printlogo


کد خبر: 193832تاریخ: 1397/3/24 00:00
اخبار

پخش بازی‌های جام‌جهانی در سینما و چند سؤال
چشم طمع سینماداران به فوتبال؟!
فروش بلیت‌های نمایش بازی‌های جام‌جهانی در سالن‌های سینما در حالی با استقبال روبه‌رو شده است که همچنان سوالاتی در ارتباط با این طرح وجود دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، با اعلام «امید ترکیان» مدیر سایت سینما تیکت، در این طرح حدود 40 سینمای کشور با نزدیک به 8 هزار صندلی به نخستین بازی تیم‌ملی کشورمان اختصاص یافته است و تمام فرآیند فروش به صورت آنلاین انجام می‌شود و بلیت‌فروشی در گیشه انجام نمی‌شود. بر اساس خبرهای اعلام شده تاکنون ۵ هزار بلیت بازی نخست فروخته شده و در صورت استقبال و پرشدن ظرفیت‌ها،‌ تعداد سالن‌ها نیز قابل افزایش است. به همین دلیل اکثر پردیس‌های سینمایی بازی‌های جام‌جهانی را نمایش می‌دهند، به شکلی که پردیس سینمایی چارسو و مگامال هر کدام 4 سالن سینمای خود را در اختیار این طرح قرار داده‌اند. اما در این میان چند سوال در ارتباط با این طرح وجود دارد که هنوز پاسخ مشخصی به آن داده نشده است. نخستین سوال در ارتباط با دلیل تعیین قیمت بلیت 20 هزار تومانی برای تماشای این بازی در سینماهاست. در این شرایط با در نظر گرفتن 8 هزار صندلی اختصاص یافته به این طرح، می‌توان گفت پخش هر بازی 160 میلیون تومان درآمد برای سالن‌های سینما دارد، این در حالی است که پخش این بازی‌ها هزینه‌ای برای سالن‌ها ندارد و همه درآمد حاصل از این طرح سود خالص است و از سوی دیگر این قیمت در حالی برای تماشای بازی‌های فوتبال در سینماها تعیین شده است که بلیت فیلم‌های سینمایی که شاید ساخت آنها ماه‌ها به طول می‌انجامد، در بهترین حالت ممکن 15 هزار تومان است که البته در آن سهم سینمادار و پخش‌کننده را نیز باید لحاظ کنید. در این میان مشخص نیست چرا اهالی سینما نسبت به این طرح سکوت کرده‌اند؟ سینماگرانی که همواره نسبت به کمبود سالن برای نمایش آثار سینمایی معترض هستند، در قبال اختصاص پردیس‌های سینمایی- که معمولا فروش بالاتری هم دارند- به این طرح چرا سکوت پیشه کرده‌اند؟ البته سوال دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که تلویزیون به عنوان سازمانی که با پرداخت هزینه‌ای بالا، حق پخش بازی‌های جام‌جهانی را خریداری کرده است، در این بازار پرسود چه سهمی دارد؟ چرا سینماداران باید بازی‌هایی را که حق پخش آن توسط تلویزیون خریداری شده است  با دریافت هزینه برای مردم نمایش دهند؟ آیا معاونت حقوقی رسانه ملی قرار است نسبت به این موضوع سکوت کند؟

«هیس! پسرها فریاد نمی‌زنند» مجوز ساخت گرفت
شورای صدور پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی با 3 فیلمنامه از جمله «هیس! پسرها فریاد نمی‌زنند» پوران درخشنده موافقت کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی‌ و بصری، شورای صدور پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی با 3 فیلمنامه موافقت کرد. بر اساس این گزارش، فیلمنامه‌های «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی پوران درخشنده در ژانر اجتماعی، «دَبیت» به تهیه‌کنندگی‌ کارگردانی ابوالفضل صفاری و نویسندگی مهدی علی‌میرزایی در ژانر کمدی و «آهوی پیشونی سفید 3» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سیدجواد هاشمی در ژانر کودک‌ و نوجوان موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.


آقایی بار دیگر دبیر جشنواره تجسمی فجر شد
با حکم مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی آقایی به عنوان دبیر یازدهمین جشنواره تجسمی فجر منصوب شد. به گزارش فارس، با حکم مجید ملانوروزی، مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر، مجتبی آقایی به عنوان دبیر یازدهمین دوره این جشنواره منصوب شد. آقایی سال‌های گذشته و در دوره‌های دهم، نهم، هشتم و هفتم جشنواره هم دبیری این رویداد هنری را بر عهده داشت. به گفته وی، محور و رویکرد اصلی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.
 


Page Generated in 0/0065 sec