printlogo


کد خبر: 193651تاریخ: 1397/3/21 00:00
اخبار

ماجرای دعوت از یک ایرانی برای پیوستن به داعش در «به اضافه مستند»
شصت و ششمین قسمت از برنامه «به‌اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «حرمان» ساخته حمید عبدالله‌زاده روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، حسن کاظمی‌قمی، سفیر سابق ایران در عراق و عرفان طالبی، تهیه‌کننده مستند «حرمان» میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع حضور داعش در عراق و تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی برای شعله‌ور کردن آتش جنگ بین مسلمانان به واسطه داعش صحبت خواهند کرد. همچنین محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. «حرمان» روایتی جسورانه و جست‌وجوگرایانه از داعش است که در قلب خلافت این گروه تروریستی یعنی شهر موصل ساخته شده است. مستند «حرمان» سعی دارد ناگفته‌هایی را درباره این گروه تروریستی از زبان مردمی که تحت خلافت این جریان تکفیری بودند افشا کند، بنابراین صحنه‌های نابی را از طراحی عملیات‌ها، گفت‌وگوهای بین اعضا و ... گرفته است. راوی مستند «حرمان»، یک مرد جوان کرد سنی است که نسبتش بین 2 جبهه در ابتدای فیلم، بی‌طرفی است و سعی دارد با جست‌وجو در شهر موصل حقیقت را کشف کند. این موضوع، تأثیرگذاری این فیلم را بسیار بیشتر کرده است و به مخاطب کمک می‌کند تا بدون پیش‌زمینه‌ ذهنی به ماهیت گروه‌های تکفیری پی ببرد. «برنامه به اضافه مستند» با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، سه‌شنبه 22 خرداد ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.


پای نظریه «قرائت انسانی از دین» به شبکه 4 رسید
برنامه تلویزیونی «گستره شریعت» در 4 قسمت به بررسی نظریه «قرائت انسانی از دین» می‌پردازد. به گزارش روابط عمومی شبکه 4 سیما: سری جدید برنامه «گستره شریعت» که از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب با حضور کارشناسان به بررسی مباحث قرآنی می‌پردازد، از 21 خرداد ماه در 4 قسمت موضوع «قرائت انسانی از دین» را از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. بنا بر این گزارش، در این 4 قسمت که اجرای برنامه را دکتر مالک شجاعی برعهده دارد، میزبان حجت‌الاسلام جعفری هرندی، حجت‌الاسلام دکتر قائمی‌نیا و دکتر قربانی می‌شود. یکی از رویکردهایی که بعد از انقلاب اسلامی و بویژه در یکی دو دهه اخیر مطرح شده این است که باید از دین یک قرائت انسانی ارائه کنیم. این رویکرد از سوی روشنفکران دینی دامن‌زده شده و مورد تبلیغ واقع می‌شود. حال اینکه قرائت انسانی از دین چیست و مولفه‌های آن کدام است؟ چه شاخصه‌هایی دارد؟ در چه مبانی و ادله‌ای ریشه دارد؟ موضوع بحث این 4 جلسه است. «گستره شریعت» محصول گروه فرهنگ و اندیشه شبکه 4 سیما است که تهیه‌کنندگی آن را پرویز فارسیجانی برعهده دارد و هر شب ساعت 23 از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.


مایکل ولف دنباله‌ای بر کتاب جنجالی «آتش و خشم» می‌نویسد
روزنامه‌نگار و نویسنده پرفروش‌ترین کتاب درباره کاخ سفید فاش کرد با ناشرش برای نوشتن قسمت دوم کتاب «آتش و خشم» قرارداد بسته است. به گزارش تسنیم، مایکل ولف در گفت‌وگو با  Axios گفته است با هنری هولت، ناشر «آتش و خشم» برای نوشتن دنباله کتاب «آتش و خشم» قرارداد بسته است. او درباره محتوای این کتاب گفته است: «بدون عنوان، بدون برنامه‌ریزی و نامشخص است.» «آتش و خشم» در ژانویه منتشر شد و تاکنون بیش از 2 میلیون نسخه از آن تنها در آمریکا به فروش رسیده است. محتوای کتاب مرتبط به دسترسی بی‌سابقه ولف به کابینه ترامپ، شامل استیو بنون، استراتژیست سابق ترامپ می‌شود که با انتقاد از ترامپ و خانواده‌اش سخن گفته است. بنن همچنین ملاقات میان پسر ترامپ یعنی ترامپ جونیور و یک وکیل روسی به عنوان یک خائن را تشریح کرده است. بنن در ماه مارس مدعی شده است که کتاب با اجازه او منتشر شده است و هر آنچه در کتاب وجود دارد را رد نمی‌کند. او گفته است «کتاب همانی است که هست. خواننده می‌تواند آنچه را می‌خواند قضاوت کند».


Page Generated in 0/0099 sec