printlogo


کد خبر: 193923تاریخ: 1397/3/27 00:00
نبض جامعه

سخنگوی اورژانس عنوان کرد
ارائه خدمات به ۷۴۹ نفر  در نماز عید فطر
سخنگوی اورژانس کشور آمار نهایی مراجعان به نیروهای اورژانس در نماز عید فطر سراسر کشور را 749 نفر اعلام کرد.  به گزارش فارس، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور آمار نهایی مراجعان به نیروهای اورژانس در نماز عید فطر سراسر کشور را 749 نفر اعلام کرد. وی افزود: از این تعداد با کمک تکنیسین‌های اورژانس 702 نفر به صورت سرپایی درمان و 47 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: نیروهای اورژانس کشور در قالب 882 دستگاه آمبولانس، 79 دستگاه موتورلانس، 40 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 32 فروند بالگرد در مصلا‌های سراسر کشور خدمت‌رسانی کردند.
 
جان‌باختن 4 نفر بر اثر  سیلاب در گیلان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: سیلاب در منطقه اشکورات رودسر در شرق استان، جان 4 نفر (3 زن و یک کودک) را گرفت. حجت شعبانپور روز شنبه به ایرنا افزود: جمعه گذشته حدود ساعت 5 عصر رگبار شدیدی در منطقه اشکورات رودسر به‌مدت 20 دقیقه رخ داد که موجب وقوع سیلاب و رانش زمین شد. وی افزود: این سیلاب 4 خانه روستایی را که در بستر رودخانه قرار داشتند با خود برد و تاکنون مرگ 4 نفر مسجل شده است. همچنین به گفته افراد بومی منطقه، سیلاب تعدادی از خودروهای گردشگران را نیز با خود برده است. شعبانپور خاطرنشان کرد: به‌دلیل تخریب 800 متر از راه اصلی روستایی کاکرود، ارتباط 70 روستای این منطقه قطع شده است که نیروهای راهداری بلافاصله در محل مستقر شدند تا با بازگشایی راه‌های فرعی، مفقودان احتمالی را جست‌وجو کنند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: نیروهای واکنش سریع هلال‌احمر همراه با سگ‌های زنده‌یاب و یک بالگرد و 17 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در محل مستقر شده‌اند. 
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور:
بیش از ۹ درصد جامعه  سالمندند
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که 3/9 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند سالمند هستند. به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی گفت: بهزیستی از بیش از ۶۰۰ هزار سالمند حمایت می‌کند که حدود ۱۰۰ هزار نفر از آنها یارانه می‌گیرند همچنین ۱۸ هزار نفر در مراکز شبانه‌روزی هستند که یارانه آنها حدود ۶۰۰ هزار تومان است. وی ادامه داد: امید به زندگی در ایران افزایش یافته به‌طوری که جمعیت سالمند اکنون به ۷ میلیون و ۳۰۰هزار نفر رسیده است. رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: سن امید به زندگی برای زنان به ۷۸ سال و برای مردان به ۷۴ سال رسیده است. محسنی گفت: از میان جمعیت سالمند کشور، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زن و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مرد هستند که 3/9درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. رئیس سازمان بهزیستی کشور بر رصد و پیمایش شاخص‌های سالمندی برای برنامه‌ریزی اقدامات لازم در آینده تاکید کرد و گفت: حدود ۲۳۰ مرکز نگهداری سالمندان در ایران فعالیت می‌کنند. وی افزود: در این میان، استان گیلان با ۱۱ درصد از جمعیت استان، بیشترین تعداد سالمندان و استان سیستان‌وبلوچستان با 9/4 درصد از جمعیت استان، کمترین میزان سالمندان را دارند.
 

Page Generated in 0/0076 sec