printlogo


کد خبر: 193924تاریخ: 1397/3/27 00:00
اخبار

به داد «ابن سینا» برسید!
مجسمه شیخ‌الرئیس ابن سینا واقع در میدان چهارصد دستگاه منطقه 14 تهران مدتی است به دلیل وضعیت نامناسب ناشی از رسیدگی نکردن، در حال از بین رفتن است و بخش‌هایی از بدنه مجسمه که نماد اصلی میدان چهارصد دستگاه است، در حال تخریب است. بخش‌هایی از بدنه مجسمه در طول زمان با مواد آتش‌زا تخریب شده و بخش دیگری هم مانند مشخصات مجسمه توسط افراد ولگرد و معتاد به سرقت رفته است! این مجسمه درست در کنار حاشیه بزرگراه امام علی(ع) قرار دارد و به دلیل تردد بالای خودرو در حاشیه این بزرگراه بسیاری از مردم چه در داخل خودرو و چه به صورت پیاده این مجسمه را مشاهده می‌کنند. از مدیران شهرداری منطقه 14 درخواست داریم هر چه سریع‌تر به وضعیت این مجسمه ارزشمند که این روزها مورد کم‌لطفی و بی‌مهری قرار گرفته است، رسیدگی کنند.   
* علی محمدی از تهران
 
 
مشاور عالی سازمان سنجش تشریح کرد
جزئیات دریافت کارت آزمون سراسری سال ۹۷
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۷ از تاریخ سوم تیر ماه قابل دریافت است. حسین توکلی با اشاره به توزیع کارت آزمون سراسری سال 97 به تسنیم اظهار داشت: کارت آزمون سراسری سال 97 تمام داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی از روز یکشنبه سوم تیرماه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. وی افزود: داوطلبان باید از تاریخ سوم تیرماه تا روز چهارشنبه 6 تیرماه 97 به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شدند باید علاوه بر دریافت پرینت کارت گروه آزمایشی اصلی نسبت به دریافت پرینت کارت گروه‌های آزمایشی دوم یا سوم نیز اقدام کنند. توکلی یادآور شد: اطلاعیه سازمان سنجش در این‌باره امروز یکشنبه 27 خرداد 97 روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. همچنین آزمون سراسری سال 97 در روزهای پنجشنبه و جمعه 7و 8 تیرماه 97 در 479 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.
 
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش:
پیش‌دبستانی رایگان  و اجباری می‌شود
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش ‌وپرورش گفت:‌ پیش‌دبستانی باید در مناطق محروم، دوزبانه و حاشیه شهرهای بزرگ رایگان شود. به گزارش تسنیم، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: براساس قانون مصوب مجلس در سال 95 مهدهای کودک برای کودکان تا سنین 4 سال فعالیت می‌کنند که در این بخش اعطای مجوز بر عهده بهزیستی است اما برنامه‌ آموزشی و نظارت بر عهده آموزش‌وپرورش است. وی افزود:  برای کودکان 4 تا 6 سال تمام که شامل دوره پیش‌دبستانی هستند اعطای مجوز، برنامه‌‌ها و شاخص‌های آموزشی ‌و پرورشی و نظارت بر عهده آموزش‌وپرورش است، بنابراین نظارت و تولید برنامه و محتوا در هر دو حوزه بر عهده آموزش‌وپرورش است. حکیم‌زاده گفت: در کشورهای توسعه‌یافته نرخ پوشش پیش‌دبستانی بالای 90 درصد است و هرچقدر نرخ توسعه‌یافتگی پایین می‌آید نرخ پوشش پیش‌دبستانی کاهش می‌یابد. بتازگی در فرانسه سن آموزش اجباری را از 3 سالگی تعیین کرده‌اند تا 2 سال به صورت رایگان و اجباری تمام کودکان تحت پوشش آموزش پیش‌دبستانی قرار بگیرند.  معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: آنچه به دنبال آن هستیم تعمیم 100 درصدی پیش‌دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه است و به شورای توسعه پایدار مناطق مرزی هم اعلام کرده‌ایم اعتباری اختصاص دهند تا در حاشیه شهرهای پرجمعیت که به دلیل مهاجرت خانواده‌هایی که تمکن مالی خوبی ندارند، ‌مشکلات خاص خود را دارند پیش‌دبستانی رایگان شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: مطوب ما این است پیش‌دبستانی به عنوان یک دوره رسمی در نظر گرفته شود و در سند تحول بنیادین نیز تاکید شده است سن آموزش رسمی از 5 سالگی باشد و نباید این سال مهم را از دست بدهیم.
 

Page Generated in 0/0070 sec