printlogo


کد خبر: 193666تاریخ: 1397/3/21 00:00
چهارگوشه

رزمایش صهیونیست‌ها  در جولان اشغالی
سخنگوی ارتش اسرائیل یکشنبه اعلام کرد که ارتش این رژیم «یک مانور نظامی گسترده» را در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه آغاز کرده است. طبق گزارش روزنامه جروزالم پست، احتمال می‌رود این مانور برای چند روز ادامه یابد. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده این مانور از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و بخشی از مانورهای سال ۲۰۱۸ به منظور «حفظ آمادگی» نظامیان صهیونیست بوده است. جولان اشغالی در ماه گذشته میلادی شاهد تبادل آتش میان خاک سوریه و قسمت جولان اشغالی بود.

شلیک بالستیک انصارالله  به مواضع مزدوران در ساحل غربی
یگان موشکی انصارالله یمن موشک بالستیکی از نوع قاهر 2‌ام را علیه تجمعات نیروهای مزدور دولت مستعفی یمن در ساحل غربی شلیک کرد. یک منبع در یگان موشکی انصارالله یمن اعلام کرد: موشک شلیک شده با دقت بالا به هدفش اصابت کرد و در پی آن در صفوف نیروهای مزدور وابسته به منصور هادی کشته و زخمی بر جای گذاشت و همچنین ضررهایی را به تجهیزات‌شان وارد کرد. این حمله یک روز پس از اینکه یگان موشکی انصارالله یمن پادگان‌های نظامی عربستان در نجران و خمیس مشیط را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داد، انجام گرفت.

کاهش چشمگیر  کشته‌های غیرنظامی عراق
سازمان ملل و یک نهاد نظارتی اظهار کردند، شمار کشته‌های غیرنظامی خشونت‌ها در عراق در 5 ماه نخست سال ۲۰۱۸، در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، ۸۰ درصد کاهش یافته است. عراق در ماه مه انتخابات پارلمانی خود را برگزار کرد و طی این رویداد انتخاباتی، حادثه امنیتی خاصی رخ نداد. در ماه رمضان نیز عراق به‌رغم سال گذشته که حملات مرگباری در این کشور انجام شد، شاهد خشونتی نبوده است.

ادامه بازداشت زنان فعال حقوقی در عربستان
دستگاه‌های امنیتی عربستان روز شنبه میاء الزهرانی، فعال حقوقی را بعد از انتشار مقاله‌ای در همبستگی با نوف عبدالعزیز بازداشت کردند. نوف عبدالعزیز فعال زن دیگری است که چهارشنبه هفته گذشته بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بازداشت الزهرانی و عبدالعزیز در راستای کمپین بازداشت‌های گسترده زنان فعال در زمینه حقوق بشر است. بیش از ۱۷ فعال در زمینه حقوق بشر بازداشت شده‌اند که ۹ تن آنها همچنان در بازداشتگاه به سر می‌برند. ۳۰ نهاد حقوقی بین‌المللی خواهان آزادی فوری مدافعان حقوق بشر در عربستان شده‌اند.

راهپیمایی در لندن برای حمایت از بازداشت‌شدگان در امارات
فعالان حقوقی انگلیسی و مخالفان اماراتی راهپیمایی‌ای را برای همبستگی با بازداشت‌شدگان در امارات برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که در خیابان لندن تجمع کرده بودند، خواهان فشار بر مقامات امارات برای آزادی بازداشت‌شدگان سیاسی و حقوقی شدند. این راهپیمایی در برخی شهرهای انگلیس در راستای «کمپین بین‌المللی آزادی در امارات» برگزار شد. تعداد بازداشت‌شدگان در زندان‌های امارات به ۲۶۱ تن می‌رسد که برخی از آنها بدون محاکمه عادلانه در بازداشتگاه به سر می‌برند.

ناکامی تروریست‌ها  در نفوذ به الفوعه و کفریا
کمیته‌های مدافع 2 منطقه الفوعه و کفریا، تلاش افراد مسلح جبهه النصره برای نفوذ به 2 منطقه ریف ادلب را ناکام گذاشتند. کمیته‌های مردمی مدافع 2 منطقه محاصره‌شده الفوعه و کفریا در ریف ادلب شمالی بامداد روز یکشنبه وارد درگیری‌های خشونت‌آمیزی با جبهه النصره و گروه‌های مرتبط با آن برای جلوگیری از  نفوذ آنان به چندین منطقه در اطراف 2 منطقه مذکور از محورهای بنش، رام حمدان و الصواغیه شده و تلفات مالی و جانی به آنان وارد کردند. الفوعه وکفریا 2 منطقه در ریف ادلب شمالی هستند که در صبر و شکیبایی و تحمل مشکلات محاصره در 2 سال پی در پی و ادامه عملیات نظامی روزانه همراه با بمباران و حمله تک‌تیراندازان یا حمله به چند محور مختلف در اطراف این دو منطقه  زبانزد هستند.
 


Page Generated in 0/0064 sec