printlogo


کد خبر: 193854تاریخ: 1397/3/24 00:00
اخبار

نعمت‌زاده: در مدیریت روابط بین‌الملل و اقتصاد ضعیف هستیم
استفاده از توانمندی‌های داخلی هنری است که می‌توان نام مدیریت بر آن گذاشت اما ما در مدیریت روابط بین‌الملل، امور داخلی، صنعت، اقتصاد و... ضعیف هستیم. به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت،‌ معدن و تجارت در جلسه انجمن ملی برند با تاکید بر اهمیت برندها، اظهار داشت: ما بسیاری از امتیازات و توانمندی‌های خود را فراموش یا بایگانی کرده‌ایم اما در زمینه تشکیل این انجمن انتظار داشتم سال گذشته نتیجه دهد. به هرحال دولت جدید تشکیل شده بود و نیاز بود مدتی برای تصویب، زمان صرف شود. وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار برندها در ایجاد اشتغال افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان توسط تولیدکنندگان مطرح واجب است و به‌شخصه فهرستی از ۱۰۰ تولیدکننده دارم که با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های‌شان می‌توانند نقشی موثر در ایجاد اشتغال و آبادانی کشور داشته باشند. وی اضافه کرد: اکنون ۸۰۰ کیلومتر سواحل مکران بی‌استفاده مانده است، در حالی که کشورهای دیگر برای داشتن ۱۰ کیلومتر ساحل با یکدیگر می‌جنگند. ما می‌توانیم این بخش را مورد استفاده قرار دهیم و از آن برای توسعه صنعت، صادرات، واردات و جهانگردی استفاده کنیم. برهمین اساس، طرحی تدوین کرده و وقت گرفته‌ایم که آن را به معاون اول رئیس جمهور ارائه کنیم.


دریافت سود مرکب توسط بانک‌ها ممنوع است
رئیس‌کل بانک مرکزی محاسبه و اخذ سود مرکب توسط بانک‌ها را ممنوع دانست. به گزارش خانه ملت، ولی‌الله سیف درباره وضعیت محاسبه نرخ سود بانکی گفت: دستورالعمل بانک مرکزی درباره محاسبه نرخ سود وام کاملا شفاف است و بانک‌ها ملزم به اجرای آن هستند. رئیس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد: محاسبه و اخذ سود مرکب توسط بانک‌ها ممنوع است و براساس مکانیزم تعریف شده باید مولفه‌‌های نرخ سود و مدت در تسویه وام‌‌های بانکی ملاک باشد. سیف درباره وضعیت ارزی کشور افزود:کمیته تخصصی در بانک مرکزی در حال بررسی مسائل و مشکلات نظام ارزی است و تصمیمات این کمیته در جلسه ستاد اقتصادی دولت با حضور معاون اول رئیس‌جمهور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


محاسبه خوراک پتروشیمی‌ها با ارز ۳۸۰۰ تومانی
هیأت دولت با محاسبه قیمت خوراک پتروشیمی‌ها بر اساس دلار ۳۸۰۰ تومانی در سال ۹۷ موافقت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در جلسه دیروز هیات وزیران که به ریاست حسن روحانی تشکیل شد، قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی در سال 97 مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت. بر این اساس، دولت به وزارت نفت اجازه داد در سال جاری برای محاسبه قیمت میعانات گازی، گاز طبیعی خوراک و دیگر خوراک‌های تحویلی به واحدهای پتروشیمی داخلی توسط شرکت‌های تابعه این وزارتخانه، نرخ تسعیر ارز مورد عمل برای واردات کالاهای اساسی را به ازای هر دلار، 38 هزار ریال منظور کند. در جلسه اخیری که بین انجمن کارفرمایان پتروشیمی و معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شده است مجتمع‌های پتروشیمی در صورت دریافت مزایایی موافق تزریق ارز خود با نرخ 4200 تومان بودند که یکی از این مزایا نرخ خوراک با دلار 3800 دلاری بود که دیروز این موضوع به تصویب هیات وزیران رسید.

نفت ایران 6 دلار گران شد
جدیدترین گزارش اوپک نشان می‌دهد نفت ایران در ماه مه ‌(اردیبهشت) با افزایش 5 دلار و 59 سنتی، بشکه‌ای 15/72 دلار فروخته شده است. به گزارش فارس، اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه مه ‌2018 (اردیبهشت97) با 5 دلار و 59 سنت افزایش نسبت به ماه پیش از آن 15/72 دلار معامله شده است. بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه آوریل 56/66 دلار به فروش رسیده بود. متوسط قیمت نفت ایران تا ‌ماه مه 2017 برابر با 01/51 دلار به ازای هر بشکه بوده و متوسط قیمت نفت ایران تا مه ‌2018 برابر با 95/65 دلار به ازای هر بشکه برآورد شده است.


Page Generated in 0/0065 sec