printlogo


کد خبر: 193838تاریخ: 1397/3/24 00:00
اخبار

آمریکا، کانادا و مکزیک به عنوان  میزبانان جام 2026 فوتبال برگزیده شدند
در پایان کنگره ویژه فیفا، حق میزبانی جام‌جهانی فوتبال 2026 مشخص شد. در شصت‌وهشتمین کنگره فیفا که در مسکو با حضور شخصیت‌هایی همچون ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برگزار شد، فیفا میزبانی رقابت‌های سال 2026 را به صورت مشترک به آمریکا، کانادا و مکزیک داد. از مجموع آرای داده شده 134 رای از آن 3 کشور مشترک شد و 65 رای به مراکش رسید.  این گزینش در حالی انجام گرفت که مراکش از آفریقا و مثلث آمریکا، کانادا و مکزیک به صورت مشترک نامزد برگزاری بازی‌ها بودند.

تقابل رونالدو با مسی بهترین فینال ممکن
شاید یکی از جذاب‌ترین احتمالات جام‌جهانی روسیه صعود پرتغال و آرژانتین به دیدار نهایی و تقابل لیونل مسی با کریستیانو رونالدو باشد. هری کیول بازیکن سابق فوتبال فکر نمی‌کند استرالیا بتواند در جام‌جهانی خیلی به مراحل بالاتر صعود کند اما می‌خواهد کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را در بازی فینال ببیند. این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که آرژانتین به عنوان تیم اول گروه D و پرتغال به عنوان تیم دوم گروه B به مرحله بعدی صعود کنند و اگر تمام بازی‌های مرحله حذفی خود را ببرند، باید در فینال مقابل هم صف‌آرایی کنند. آرژانتین که با ایسلند، کرواسی و نیجریه همگروه است، شانس زیادی برای صعود به عنوان تیم اول دارد، این در حالی است که این امکان می‌رود پرتغال در گروه B اسپانیا را کنار بزند. مسی چندی پیش اعلام کرده بود این آخرین جام‌جهانی او با پیراهن کشورش خواهد بود و این احتمال که آرزوی کیول در جام‌های جهانی بعدی رخ دهد صفر خواهد بود.
وی در مصاحبه با سایت گل گفت: خیلی دوست دارم پرتغال و آرژانتین را در فینال ببینم؛ رونالدو و مسی.  فکر می‌کنم این فوق‌العاده خواهد بود، زیرا آنجا می‌توان مشخص کرد کدام یک از آنها بهترین بازیکن جهان است.  به نظرم جام‌جهانی این دوره میزبان مجموعه‌ای از بازیکنان بسیار خوب و باکیفیت است. بازیکن سابق فوتبال ادامه داد: شاید مردم فکر کنند این کار شدنی نباشد اما امیدوارم استرالیا نیز به مراحل بالای جام برسد.

افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۱۸ به روایت آمار
جام جهانی روسیه امروز پنجشنبه آغاز می‌شود و در نخستین‌دیدار روسیه، میزبان این رویداد باید برابر عربستان قرار گیرد.  این دیدار را از جنبه آماری مورد بررسی قرار می‌دهیم. این دو تیم تنها یک بار برابر هم قرار گرفته‌اند که این بازی در اکتبر ۱۹۹۳ برگزار شد و در نهایت عربستان ۴ بر ۲ در خانه به برتری رسید. غیر از آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰، همیشه میزبان‌های جام‌جهانی موفق به صعود به دور دوم شده‌اند و آخرین باری هم که یک تیم میزبان به قهرمانی در جام‌جهانی رسید به سال ۱۹۹۸ برمی‌گردد که فرانسه قهرمان شد. روسیه در ۵ دیدار گذشته خود در جام‌جهانی بدون برد بوده و 2 تساوی و ۳ باخت داشته است.  بعد از فروپاشی شوروی، روسیه تنها ۲ برد در جام‌جهانی داشته که هر 2 برد برابر تیم‌های آفریقایی بوده است؛ برتری ۶ بر یک برابر کامرون در ۱۹۹۴ و ۲ بر صفر برابر تونس در ۲۰۰۲. عربستان در ۱۳ بازی خود در تاریخ جام‌های جهانی تنها یک کلین‌شیت داشته است که برابر بلژیک در سال ۱۹۹۴ بوده که عربستان یک بر صفر برنده شد. آنها همچنین در ۹ بازی اخیر خود در جام‌جهانی عملکرد ضعیفی در گلزنی داشتند و در ۷ دیدارشان بدون گل بودند.
 


Page Generated in 0/0062 sec