printlogo


کد خبر: 193869تاریخ: 1397/3/24 00:00
اخبار

برخی روزنامه‌های داخلی توجیه‌گر اقدامات صهیونیست‌ها شده‌اند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای از ما توجیه‌گر قبیـح‌ترین و وقیـح‌ترین وقایع جهانی شده‌ایم، گفت: برخی روزنامه‌های داخلی ما برای همان خبیث کودک‌کش کف می‌زنند و دفاع رزمندگان مقاومت از خودشان را تقبیح می‌کنند. محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجاه‌وسومین سالگرد شهدای موتلفه اسلامی،  خاطرنشان کرد: این افراد به روز قدس که می‌رسند، حتی یک عکس مناسب از راهپیمایی در صفحه اول روزنامه‌شان نمی‌گذارند و اگر عکسی را هم منتشر کنند، هدف‌شان حاشیه‌پردازی و انعکاس یک موضوع فرعی است. آنها یک مساله جزئی را بزرگ می‌کنند و بر سر جامعه انقلابی و نظام می‌کوبند. صفارهرندی  تصریح کرد: این جماعت معتقدند شما بیخود خودتان را معطل استقلال کردید. زمانی یکی از اینها در روزنامه‌ای نوشته بود این استقلالی که شما به آن افتخار می‌کنید، در نقاط دیگر دنیا اصلا خریدار ندارد و شما در واقع در مسابقه‌ای اول شدید که یک دونده بیشتر ندارد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسانی که یک مساله ستوده‌شده‌ای به نام استقلال را اینگونه به لجن می‌کشند و مسخره می‌کنند، نسخه‌هایی برای وابستگی کشور به بیگانه در آینده پیچیده‌اند. همسویی اینها با جریان خبیث خارجی یک نقطه نگران‌کننده است. وی با بیان اینکه دولتمردان و دستگاه دیپلماسی ما نباید اجازه بدهند کسانی که قصد دارند زیرآب استقلال ملی را بزنند، در کشور میداندار شوند، گفت: امروز این افراد دولتمردان ما را تحریک می‌کنند که قراردادی بدتر از آنچه در ارتباط با صنعت هسته‌ای منعقد شد و نتایج تلخ آن به کام ملت نشست را در موضوعات مختلف تکثیر کنند.

اعتراض ایران به ورود تروریست‌ها از کردستان عراق
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل نسبت به تردد گروهک‌های تروریستی به داخل کشور از منطقه کردستان عراق به دولت محلی اقلیم کردستان عراق اعتراض کرد. سرکنسولگری ایران در اربیل با اعلام این خبر تاکید کرد هیات سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل به سرپرستی برهانی، کارشناس ارشد ‌نمایندگی در دیدار با یکی از مسؤولان دفتر روابط خارجی اقلیم کردستان عراق ضمن تسلیم یادداشتی، مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را پیرامون تحرکات اخیر عناصر تروریستی در برخی حوزه‌‌های مرزی مشترک رسما ابلاغ کرد.
بر اساس این گزارش، هیات ایرانی ضمن تسلیم اعتراضیه، بر حق نیروهای مسلح ایران در دفاع مشروع و مقابله با کانون تهدید تاکید و آن را به طرف عراقی یادآوری کرد. در این دیدار «سیهام مامند» فرد مسؤول در دفتر روابط خارجی اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: اراده اقلیم کردستان عراق بر مبنای توسعه و تحکیم روابط با ایران استوار است، لذا ضمن اعلام ناخرسندی از رخداد‌‌های اخیر قطعا اقلیم کردستان عراق اجازه نخواهد داد روابط سازنده و مثبت فی‌مابین با اینگونه اقدامات تحت‌الشعاع قرار گیرد.

آغاز غنی‌‌سازی در فردو پس از خروج از برجام
سخنگوی سازمان انرژی اتمی می‌گوید پس از خروج از برجام، غنی‌‌سازی در فردو آغاز خواهد شد. بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره تغییر‌ وضعیت نطنز‌ پس از بر هم خوردن برجام‌ گفت: اکنون در نطنز‌ حدود 6 هزار ماشین کار می‌کند و اگر قرار باشد از برجام‌ خارج شویم ماشین‌های جدید را نصب می‌کنیم و سایت را توسعه می‌دهیم و برنامه‌های بسیار دیگری نیز داریم. ما در سازمان انرژی اتمی خود را برای هر شرایطی آماده‌ کرده‌ایم و فقط منتظر دستور هستیم تا بر اساس آن اقدام کنیم‌. وی درباره جلسات کمیسیون مشترک‌ گفت: منتظر هستیم دوستان ما در وزارت امور خارجه‌ نتایج این نشست‌ها را به دبیرخانه شورای‌ عالی امنیت ملی و هیأت نظارت بر برجام‌ منتقل کنند تا در نهایت هیأت نظارت بر مبنای مقتضیات‌ تصمیم بگیرد و به ما ابلاغ شود. کمالوندی‌ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فردو‌ پس از بر هم خوردن برجام‌ به وضعیت‌ قبل از توافق هسته‌ای بازمی‌گردد، گفت: احیای فردو‌ یعنی غنی‌‌سازی و در حال حاضر غنی‌‌سازی در آنجا انجام نمی‌شود و بعد از خروج از برجام‌ با تصمیم مسؤولان ارشد نظام غنی‌‌سازی دوباره‌ در فردو‌ آغاز می‌شود.


Page Generated in 0/0116 sec