printlogo


کد خبر: 193588تاریخ: 1397/3/20 00:00
پدیده‌های آمریکای‌جنوبی در روسیه
سفارش مسی

در فاصله کمتر از یک هفته به شروع جام‌جهانی، تیم ویکری، کارشناس برجسته فوتبال آمریکای‌جنوبی، به بررسی پدیده‌های احتمالی این قاره در روسیه پرداخته است.
کریستین پاون (آرژانتین، 22 ساله، 5 بازی ملی، بدون گل)
پاون که در 18 سالگی از تایرس د کوردوبا به بوکا جونیورز پیوست طی 4 فصل اخیر در 60 بازی برای بوکا 17 گل زده و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و برای همین بارسلونا، گویا به سفارش لیونل مسی، خواهان به خدمت گرفتن پاون است. پاون وینگر ریزنقش و راست‌پایی است که البته بیشتر در سمت چپ به بازی گرفته می‌شود. بنابراین برای قرار گرفتن در ترکیب تیم‌ملی باید با آنخل دی ماریا رقابت کند. او در بازی دوستانه مقابل هائیتی به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت و همکاری و هماهنگی خوبی با مسی نشان داد.
جووانی لو سلسو (آرژانتین، 22 ساله، 4 بازی ملی، بدون گل)
برعکس پاون، لو سلسو خیلی زود راهی فوتبال اروپا شد و 2 سال پیش با مبلغ 5/8 میلیون پوند از روزاریو به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. لو سلسو این فصل جایی برای خودش در خط میانی پاریسی‌ها باز کرد و نقش مهمی در کسب سه‌گانه داخلی آنها داشت.
لو سلسو همین حالا خیلی شناخته‌شده‌تر از پاون است، هافبک چپ‌پایی بسیار مستعد که می‌تواند تورنمنت بزرگی پیش‌رو داشته باشد.
مارکینیوش (برزیل، 24 ساله، 25 بازی ملی، بدون گل)
همبازی لو سلسو در پارک دو پرنس، عنصری کلیدی در خط دفاعی‌ای بود که در 38 بازی لیگ تنها 29 گل خورد. مارکینیوش در اکتبر 2017 برای نخستین‌بار افتخار بستن بازوبند کاپیتانی برزیل را پیدا کرد، در حالی که جانشین تیاگو سیلوا، الگوی خودش، در زمین شده بود.
مارکینیوش همین حالا بازیکنی شناخته شده است اما نه به اندازه‌ای که باید. او مدافعی سریع و بسیار قابل اطمینان در مرکز خط دفاعی است که می‌تواند نقش فولبک راست و حتی هافبک دفاعی را هم بازی کند. مارکینیوش که در بازی‌های مقدماتی مهره ثابت تیمش بود، از آن دست مدافعانی است که به قدری ساده و بدون حاشیه بازی می‌کنند که کمتر به چشم می‌آیند. با این حال قرار گرفتن او در ترکیب ثابت برزیل در روسیه هنوز معلوم نیست.
یری‌مینا (کلمبیا، 23 ساله، 12 بازی ملی، 3 گل)
پیوستن مینا به بارسلونا، مدافعی که به پالمیراس کمک کرده بود بعد از 22 سال لیگ برزیل را ببرد، با سروصدای زیادی همراه بود. او حتی در جلسه معارفه خودش، به عنوان نخستین کلمبیایی تاریخ باشگاه، به نشانه احترام با پای برهنه وارد شد اما چند نمایش سطح پایین از مینا باعث شد تا حالا به نظر برسد برای ادامه فوتبالش باید نوکمپ را ترک کند.
مینا به هر حال مدافعی تنومند و مقتدر روی توپ‌های هوایی است و می‌تواند در جام‌جهانی مشتریان زیادی برای فصل آینده جذب کند.
خوآن فرناندو کوئینترو (کلمبیا، 25 ساله، 14 بازی ملی، 2 گل)
از کوئینترو به عنوان یکی از درخشان‌ترین استعدادهای نسل خودش یاد می‌کردند، بازیکنی که در جام‌جهانی گذشته هم گل زد اما بعد از پیوستن به پورتو موفق نشد به روند رو به رشدش ادامه دهد و مجبور شد مدام به صورت قرضی برای تیم‌های دیگر بازی کند.
کوئینترو هافبک بازیساز و چپ‌پایی بسیار مستعد بود اما در چند سال اخیر به دلایل مختلفی از جمله بالا رفتن وزنش، فرمش افت کرد و حتی در یک مقطع حرف از خداحافظی از فوتبال و پی گرفتن حرفه‌ای موسیقی زد. امکان بازی در یک جام‌جهانی دیگر انرژی دوباره‌ای به او داده و با اینکه به احتمال زیاد در ترکیب اصلی کلمبیا قرار نگیرد اما می‌تواند اسلحه‌ای مرگبار از روی نیمکت باشد. 
رودریگو بنتانکور (اروگوئه، 20 ساله، 6 بازی ملی، بدون گل)
بنتانکور جزو دیگر محصولات آکادمی بوکا جونیورز است که طبق بخشی از معامله این باشگاه با یوونتوس برای بازگرداندن کارلوس توز در نهایت امسال راهی تورین شد. اروگوئه در یک سال اخیر دست به جوانگرایی بالایی در خط میانی‌اش زده و بنتانکور در این راه بدل به شاخص‌ترین بازیکن این پروژه توسط اسکار تاوارز شده است.
هافبک جوان یوونتوس که این فصل نقشی نه‌چندان پررنگ برای بیانکونری در راه رسیدن به هفتمین قهرمانی پیاپی سری آ بازی کرد، محبوبیت بسیار زیادی در اروگوئه دارد و انتظار می‌رود به مهره کلیدی تیمش در جام‌جهانی بدل شود. بنتانکور توانایی کنترل جریان و ریتم بازی‌ها را دارد و برای همین اروگوئه‌ای‌ها امید زیادی به ساق‌هایش برای یک شگفت‌سازی بزرگ بسته‌اند.


Page Generated in 0/0073 sec