printlogo


کد خبر: 193611تاریخ: 1397/3/20 00:00
اخبار

رشد  قیمت خودرو در بازار
محدودیت عرضه و زمزمه افزایش قیمت خودروها تا پایان خرداد عاملی شده تا تقاضا در سطح بازار افزایش پیدا کند و همین موضوع رشد قابل توجه قیمت‌ها را به‌وجود آورده است. به گزارش تسنیم، این روزها بازار خودرو التهابات زیادی را شاهد است که یکی از دلایل آنها افزایش قیمت خودروهای خارجی و تمایل مردم به خرید خودروهای داخلی است. البته محدودیت عرضه و زمزمه افزایش قیمت خودروها تا پایان خردادماه عاملی شده تا تقاضا در سطح بازار افزایش پیدا کند و همین موضوع رشد قابل توجه قیمت‌ها را در پی داشته است. علاوه بر این تعلیق همکاری پژو با ایران نیز عاملی شده تا نخستین خودروی پسابرجامی پژو 2008 در چند روز اخیر شاهد افزایش 8 میلیون تومانی قیمت باشد به نحوی که این خودرو دیروز با قیمت 171 میلیون تومان به فروش رسید. در بازار دیروز مزدا3 با رشد 15 میلیون تومانی با قیمت 205 میلیون تومان، ساندرو با افزایش 2 میلیون تومانی با قیمت 72 میلیون تومان و استپ وی با افزایش 2 میلیون تومانی با قیمت 81 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. در بخش خودروهای پژو 206 نیز بازار شاهد تغییرات قیمتی 100 تا 200 هزار تومانی بود. علاوه بر این تندر پلاس نیز با افزایش 2 میلیون تومانی با قیمت 68 میلیون تومان و سراتو با افزایش 5 میلیون تومانی با قیمت 145 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

دانشجویان لیسانس  ارز دانشجویی می‌گیرند
بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، ارز دانشجویی به دانشجویان خارج از کشور در دوره لیسانس نیز تعلق می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، تأمین و انتقال شهریه و انتقال و پرداخت هزینه‌های اقامت درباره  دانشجویان دوره لیسانس، در صورتی که قبل از تاریخ 31‏/2‏/1397 دانشجو بوده و در حال تحصیل هستند، فقط بابت ترم تحصیلی جاری و ترم‌های تحصیلی آتی آنها بلامانع است. همچنین تأمین و انتقال ارز بابت شهریه دانشجویان آزاد خارج از کشور از دوره لیسانس به بالا با ارائه درخواست متقاضی در برابر تایید وزارتخانه علوم یا بهداشت مبنی بر شاغل به تحصیل بودن دانشجو در خارج از کشور و ارائه صورتحساب دانشگاه مربوط با تایید به میزان مبلغ مندرج در آن و حداکثر تا سقف 15 ‌هزار دلار یا معادل آن به دیگر ارزها، سالانه در وجه مؤسسه/دانشگاه ذی‌ربط به نرخ روز اعلامی از سوی این بانک بلامانع است.


سکه طرح قدیم به طرح جدید رسید
در بازار آزاد تهران، قیمت انواع سکه تمام بهار آزادی با افزایش روبه‌رو شد، به نحوی که سکه طرح قدیم با ۵۰ هزار تومان رشد قیمت، نرخ ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار تومانی را تجربه کرد. به گزارش مهر، در جریان معاملات دیروز همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۷ هزار تومان افزایش به 2 میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسید. نیم‌سکه و ربع‌سکه هم هر یک با ۱۰ هزار تومان افزایش به ترتیب به یک میلیون و ۱۱۸ هزار تومان و ۶۳۷ هزار تومان داد و ستد شد. در عین حال هر سکه یک گرمی هم ۳۷۶ هزار تومان بود. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۹۹ دلار و ۴ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۹۸ هزار و ۴۳۰ تومان بود.
 


Page Generated in 0/0071 sec