printlogo


کد خبر: 193900تاریخ: 1397/3/27 00:00
چهارگوشه

خروج احتمالی آمریکا از شورای حقوق بشر
بعد از ناکامی آمریکا در خارج کردن رژیم صهیونیستی از دستور کار نشست‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل، این کشور آماده خروج از این شوراست. یک منبع آمریکایی جمعه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد دولت آمریکا قصد دارد از این شورا خارج شود. حدود یک سال قبل «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به شورای حقوق بشر این سازمان ضرب‌الاجل داد یا به انتقاد از رژیم صهیونیستی پایان دهند یا منتظر خروج آمریکا از این شورا باشند.

تغییرات در کابینه جدید مصر
کابینه جدید مصر پنجشنبه در مقابل رئیس‌جمهوری این کشور سوگند یاد کرد. بر این اساس، «محمد احمد زکی» به عنوان وزیر دفاع انتخاب شد و «محمود توفیق» به جای مجدی عبدالغفار، وزیر کشور جدید شد. «عبدالفتاح السیسی» اوایل هفته گذشته «مصطفی مدبولی»، وزیر مسکن را به جای «شریف اسماعیل» مامور تشکیل کابینه کرد. به گزارش خبرگزاری الیوم‌السابع، تیم محمد زکی در جریان اعتراضات پیرامون کاخ ریاست‌جمهوری در دوره محمد مرسی، با جانبداری از خواسته‌های مردم درخواست مرسی برای برچیدن تحصن مردم با توسل به زور را رد کرده بود.

محکومیت بحرین در پارلمان اروپا
پارلمان اروپا با اکثریت آرا قطعنامه‌ای در محکومیت نقض فزاینده حقوق بشر در بحرین تصویب کرد.  پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه بحرین به حقوق بشر احترام نمی‌گذارد، از رژیم آل‌خلیفه خواست از پیگرد مدافعان حقوق بشر دست بردارد و فعالان سیاسی را هر چه سریع‌تر از زندان آزاد کند. اخیرا انتقادها از حاکمان بحرین به دلیل نقض حقوق بشر بشدت افزایش یافته است. دیدبان حقوق بشر اخیرا از مجلس سنای آمریکا خواست مانع امضای 2 قرارداد فروش سلاح به بحرین شود، چرا که این سلاح‌ها در سرکوب غیرنظامیان این کشور استفاده می‌شود.
 
رهبر طالبان پاکستان کشته شد
وزارت دفاع افغانستان جمعه از کشته‌شدن «ملا فضل‌الله» رهبر طالبان پاکستان، در پی حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در ولایت کُنَر افغانستان خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع افغانستان آمده است آمریکا روز پنجشنبه در یک «حمله ضدتروریستی» که در منطقه مرزی افغانستان و پاکستان رخ داد، «یکی از رهبران ارشد یک سازمان تروریستی» را هدف قرار داد.

تغییر در سیاست‌های مهاجرتی ایتالیا
ماتئو سالوینی، وزیر کشور جدید ایتالیا به جنگ سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپایی شتافته است. گفته می‌شود ایتالیا بنادر خود را به روی مهاجران بسته و گفته می‌شود علیه سیاست‌هایی عمل می‌کند که دولت پیشین این کشور متعهد به اجرای آن در اتحادیه اروپایی شده بود. این در حالی است که دولت ایتالیا 10 ژوئن 2018 برای نخستین‌بار بنادر خود را به روی مهاجران بست و آنها را روانه مالت کرد.

پیام ترکیه به آمریکا با اس400
ژنرال سابق ارتش ترکیه می‌گوید این کشور برای پاسخ به تهدیداتی که تاکنون آمریکایی‌ها علیه این کشور داشته‌اند و برای حفظ امنیت خود مجبور است سامانه‌های موشکی اس400  را به خدمت بگیرد. گفته می‌شود از آنجا که ترکیه از اعضای پیمان امنیتی آتلانتیک شمالی (ناتو) است، برای خرید از بلوک‌های نظامی غیرغربی با محدودیت‌های روبه‌رو است.

رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ زندانی شد
«پاول مانفورت» مدیر ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶، به اتهام رشوه دادن به شاهدان پرونده دخالت روسیه در انتخابات مزبور، راهی زندان شد. مانفورت باید چند روز دیگر برای پاسخ به اتهامات دیگری که در ارتباط با پولشویی و فرار مالیاتی به وی وارد شده، برابر قاضی بایستد. قاضی این پرونده با وجود درخواست وکلای مانفورت برای ایجاد امکان تودیع وثیقه برای آزاد ماندن موکل‌شان تا زمان برگزاری جلسه دادگاه، رأی به زندانی شدن این چهره نزدیک به ترامپ داده است.


Page Generated in 0/0074 sec