printlogo


کد خبر: 193946تاریخ: 1397/3/28 00:00
اخبار

تازه‌ترین خبرها  از «ماجرای نیمروز ۲»
تدوینگر فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» گفت: قسمت دوم «ماجرای نیمروز» بشدت بزرگ‌تر و پروژه سخت‌تری است و می‌توانم به جرأت بگویم مخاطبان آن بیشتر از «ماجرای نیمروز ۱» خواهد بود. به گزارش فارس، سجاد پهلوان‌زاده، تدوینگر سینمای ایران درباره همکاری خود با فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز 2» گفت: بتازگی آقای مهدویان پیشنهاد تدوین فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز 2» را به من دادند و فیلمنامه اثر را در اختیارم قرار داده‌اند که من کاملاً آن را مطالعه کرده‌ام. وی درباره تفاوت «ماجرای نیمروز 2» با قسمت اول این فیلم، بیان کرد: قسمت دوم «ماجرای نیمروز» پروژه بشدت بزرگ‌تر و سخت‌تری است. شاید بهتر باشد درباره قصه صحبت نکنم ولی می‌توانم همین قدر بگویم که قصه «ماجرای نیمروز 2» بسیار جذاب‌تر‌ از قسمت اول است و می‌توانم به جرأت بگویم مخاطبان آن بیش از «ماجرای نیمروز 1» خواهد بود. این تدوینگر سینمای ایران در پاسخ به این سؤال که با توجه به بزرگ بودن پروژه «ماجرای نیمروز 2» آیا زمان کافی تا جشنواره فجر برای این فیلم وجود خواهد داشت، خاطرنشان کرد: قطعاً فیلم تا سی‌وهفتمین جشنواره ملی فجر آماده نمایش خواهد شد، چرا که تدوین «ماجرای نیمروز 2» همزمان با فیلمبرداری صورت خواهد گرفت. فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سی‌وپنجمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور یافت و 4 سیمرغ بلورین را از آن خود کرد. این فیلم از 25 اسفندماه 1395 اکران خود را آغاز کرد و بعد از کسب فروش 4 میلیارد و 500 میلیون تومانی، به نمایش خود پایان داد.


«به اضافه مستند» به بررسی وضعیت صنعت خودروی کشور رسید
شصت‌وهفتمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «تهران تقاطع سئول» ساخته سیاوش سرمدی روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در شصت‌وهفتمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، پس از پخش مستند «تهران تقاطع سئول» ساخته سیاوش سرمدی، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنعت مجلس و معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس میهمانان برنامه خواهند بود و با موضوع خودروسازی در کشور، مشکلات این صنعت و راهکارهای بهبود اوضاع صحبت خواهند کرد. مستند «تهران تقاطع سئول»، روایتی متفاوت و تاریخچه‌ای جامع از صنعت خودروسازی در ایران و کره‌جنوبی است و نگاهی موشکافانه به این صنعت از سالیان گذشته تا به امروز دارد. در بخش مهمی از این مستند، صنعت خودروسازی ایران با کره‌جنوبی مقایسه شده و دلایل پیشرفت این صنعت مهم در کشور کره‌جنوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد. «برنامه به اضافه مستند» با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۲۹ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.


کاشف آل‌پاچینو درگذشت
مارتین برگمن، تهیه‌کننده فیلم‌‌های «صورت زخمی» و «بعد از ظهر سگی» در ۹۲ سالگی درگذشت. به گزارش مهر به نقل از ان‌بی‌سی نیویورک، مارتین برگمن که سال ۱۹۲۶ در شهر نیویورک به دنیا آمده بود بنا به گفته همسرش روز شنبه بر اثر خون‌‌ریزی مغزی درگذشت. گفته می‌شود مراسم تشییع جنازه وی به صورت خصوصی برگزار می‌شود. برگمن در کنار فیلم «صورت زخمی» ساخته برایان دی‌پالما که امروز به یکی از محبوب‌‌‌‌‌ترین فیلم‌‌های آمریکا مبدل شده است تهیه‌کنندگی فیلم‌‌های برجسته دیگری چون «سرپیکو»، «بعد از ظهر سگی»، «دریای عشق» و «راه کارلیتو» همگی با بازی آل پاچینو را بر عهده داشته  است. آل پاچینو یک بار در سال ۲۰۱۱ درباره تاثیر برگمن بر فعالیت سینمایی‌اش چنین گفته بود: مارتین برگمن مرا در تئاترهای آف برادوی کشف کرد و برای همین من الان اینجا هستم، من واقعا به مارتی (مارتین برگمن) مدیون هستم. کمدی رمانتیک «چهار فصل» ساخته آلن آلدا و «شکارچی استخوان» اثر فیلیپ‌‌‌‌‌‌‌‌نویس از دیگر آثار تهیه شده توسط برگمن در دنیای سینماست.


Page Generated in 0/0264 sec