printlogo


کد خبر: 193646تاریخ: 1397/3/21 00:00
اخبار

از سوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد
حداقل فطریه  برای هر نفر 8 هزار تومان
مقدار وجوهات شرعی اعم از فطریه و کفاره روزه توسط دفتر رهبر انقلاب اعلام شد. به گزارش مهر، مقدار وجوهات شرعی اعم از فطریه و کفاره روزه توسط دفتر رهبر انقلاب اعلام شد. بر این اساس مبلغ وجوهات بر اساس جدول زیر است:
  کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر): یک میلیون و 500 هزار ریال
  کفاره یک روز قضای روزه عذر: 25 هزار ریال
  حداقل فطریه برای هر نفر: 80 هزار ریال
  کفاره عهد برای هر مورد (اطعام ۶۰ فقیر): یک میلیون و 500 هزار ریال
  کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام ۱۰ فقیر): 250 هزار ریال
  یک دوره ختم قرآن: 3 میلیون ریال
  هر مورد قربانی: 9 میلیون ریال
  یک سال نماز قضا: 15 میلیون ریال
  یک ماه روزه قضا: 10 میلیون ریال

رئیس پلیس راه کشور اعلام کرد
5 استان رکورددار تصادفات
رئیس پلیس راه کشور گفت: اصفهان، خراسان رضوی، فارس (شمال)، آذربایجان شرقی و سمنان ۵ استانی هستند که در تابستان ۹۶ دارای بیشترین تصادفات از نوع واژگونی بودند. به گزارش میزان، سردار محمدحسین حمیدی در شصت‌ودومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی، گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح ترافیکی تابستان ۹۷ و نیز تعطیلات ویژه عید سعید فطر، 2 هدف اصلی از برگزاری این جلسه است. وی در تشریح وضعیت تلفات ناشی از تصادفات در 3 ماهه تابستان ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (برابر اعلام سازمان پزشکی قانونی)، گفت: در ماه‌های تیر و شهریور سال ۹۶ با افزایش جان‌باختگان و در مرداد همان سال با کاهش این میزان مواجه بودیم. رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع ۹۴ نفر به میزان ۳ درصد به تعداد کلی جان‌باختگان افزوده شد، گفت: بیشترین میزان جان‌باختگان متعلق به استان‌‌های کرمان (شمال این استان)، گلستان، گیلان، خراسان شمالی و سمنان است. این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: اصفهان، خراسان رضوی، شمال استان فارس، آذربایجان شرقی و سمنان ۵ استانی بودند که در تابستان ۹۶ دارای بیشترین تصادفات از نوع «واژگونی» در حوزه برون‌شهری بودند.

اعلام تازه‌‌‌‌‌ترین آمار سرطان  در کشور
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جدیدترین آمار سرطان در کشور گفت: سرطان دستگاه گوارش بویژه معده بالاترین آمار مرگ‌ومیر را در کشور داشته است. به گزارش فارس،‌ پیام آزاده در ارتباط با آخرین آمار سرطان در کشور گفت: دقیق‌ترین آمار سرطان که در واقع آخرین آمار بوده، مرتبط با آمار مبتلایان در سال 93 است که 112 هزار و 160 مورد اعلام می‌شود. دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران با بیان اینکه این آمار جدیدترین آمار بوده و پیش از این اعلام نشده است، گفت:
46 درصد از مبتلایان زنان و 54 درصد مردان بوده‌اند همچنین شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت، سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده است. این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شایع‌ترین سرطان در مردان معده و در زنان سرطان سینه است همچنین سرطان دستگاه گوارش بویژه معده بالاترین آمار مرگ‌ومیر را داشته است که این آمار در حد میانگین دنیا و حتی کمتر از برخی از کشورهاست. آزاده با اشاره به اینکه از نظر تکنیکال و نیروی انسانی در حوزه سرطان برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم، افزود: چندین دانشگاه تربیت جراحان مرتبط با سرطان را آغاز کرده و در حوزه پرتودرمانی 100 دستگاه کمبود داریم که وزارت بهداشت عزم خود را جزم کرده تا با خرید این دستگاه‌ها کمبودها را رفع و دستگاه‌های قبلی را نیز به‌روز کند تا به موضوع عدالت در سلامت در سطح کشور دست یابیم.


Page Generated in 0/0064 sec