printlogo


کد خبر: 193934تاریخ: 1397/3/27 00:00
اخبار

پاسخ اکانت فلسطینی به ادعای کواکبیان درباره حمایت فلسطین از مراکش
با دروغ‌هایت رابطه مردم ایران و فلسطین را به هم نزن
نخستین بازی ایران در جام جهانی در مقابل مراکش، در فضای مجازی و بویژه توئیتر بیش از آنکه یک رقابت ورزشی باشد، با فضاسازی صهیونیست‌ها تبدیل به موضوعی سیاسی و بین‌المللی شد. در توئیتر برخی کاربران با انتشار یک کامنت و ادعای اینکه این کامنت متعلق به فدراسیون فوتبال فلسطین است، مدعی شدند این کشور از مراکش در برابر ایران حمایت کرده است. همین موضوع باعث شد بسیاری از کاربران بدون بررسی متن و اکانت اصلی توئیت عربی فلسطینی، به انتقاد از اقدام فدراسیون فوتبال فلسطین بپردازند. اما انتقادات به توئیتی که ادعا شده بود وابسته به فدراسیون فلسطین است، پس از توئیت عجیب مصطفی کواکبیان، نماینده لیست امید مجلس شورای اسلامی، روند رو به رشدی به خود گرفت. نماینده اصلاح‌طلب مجلس در توئیتی که بی‌ارتباطی جملاتش نشان می‌دهد او تنها به دنبال حمله به فلسطین و مقاومت اسلامی بوده است، نوشت: «هرچند فدراسیون فوتبال فلسطین به نادرستی از مراکش و عربستان و مصر حمایت کرد اما خداوند بزرگ سرنوشت مسابقات را به گونه‌ای دیگر رقم زد. پیروزی غرورآفرین یوزپلنگان ایرانی را با تمام وجود تبریک می‌گویم». ساعاتی پس از این توئیت عجیب توسط فردی که وابسته به جریانی است که شعارشان «نه غزه نه لبنان» بوده است،  اکانتی که کواکبیان مدعی شده بود متعلق به فدراسیون فوتبال فلسطین است، در توئیتی، ضمن رد وابستگی اکانتش به فدراسیون فوتبال فلسطین، اصل ادعای کواکبیان را مبنی بر حمایت از مراکش رد کرد و از او خواست با دروغ‌هایش رابطه مردم ایران و فلسطین را به هم نزند. این کاربر فلسطینی نوشت: «من اکانت رسمی فلسطین نیستم و فقط یک دونده هستم و هم از ایران و هم از مراکش حمایت کردم. با دروغ‌هایت رابطه میان مردم ایران و فلسطین را بر هم نزن!»
 
ریابکوف: روسیه به تعهدات برجامی خود پایبند می‌ماند
معاون وزیر خارجه روسیه از عزم دولت این کشور برای پایبندی به تعهدات برجامی‌اش می‌گوید. به گزارش تسنیم، سرگئی ریابکوف می‌گوید کشورش به تعهداتش بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته‌ای ایران) از جمله پروژه تولید ایزوتوپ‌های پایدار در تأسیسات فردو پایبند خواهد ماند. طبق گزارش خبرگزاری تاس، ریابکوف این سخنان را در کنفرانسی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای برگزار شد، بیان کرد. ریابکوف گفت: «اصل ماجرا، حفظ برجام در یک چارچوب محدودتر با حضور چین، 3 ‌کشور اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه)، روسیه و ایران است. ما مصمم هستیم به تعهدات برجامی خود پایبند بمانیم و اجرای پروژه آغاز تولید ایزوتوپ‌های پایدار در تأسیسات فردو را پیش ببریم». معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خروج آمریکا از این توافق را به مثابه چالشی جدی برای ان‌پی‌تی توصیف کرد. 
 
اروپا در برجام دنبال آمریکا می‌رود
وزیر کشور دولت سازندگی درباره روند مذاکره با اروپایی‌ها درباره برجام اظهار داشت: در طول این 40 سال با اروپایی‌ها خیلی تعامل و مذاکره کردیم ولی معلوم شد آنها فقط دنبال سود هستند، دنبال مسائل اخلاقی اصلا نیستند و در تحریم‌ها هم ما را تنها گذاشتند.  علی‌محمد بشارتی، وزیرکشور دولت سازندگی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: این بار هم که قرارداد سفت‌تری داشتیم باز هم تحت تاثیر آمریکا قرار گرفتند، لذا انسان عاقل از یک سوراخ 2 بار گزیده نمی‌شود. باید با اروپایی‌ها  از موضع استغنا برخورد کرد تا خیال نکنند ما نیاز به آنها داریم. وزیر کشور دولت سازندگی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید، گفت: ما دنبال اورانیوم 20 درصد برای مصرف پزشکی هسته‌ای بودیم؛ نه روسیه به ما داد، نه اروپایی‌ها و نه کشورهای دیگر اما دانشمندان ما به‌سرعت توانستند به اورانیوم 20 درصد برسند. چه اشکال دارد دولت بهای بیشتری به جوانان و دانشمندان بدهد تا بتوانند به طور ریشه‌ای ما را در مسائل استراتژیک بی‌نیاز از خارج کنند. بشارتی در پاسخ به این پرسش که آیا برجام بدون آمریکا ادامه پیدا می‌کند؟ اظهار داشت: مطمئنا اروپایی‌ها دنبال سبک و سنگین کردن هستند. این تعرفه‌ای که آمریکا برای ورود فولاد گذاشته، برای این است که به تعاملی با اروپا برسد و بگوید من تعرفه را برمی‌دارم، شما هم برجام را لغو کنید. به نظر من اروپا هم در برجام دنبال آمریکا می‌رود.
 

Page Generated in 0/0528 sec