printlogo


کد خبر: 193621تاریخ: 1397/3/20 00:00
اخبار

تکذیب درخواست آزادی مرتضوی از سوی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی
یک مقام آگاه اعلام کرد: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به هیچ‌وجه درخواستی مبنی بر عفو یا آزادی سعید مرتضوی نداشته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، به دنبال انتشار شایعات و اخبار جعلی در ارتباط با درخواست آزادی سعید مرتضوی از سوی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، یک مقام آگاه در این باره اعلام کرد: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به هیچ‌وجه درخواستی مبنی بر عفو یا آزادی سعید مرتضوی نداشته است.
وی ادامه داد: جعل اخبار و انتشار اطلاعات غلط و جهت‌دار تخریبی شیوه نخ‌نمای رسانه‌ای است که در پیشگاه ملت بزرگ ایران و طیف‌ها و گروه‌های فعال متعهد سیاسی و اجتماعی راه به جایی نخواهد برد.

برخی دولت‌ها کشور را به سمت پذیرش سلطه جهانی سوق دادند
تحلیلگر مسائل بین‌المللی گفت: برخی دولت‌هایی که پس از انقلاب بر سر کار آمدند کوشیدند کشور را به سمت پذیرش سلطه جهانی سوق دهند. به گزارش فارس، منوچهر محمدی در نشست «شنبه‌های انقلاب» با موضوع استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی گفت: مهم‌ترین و نخستین شعار انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و اهمیت انتخاب استقلال به عنوان شعار از این جهت بود که دولت‌های مستقل در ایران از 200 سال قبل تا آن زمان برای تحقق این مهم نتوانسته بودند گام‌های مؤثری بردارند. تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌المللی در ادامه گفت: در بین ملت‌های مستقل 2 دسته دولت داریم؛ یکی آنها که نظام سلطه را به عنوان یک واقعیت پذیرفتند مانند کشور هند و دیگر مانند جمهوری اسلامی ایران که استقلال خود را حفظ می‌کنند. وی افزود: این سخن که بدون آمریکایی‌ها نمی‌توانید کاری کنید و اینکه آمریکا کدخداست یا اینکه یک بمب می‌تواند سیستم نظامی ما را نابود کند نتیجه برجامی است که به دست ما دادند و به دنبال آن خواسته‌های دیگری را هم می‌خواهند به ما تحمیل کنند و همه اینها شبیه قراردادها و تفاهماتی است که در زمان پهلوی اول و دوم منعقد شد اما به لطف خدا در رسیدن به اهداف شوم‌شان علیه ایران موفق نمی‌شوند.

غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو برخلاف برجام نیست
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد فرمان رهبر انقلاب برای انجام مقدمات غنی‌سازی در راستای رسیدن به 190 هزار سو موجب خواهد شد تیم مذاکره‌کننده کشورمان با دست پر بر سر میز مذاکرات با اروپایی‌ها حاضر شود. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه ‌ملت، با اشاره به اینکه اروپایی‌ها هم‌اکنون اعلام می‌کنند در برجام می‌مانند از این رو ایران نیز ملزم به رعایت مفاد توافقنامه برجام است، ادامه داد: در واقع طرف‌های اروپایی و آمریکا به دنبال ضرر کردن ایران و نرسیدن کشورمان به منافع حاصل از برجام هستند. نماینده مردم ورامین در مجلس ضمن تاکید بر اینکه ایران اسلامی در حوزه هسته‌ای پیشرفت خواهد کرد و توطئه پیش‌بینی‌شده غربی‌ها را خنثی خواهد کرد، اظهار کرد: بنابراین صدور دستور فراهم کردن مقدمات غنی‌سازی در راستای رسیدن به 190 هزار سو یکی از ابزارهای خنثی‌سازی توطئه غربی‌هاست، البته باید یادآور شد این مهم بر اساس ظرفیت‌های این توافقنامه بوده و در واقع برخلاف برجام نیست زیرا ایران هیچگاه برخلاف تعهدات بین‌المللی اقدام نخواهد کرد.

اعتراض جامعه مدرسین به لاریجانی درباره الحاق ایران به «CFT»
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تماس تلفنی با رئیس مجلس شورای اسلامی، مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به تلاش برای تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم اعلام کرد. آنگونه که خبرگزاری مهر گزارش داده، پس از این اعتراض قرار بر این بود شامگاه شنبه جلسه اضطراری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور لاریجانی برای بررسی این موضوع تشکیل شود. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از لاریجانی خواسته است با حضور در این جلسه علت تلاش مجلس برای تصویب این لایحه را تشریح کند.


Page Generated in 0/0085 sec