printlogo


کد خبر: 193603تاریخ: 1397/3/20 00:00
اخبار

عضو شورای استان تهران خبر داد
افزایش 12/5 درصدی نرخ کرایه اتوبوس
عضو شورای استان تهران گفت: کرایه اتوبوس و مینی‌بوس در سال 97 حداکثر 5/12 درصد افزایش یافته است. محمد قانبیلی، عضو شورای استان تهران و عضو کمیته انطباق فرمانداری درباره سرنوشت افزایش کرایه اتوبوس در سال جاری  به فارس اظهار داشت: در جلسه گذشته کمیته انطباق پیشنهاد جدیدی از سوی شورای شهر تهران درباره نرخ کرایه اتوبوس مطرح نشد. وی ادامه داد: بنابراین شورای شهر تهران با پیشنهاد فرمانداری تهران مبنی بر افزایش 5/12 درصدی نرخ کرایه‌ها موافقت کرده است. قانبیلی افزود: مصوبه قبلی شورای شهر تهران افزایش 10 تا 15 درصدی بود که کمیته انطباق با آن مخالفت کرد. نرخ کرایه اتوبوس برای اتوبوس‌های خصوصی و عمومی به یک میزان افزایش یافته است.

بازنگری در خطوط تاکسی‌
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از انجام بررسی‌های نهایی درباره بازنگری خطوط تاکسی خبر داد. علیرضا قنادان با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن بازنگری خطوط تاکسی‌ به ایسنا گفت: در راستای تصمیم‌گیری درباره بازنگری خطوط تاکسی درصدد آن هستیم  اختیار خطوط تاکسی را که مبدا و مقصد آن در یک منطقه است به شهرداری‌های مناطق تفویض کنیم که آنها بر اساس شرایط محلی و منطقه‌ای خود برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهند. وی با بیان اینکه برخی از خطوط تاکسی «فرامنطقه‌ای» است که در حال بازنگری آنها هستیم، گفت: در هفته‌های گذشته بررسی‌های مختلفی درباره نحوه بازنگری در خطوط فرامنطقه‌ای شده است که یکی از این تصمیمات این بود که تاکسی‌های خطی موظف هستند در ساعت پیک صبح و عصر که خطوط فعالیت‌شان شلوغ است در خط فعالیت کنند اما در ساعات دیگر می‌توانند در قالب تاکسی‌های اینترنتی مجوزدار فعالیت کنند. قنادان با بیان اینکه درخواست مسافران تنها در ساعات مجاز به این تاکسی‌ها اعلام می‌شود، گفت: البته مشغول بررسی هستیم تا تمام ابعاد این مساله مورد بازنگری قرار گیرد.

هوای تهران ناسالم شد
مرکز پایش آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۲۲ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد. به ‌گزارش مهر، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ١١ شنبه 19 خرداد در وضعیت ناسالم بوده است. محمد رستگاری افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسید کربن پاک (۲۴)، ازن ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۲۲)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۷۰)، دی اکسید گوگرد پاک (۵)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون پاک (۴۲) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون سالم (۵۴) بوده است. ازن آلاینده‌ای نیست که از منابع رایج آلودگی مثل کارخانه یا خودرو یا منبع خاص دیگری وارد هوا شود، بلکه بر اثر شدت تابش اشعه آفتاب بر برخی مواد موجود در هوا مثل دی‌اکسید نیتروژن، ازن تولید می‌شود.


 مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با شرکت در هفته‌‌ فرهنگی کشور لبنان در شهر نبطیه به معرفی ویژگی‌های فرهنگی، هنری، علمی و ادبی ایران برای بازدید‌کنندگان لبنانی پرداختند.
 علی مبشری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی شهرستان لار، در بازرسی از یک دستگاه کامیون که در محورهای مواصلاتی این شهرستان در حال تردد بود، یک میلیون و هشتصد هزار نخ سیگار خارجی کشف و ضبط کردند. وی ادامه داد: با بازداشت راننده کامیون، محموله مکشوفه به اداره دخانیات تحویل و پرونده‌ای در این راستا تشکیل و برای رسیدگی به شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان لار ارجاع شد.
 


Page Generated in 0/0064 sec