به دلیل تهدید ناشی از تحریم‌‌های آمریکا پیگیری نکند. علاوه‌بر این شرکت سوییسی استدلرریل اعلام کرد، ناگزیر است قرارداد 4/1 میلیارد دلاری ریلی خود با ایران را لغو کند. این شرکت سوییسی در ماه فوریه توافقنامه‌ای را برای تحویل 960 واگن مترو در تهران
 امضا کرد.


Page Generated in 0/0095 sec