printlogo


کد خبر: 193848تاریخ: 1397/3/24 00:00
اخبار

سرپرست دادسرای ارشاد اعلام کرد
اتهام‌های اصلی ناظم متخلف مدرسه غرب تهران
سرپرست دادسرای ارشاد، اتهام‌های اصلی متهم پرونده آزار و اذیت چند دانش‌آموز در غرب تهران را «تشویق به فساد» و «کودک‌آزاری» اعلام کرد. حجت‌الاسلام منصوری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت پرونده آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان در یکی از مدارس غرب تهران، اظهار کرد: این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری 2 ارشاد ارسال شده است. به گفته این مقام قضایی، اتهام اصلی متهم پرونده مزبور، تشویق به فساد و کودک‌آزاری است. منصوری تعداد شاکیان این پرونده را 8 نفر اعلام کرد و گفت: البته تعدادی از خانواده‌ها به‌رغم شکایت در مرجع انتظامی، شکایت خود را در مرجع قضایی پیگیری نکردند. سرپرست دادسرای ارشاد یادآور شد شکایت آموزش‌وپرورش از متهم این پرونده به صورت جداگانه رسیدگی و تصمیم‌گیری می‌شود.

وزیر علوم تشریح کرد
دلیل توقف آموزش رشته‌های دانشگاه صداوسیما
وزیر علوم درباره بازگشت رشته‌های باقیمانده دانشگاه صداوسیما گفت: وزارت علوم رشته‌های این دانشگاه را که در دانشگاه‌های دیگر آموزش داده می‌شوند متوقف کرد. منصور غلامی در پاسخ به این سوال که آیا رشته‌های باقیمانده دانشگاه صداوسیما به دفترچه کنکور کارشناسی ارشد باز می‌گردد یا خیر، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور، دستگاه‌های اجرایی که مسؤولیت آموزش و تربیت دانشجو ندارند، نباید دانشگاه داشته باشند. وی ادامه داد: بنابراین در اجرای این مصوبه، امسال نباید تعداد زیادی از دانشگاه‌های اینچنینی، دانشجو پذیرش می‌کردند اما چون این مصوبه، مقداری با تاخیر توسط وزارت علوم پیگیری شده بود و داوطلبان زیادی خود را برای پذیرش در رشته‌های خاصی آماده کرده بودند، این سری را به تاخیر انداخت. وزیر علوم افزود: بنابراین وزارت علوم اعلام کرد، بعضی از رشته‌های دانشگاه صداوسیما که در دانشگاه‌های زیادی آموزش داده می‌شود، متوقف شود.

کمبود آب  مشکل زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب
 حجم بالای ساخت‌وساز و استفاده از آب آشامیدنی برای این مهم، باعث کمبود آب و قطعی مکرر آن در روستاهای زلزله‌زده سرپل‌ذهاب شده و مشکلات عدیده‌ای را در فصل گرما برای مردم این مناطق ایجاد کرده است. به‌گزارش ایرنا، شبکه آبرسانی روستاهای سرپل ذهاب قبل از وقوع زلزله 3/7 دهم ریشتری 21 آبان پارسال، دارای فرسودگی بوده‌‌اند که کمبود آب آشامیدنی و قطعی‌‌های مکرر آن به دلیل شکستگی لوله‌‌های خط انتقال آب، اکنون به مشکل عمده برای زلزله‌زدگان این شهرستان تبدیل شده است. این مشکل در روستاهایی که در پایین دست مجتمع‌‌های شبکه‌‌های آبرسانی قرار دارند، بیشتر نمایان است و از این رو ساکنان مناطق روستایی مسؤولان را برای رفع این مشکل به مساعدت و یاری طلبیده‌اند. جواد محمدی، بخشدار مرکزی سرپل‌ذهاب در همین‌باره گفت: فرسودگی شبکه آبرسانی، افزایش جمعیت روستایی و استفاده از آب آشامیدنی در امر بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله، از دلایل اصلی قطعی یا افت فشار آب آشامیدنی بویژه در مناطق روستایی است. وی اظهار داشت: آب مورد نیاز برای ساخت و ساز باید از طریق تانکر تامین شود و اگر این موضوع درست مدیریت نشود، با چالشی جدی روبه‌رو خواهیم شد. مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی سرپل ذهاب هم گفت: هم‌اکنون 70 درصد از شبکه‌‌های آبرسانی در مناطق روستایی این شهرستان فرسوده است و نیاز به اصلاح و مرمت دارد. حشمت احمدی افزود: اصلاح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مرمت و بازسازی شبکه‌‌های آبرسانی در 161 روستای سرپل‌ذهاب نیازمند 570 میلیارد ریال اعتبار است.


Page Generated in 0/0069 sec