printlogo


کد خبر: 193866تاریخ: 1397/3/24 00:00
اخبار

جمعه عید فطر باشد  نماز جمعه برگزار نمی‌شود
مسؤول دفتر رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران درباره برگزاری نمازجمعه این هفته و چگونگی برگزاری نماز عید فطر توضیحاتی ارائه کرد. مسؤول دفتر رئیس ستاد اقامه نمازجمعه تهران در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش  که این هفته نمازجمعه تهران برگزار می‌شود یا  خیر؟ اظهار کرد:  ما همه جوانب را سنجیده‌ایم و هماهنگی‌ها برای  برگزاری نمازجمعه و نماز عید فطر را در نظر داریم، بنابراین اگر نماز عید فطر  به روز شنبه موکول شود، طبعا نماز جمعه هم برگزار می‌شود اما در حال حاضر  نمی‌توانیم اظهار نظر دقیقی دراین باره داشته باشیم. وی تاکید کرد: ما به همه کسانی که باید درباره  برگزاری نمازجمعه آمادگی داشته باشند، این موضوع را اعلام کرده‌ایم و تمام ائمه جماعات در کشور برای این موضوع آمادگی دارند که اگر نماز عید فطر به روز شنبه موکول شد، نمازجمعه را در شهرهای‌شان برگزار کنند، چرا که اگر روز جمعه عید باشد نماز جمعه خود به خود منتفی می‌شود و مردم پس از اقامه  نماز عید به خانه‌های خود می‌روند.

مردم باید در عمل دغدغه مسؤولان برای رفع مشکلات را ببینند
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه فقر و آسیب‌های اجتماعی زیبنده کشور اسلامی ما نیست، گفت: مردم باید در میدان عمل دغدغه مسؤولان و دست‌اندرکاران کشور برای رفع مشکلات را ببینند. به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام در استان خراسان‌رضوی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امیدآفرینی در جامعه تأثیر بسزایی بر افزایش امنیت ملی دارد، تصریح کرد: هیچکس در هیچ جایگاهی حق ندارد چه با زبان و چه در عمل مردم را ناامید کند، همه مسؤولان وظیفه دارند امید مردم را به کارآمدی و خدمتگزاری نظام اسلامی افزایش دهند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه به مسؤولان برای هماهنگی، همراهی و انسجام بیشتر در جهت رفع مشکلات مردم، افزود: فتنه امروز دشمن، فتنه ناامیدکردن مردم از کارآمدی نظام، مسؤولان و دست‌اندرکاران کشور است، دشمن تلاش دارد نقص و کاستی در گوشه‌‌هایی از کشور را بزرگ کند و به کل نظام تعمیم دهد. رئیسی تصریح کرد: قطعاً نقص‌، کوتاهی، مشکل و کاستی‌هایی در گوشه و کنار کشور وجود دارد اما تعمیم‌دادن آن به کل نظام مقدس اسلامی و مردم را در مقابل نظام نشان‌دادن، فتنه دشمن است. وی تأکید کرد: تلاش همه مدیران، مسؤولان و دست‌اندرکاران کشور باید در جهت خدمتگزاری خالصانه به مردم و افزایش امید و اعتماد عمومی به نظام اسلامی باشد، این مهم نیز با سخن‌گفتن و بخشنامه محقق نمی‌شود؛ مردم باید در میدان عمل دغدغه مسؤولان و دست‌اندرکاران کشور برای رفع مشکلات را ببینند.

معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه به «شوخی» شبیه است
سعدالله زارعی می‌گوید معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه بیشتر به یک «شوخی» شباهت دارد. کارشناس ارشد مسائـل منطقه در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید اساساً هویت اقتصادی داشته باشد، یعنی باید ۸۰ درصد وزارت امور خارجه‌مان، اقتصادی باشد و حداکثر ۲۰ درصد سیاسی و بقیه جنبه‌ها را داشته باشد، گفت: ما کشوری هستیم که به توسعه تجارت نیاز داریم و باید بتوانیم ایران را به وضعیتی که در یک زمانی در سطح بین‌المللی به عنوان یک کشور صادراتی مطرح بود، بازگردانیم. وی افزود: کاری که در وزارت امور خارجه در جهت ایجاد یک معاونت اقتصادی صورت گرفته است، به نظر من بیشتر به یک «شوخی» شباهت دارد و تحت فشارها، معاونتی به نام «معاونت اقتصادی» ایجاد شده و هیچ مشاهده‌ای از کار هم در آن نداریم. زارعی ادامه داد: شما به کشورهای مختلف سفر و سفارتخانه‌های ایران را برانداز کنید، مثلا در پاکستان ببینید چه تعداد دیپلمات داریم و از این دیپلمات‌ها چه تعداد اقتصاد را می‌فهمند و اصلا کار اقتصادی دارند؟


Page Generated in 0/0067 sec