printlogo


کد خبر: 193493تاریخ: 1397/3/13 00:00
اخبار

اجازه بازدید از مراکز نظامی کشور یعنی پذیرش ذلت
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور می‌گوید بازدید از مراکز دفاعی و نظامی کشورمان به معنای پذیرش ذلت و حقارت است.  مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با راه دانا، درباره اظهارات مایک پمپئو و شروط دوازده‌گانه آمریکا برای شروع مذاکرات جدید آمریکا و ایران گفت: اصل مذاکره جدید یک رویا است و  شروط‌شان نیز آرزوهای واهی و بی‌مبناست. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه خواستار مذاکره با آمریکا نبوده و نخواهد بود مگر اینکه ماهیت استبدادی آمریکا عوض شود. وی اظهار داشت: قطعا در بحث عمق راهبردی، نفوذ در منطقه، قدرت بازیگری منطقه‌ای و بین‌المللی، توان دفاعی و موشکی و اموری که جزو آرمان‌ها و هویت ملی ماست و همچنین مسائلی که امنیت و بقای کشور را تضمین می‌کند مردم ما اجازه نخواهند داد هیچ مسؤولی عقب‌نشینی کند. بنابراین بهتر است آمریکا خودبزرگ‌بینی و افکار غلط را کنار گذاشته و خود را در سطح بقیه ببیند و از موضع انسانیت سخن بگوید تا مورد تمسخر  مردم ایران و دنیا قرار نگیرد. وی افزود: توان نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاع‌محور است و راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دفاع است لذا برای هیچ کشوری نه مزاحمت ایجاد کرده و نه تجاوزگری داشته و هیچگاه خارج از اراده دولت و ملت کشوری در آن کشور حضور پیدا نکرده است. وی در پایان تاکید کرد: اگر آمریکا و همپیمانانش بخواهند از مراکز دفاعی و نظامی کشورمان بازدید کنند یعنی پذیرش ذلت و حقارت، در حالی که مردم ما انقلاب کرده‌اند و این همه شهید داده‌اند تا  ذلت و حقارت را نپذیرند و یقینا آنها این آرزو را  به گور خواهند برد.

طرح جدید مجلس برای جلوگیری از استخدام «دوتابعیتی‌ها»
نمایندگان مجلس قصد دارند الزاماتی را برای جلوگیری از استخدام «دوتابعیتی‌ها» در دولت تهیه و تدوین کنند. سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با تسنیم، از طرح جدید مجلس برای الزام دولت در عدم به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس قصد دارند در طرحی الزاماتی را برای به‌کار نگرفتن افراد با تابعیت مضاعف یا دوتابعیتی تعیین کنند، با این شرایط به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها در دستگاه‌های حساس دولتی ممنوع می‌شود. وی با تأکید بر اینکه بیش از 80 تن از نمایندگان مجلس طرح اصلاح بخشی از قانون تابعیت را امضا کردند، اظهار داشت: الزامات نمایندگان مجلس برای عدم به کارگیری دوتابعیتی‌ها در ذیل طرح اصلاح قانون تابعیت تعریف شده است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد:  مجلس قاطعانه در مقابل به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها  ایستادگی می‌کند، زیرا به‌کارگیری افراد دارای تابعیت مضاعف یا دوتابعیتی در مشاغل حساس، ضربات جبران‌ناپذیری بر کشور و منافع ملی وارد می‌کند.

هفتمین شنبه انقلاب برگزار شد
زارعی: ولایت فقیه زنجیره جنبش‌های مقاومت را شکل داد
 سعدالله زارعی، رئیس مرکز اندیشه‌سازان نور و کارشناس مسائل خاورمیانه صبح دیروز در هفتمین شنبه انقلاب با موضوع ولایت‌فقیه که به همت جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامی در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به تاثیر عمیق ولایت‌فقیه در معادلات جهانی تاکید کرد: این جایگاه، نظام سلطه را در ابعاد مختلفی تهدید کرده و سیره و اندیشه حضرت امام و رهبر معظم انقلاب و نحوه مواجهه ولایت‌فقیه با جنبش‌های استعماری حائز اهمیت است. به گزارش فرهنگ سدید، زارعی با اشاره به مولفه‌های گفتمان رهبر معظم انقلاب در زمینه جنبش‌های مقاومت تصریح کرد: چطور باید بفهمیم جنس کدام‌ جنبش از انقلاب اسلامی است؛ آقا فرمودند جنبش‌هایی که با شاخص‌های امام‌ همخوانی دارد جزو جنبش‌های اصیل مقاومت هستند. وی خاطرنشان کرد: تا جایی که از دست ما ساخته باشد از گروه‌های مقاومت حمایت کامل می‌کنیم و این دائمی و کارآمد و منتج به نتیجه خاص است؛ ما هسته‌های مقاومت را در جغرافیای خودشان مسؤول می‌دانیم، حال اگر یک هسته مقاومت تشخیص متفاوتی از یک هسته مقاومت دیگر بدهد، هیچ اشکالی ندارد کما اینکه در بحران سوریه این اتفاق افتاد؛ مهم عملکرد صحیح آن هسته مقاومت در جغرافیای خود است. زارعی بیان داشت: اندیشه ولایت‌فقیه باعث شده است زنجیره موفقی از جنبش‌های مقاومت تشکیل شود که استقلال دارند و احسان عزت می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0305 sec