printlogo


کد خبر: 193678تاریخ: 1397/3/21 00:00
اخبار

دنیا باید قدردان ایران  برای مبارزه با تروریسم باشد
مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ایران و محور مقاومت تنها طرف‌هایی بودند که طی سال‌های اخیر به صورت جدی با تروریسم مقابله کردند. به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در حاشیه مراسم نخستین سالگرد شهدای حمله تروریستی مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل اقدامات دوگانه آمریکا در مبارزه با تروریسم چیست، گفت: آمریکایی‌ها در سال‌هایی که گذشت برای تحقق اهداف خودشان در کنار داعش بوده و از حامیان  جدی تروریسم محسوب می‌شوند. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و حزب‌اللّه لبنان طرف‌هایی  بودند که به طور جدی مبارزه با تروریسم را انجام دادند و به عنوان محور مقاومت در منطقه حضور داشتند. در سال‌های اخیر نیز روسیه به روند مبارزه با تروریسم کمک کرد. امیرعبداللهیان ادامه داد: شاهد هستیم دونالد ترامپ در اعلام استراتژی سال 2018 آمریکا به صراحت دروغ گفت و اعلام کرد ما داعش را در سوریه و عراق از بین بردیم. وی در ادامه اظهار داشت: شهدای مدافع حرم، شهدای حادثه تروریستی مجلس و اقداماتی که مدافعان حرم در منطقه انجام دادند، مؤید این است که در اصل جمهوری اسلامی ایران و متحدان آن هستند که در کنار ارتش عراق و سوریه نقش مهمی در مبارزه با تروریسم برعهده گرفته‌اند. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد: دنیا باید قدردان ایران و محور مقاومت باشد که تهدید بزرگ تروریسم را از منطقه دور کرد.

28 خرداد؛ دور جدید رایزنی‌ها در زمینه کمیته قانون اساسی سوریه
در دیدار جابری انصاری و دی میستورا در تهران درباره برگزاری دور جدید رایزنی‌ها در زمینه کمیته قانون اساسی سوریه، بین نمایندگان عالی ٣ کشور ضامن آستانه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در ٢٨ و ٢٩ خرداد در ژنو توافق شد. استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیروز یکشنبه ٢٠ خرداد وارد تهران شد و با حسین جابری‌انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه (روند آستانه) دیدار و گفت‌وگو کرد. طرفین در این دیدار ضمن توافق درباره برگزاری دور جدید رایزنی‌ها در زمینه کمیته قانون اساسی سوریه بین نمایندگان عالی 3 کشور ضامن آستانه و نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه در تاریخ ١٨ و ١٩ ژوئن ٢٠١٨ / ٢٨ و ٢٩ خرداد جاری در ژنو، درباره آخرین وضعیت پرونده تعیین سرنوشت و تبادل بازداشت‌شدگان، مفقودان و پیکرهای کشته‌شدگان جنگ سوریه و جلسه سوم کارگروه ویژه تبادل که بزودی در آنکارا با حضور نمایندگان 3 کشور ضامن روند آستانه و نمایندگانی از سازمان ملل متحد و کمیته بین‌الملل صلیب سرخ برگزار می‌شود، گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

صدور ۱۵۰ رأی برای متهمان حادثه خیابان پاسداران
رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران از صدور ۱۵۰ رای برای متهمان پرونده حادثه خیابان پاسداران خبر داد. حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، افزود: رسیدگی به پرونده متهمان حادثه خیابان پاسداران در برخی شعب دادگاه انقلاب ادامه دارد. وی در پاسخ به این سوال که برای متهمان چه احکامی صادر شده است، افزود: برخی متهمان به سبب نوع عناوین اتهامی به حبس کوتاه و برخی به حبس طولانی‌مدت محکوم شده‌اند. رئیس دادگاه‌های انقلاب تصریح کرد: قرار است دادگاه برخی متهمان حادثه خیابان پاسداران علنی برگزار شود که البته باید ببینیم قاضی پرونده در نهایت چه تصمیمی برای رسیدگی می‌گیرد. روز ۳۰ بهمن سال گذشته شماری از دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم پاسداران تجمع کردند که این تجمع به درگیری با پلیس و خشونت کشیده شد و بامداد اول اسفند، دراویش گنابادی با نیروهای امنیتی درگیر شدند. به گفته پلیس، در این درگیری یک راننده منتسب به معترضان با اتوبوسی که در آنجا پارک شده بود، به سمت مأموران پلیس حمله‌ور شد و 3 نفر از ماموران نیروی انتظامی در این حادثه به شهادت رسیدند. محمد ثلاث راننده‌ اتوبوس به اتهام قتل 3 مامور نیروی انتظامی و اقدام برای اخلال در نظم عمومی پس از 3 جلسه دادگاه علنی، به قصاص محکوم و حکم صادره به وی و وکیلش ابلاغ شد.


Page Generated in 0/0091 sec