printlogo


کد خبر: 193893تاریخ: 1397/3/27 00:00
اخبار

چگونه فوتبال همه نهادهای فرهنگی را به طمع انداخت؟!
در شرایطی که با طرح بحث بلیت‌فروشی برای نمایش بازی‌های جام‌جهانی در سالن‌های سینما اعتراضاتی نسبت به این موضوع از جانب برخی از اهالی سینما و رسانه‌ها صورت گرفته بود حالا خبر رسیده در شب بازی ایران و مراکش سایر مراکز فرهنگی نیز به بلیت‌فروشی برای این رویداد پرداخته‌اند؛ موضوعی که مشخص نیست متولی اصلی آن کیست. به گزارش فارس، پس از برگزاری جلسات بسیار، روز سه‌شنبه 22 خردادماه طرح نمایش بازی‌های جام‌جهانی در سینما‌های‌کشور از شورای‌عالی اکران مجوز گرفت تا این بازی‌ها با دریافت مبلغ 20 هزار تومان در برخی سینماهای کشور به نمایش درآید. نمایش بازی‌های جام‌جهانی در سینما‌های کشور با وجود گرانی بلیتش، مجوز داشت اما روز جمعه همزمان با بازی ایران و مراکش، بسیاری از سازمان‌هایی که مردم در آنها رفت‌ و آمد دارند نیز بازی‌های جام‌جهانی را به نمایش درآوردند، مانند برخی از فرهنگسراها. نمایشی که این شائبه را به ذهن متبادر می‌کند که آیا این نمایش‌ها مجوز دارد؟ اگر دارد، چه کسی برای‌شان صادر کرده است؟ برج میلاد تهران در این روز برای نمایش بازی‌ ایران و مراکش در مرکز همایش‌های برج میلاد بلیت‌های 95 هزار تومانی به فروش رساند. در این میان آنچه هنوز مشخص نشده این است که چه کسی مسؤولیت اعطای مجوز برای نمایش عمومی بازی‌های فوتبال را دارد؟ شهرداری تهران با اتکا به چه مجوزی بازی‌های فوتبال را نمایش داده و برای آن بلیت‌فروشی کرده و همچنین چه کسی به برج میلاد تهران مجوز فروش بلیت‌های 95 هزار تومانی را برای تماشای این بازی داده است؟!

کمدی‌ها همچنان  در صدر فروش سینماها
مجموع فروش سالن‌های سینمای سراسر کشور در هفته گذشته تقریبا به یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان رسید و در این میان سهم فیلم‌های کمدی بیش از سایر آثار بود. به گزارش تسنیم، فیلم سینمایی «تگزاس» به کارگردانی «مسعود اطیابی» پس از 8 هفته اکران در صدر فروش قرار دارد و توانسته مجموع فروش خود را به 9میلیارد و 390 میلیون تومان برساند. پس از آن سینمایی «خجالت نکش» به کارگردانی «رضا مقصودی» پس از 6 هفته اکران، در مجموع به فروش 2 میلیارد و 530 میلیون تومانی دست پیدا کرده است. فیلم «چهارراه استانبول» به کارگردانی «مصطفی کیایی» سومین فیلم پرفروش هفته است که توانسته در مدت 6 هفته اکران، 2 میلیارد و 397 میلیون تومان بفروشد. همچنین فیلم «خوک» به کارگردانی «مانی حقیقی» هم پس از 6 هفته اکران به فروش یک میلیارد و 6 میلیون تومان دست پیدا کرد. فیلم‌های«مصادره»، «لونه زنبور»، «لاتاری» و «فیلشاه» نیز که از آغاز عید نوروز امسال روی پرده رفته بودند در هفته گذشته هر کدام به ترتیب 65 میلیون، 68 میلیون، 77میلیون و 79 میلیون تومان فروش بلیت داشته‌اند.


«مرد رؤیاها» چاپ چهارمی ‌شد
انتشارات کتاب نیستان چاپ چهارم نمایشنامه «مرد رویاها» اثر سید‌مهدی شجاعی را با محوریت زندگی شهید مصطفی چمران روانه بازار نشر کرد. به گزارش تسنیم،  «مرد رؤیاها» با روایت پرکشش و کمتر شنیده شده از آشنایی شهید چمران با همسرش در آمریکا آغاز می‌شود و روایت جذاب و در عین حال عفیف از ابراز علاقه همسر چمران به وی را به تصویر می‌کشد. این روایت زمانی جذاب می‌شود که در لابه‌لای آن شجاعی نقبی نیز به گذشته‌های چمران و دوران نوجوانی او می‌زند و خاطراتی جذاب از آن دوران را در قالب گفت‌وگوی او با همسرش پروانه، پیش چشم مخاطبانش تصویر می‌کند. بخش دوم داستان نیز به ماجرای آشنایی چمران با امام موسی صدر و مهیا شدن حضور چمران در لبنان اختصاص دارد. حساسیت شجاعی در بیان جزئیات و حضور بدون پرده بسیاری از چهره‌های تاریخی فعال در مبارزات ضد رژیم پهلوی در خارج از کشور و نیز استفاده از ادبیاتی صمیمی و عامیانه برای نوشتن دیالوگ‌های این اثر نیز از مهم‌ترین مواردی است که بر جذابیت این متن افزوده است. چاپ چهارم نمایشنامه «مرد رویاها» در 528 صفحه به قیمت 45 هزار تومان منتشر شده است.
 


Page Generated in 0/0083 sec