printlogo


کد خبر: 193836تاریخ: 1397/3/24 00:00
لوپتگی از تیم‌ملی اسپانیا اخراج شد
بحران تاریخی در تیم حریف

پس از قبول مربیگری رئال‌مادرید توسط لوپتگی که خشم رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را در پی داشت، او از سمت خود برکنار شد. لوپتگی روز سه‌شنبه به عنوان سرمربی رئال‌مادرید انتخاب شد و پس از جام‌جهانی، هدایت سپیدپوشان را برعهده خواهد گرفت. با این حال، تصمیم او برای این انتقال بشدت مورد انتقاد مسؤولان فدراسیون اسپانیا قرار گرفت و صحبت‌های بسیاری علیه او در 24 ساعت گذشته مطرح شد. روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا دیروز ساعت 14:30 به وقت تهران رو در روی خبرنگاران قرار گرفت و با اعلام خبر اخراج سرمربی تیم‌ملی فوتبال اسپانیا صحبت‌هایش را اینچنین شروع کرد: پس از بررسی آنچه اتفاق افتاد، بر آن شدیم لوپتگی را از سمت خود اخراج کنیم. در واقع موظف بودیم واکنشی جدی نسبت به اتفاقات دیروز نشان دهیم. شرایط بسیار سخت و پیچیده است ولی اخراج، بهترین راه حل بود. در کوتاه‌ترین زمان ممکن جانشین او را معرفی خواهیم کرد.  او ادامه داد: اسپانیا تیمی متعلق به همه ملت اسپانیاست و رفتار اخیر سرمربی تیم‌ملی مورد قبول هیچکس نبود. شاید با اخراج لوپتگی الان بشدت تضعیف روحیه شده باشیم ولی در آینده، این مساله ما را قدرتمندتر خواهد کرد. 5 دقیقه قبل از رسمی شدن حضور لوپتگی در رئال از این خبر مطلع شدم.  هرگز نباید در یک تیم‌ملی چنین اتفاقی رخ دهد. می‌دانم تصمیم من انتقادات زیادی را موجب خواهد شد ولی شأن تیم‌ملی بسیار بالاتر از این حرف هاست.
لوپتگی از نظر من یک مربی برجسته و قابل احترام است و به همین دلیل است که از اخراج او متاسفم ولی بهترین راه چاره همین بود. رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا درباره رئال‌ماردید هم حرف‌هایی داشت: مطمئنا آنها بهترین انتخاب را کرده‌اند ولی شک ندارم اگر همه چیز دست خود لوپتگی بود، چنین تصمیمی نمی‌گرفت.  در این قضیه فدراسیون فوتبال اسپانیا تقریبا نادیده گرفته شد و این تاسف‌برانگیز است. ارتباط بسیار خوبی با بازیکنان دارم و آنها نیز تحت‌تاثیر قرار گرفته‌اند. با آنها صحبت کرده‌ام و تضمین داده‌ام همه شرایط برای حضور موفقیت‌آمیزشان در جام‌جهانی و صعود به مراحل بالاتر را فراهم خواهم کرد ولی نمی‌توانم الان درباره جانشین لوپتگی توضیح بیشتری بدهم.  الان باید به بازی با پرتغال فکر کنیم.
هیرو سرمربی تیم‌ملی اسپانیا شد
ساعاتی پس از کنفرانس خبری رئیس فدراسیون اسپانیا، فرناندو هیرو به عنوان سرمربی تیم‌ملی اسپانیا انتخاب شد. در پی برکناری لوپتگی از سرمربیگری تیم‌ملی اسپانیا، فرناندو هیرو به عنوان سرمربی جدید لاروخا در جام‌جهانی 2018 روسیه انتخاب شد.
پیش از این خبری منتشر شده بود که لوپتگی به عنوان سرمربی بعدی رئال‌مادرید انتخاب شده و این خبر باعث شد انتقادات به این مربی اسپانیایی زیاد شود و در نهایت دیروز خبر اخراج این مربی قطعی و رسمی شد.
هیرو سابقه دستیاری کارلو آنچلوتی را در رئال‌مادرید دارد.
 


Page Generated in 0/0062 sec