printlogo


کد خبر: 193957تاریخ: 1397/3/28 00:00
اخبار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران:
الان زمان خرید خودرو نیست
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: قیمت‌های فعلی در بازار خودرو حبابی است و باید کاهش یابد. سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در دو، سه هفته اخیر تحت تاثیر عوامل مختلف قیمت خودرو در بازار بشدت افزایش یافته و اختلاف قیمت کارخانه و بازار زیاد شده است. وی با بیان اینکه در گذشته نیز خودرو دو نرخی بود اما اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار در این حد نبود، خاطرنشان کرد: در مقطعی خودروسازان عرضه خودرو را محدود کردند و به دنبال آن رشد قیمت‌ها در بازار آغاز شد. علاوه بر آن نقدینگی سرگردان در جامعه زیاد است و وقتی مردم احساس می‌کنند قیمت یک کالایی افزایش می‌یابد به آن بازار هجوم می‌آورند که همین اتفاق در بازار خودرو افتاد. وی ادامه داد: نتیجه هجوم پول‌های سرگردان به بازار خودرو، وضعیت دو، سه هفته اخیر و افزایش شدید قیمت‌ها در بازار بوده است. وی افزود: قیمت‌های فعلی خودرو در بازار حبابی است و کاهش می‌یابد بنابراین مصرف‌کنندگان فعلا صبر کنند تا در صورت عرضه مناسب از سوی خودروسازان پس از متعادل شدن قیمت‌ها نسبت به خرید و تامین نیاز خود اقدام کنند. موتمنی با بیان اینکه قیمت خودروهای وارداتی نیز حبابی است و در حدی افزایش یافته که عملا خریداری برای این خودروها وجود ندارد، تصریح کرد: مصرف‌کنندگان واقعی با این قیمت‌ها خودروی وارداتی خریداری نمی‌کنند و خریداران فعلی به عنوان کالای سرمایه‌ای و نه مصرفی اقدام به خرید می‌کنند.

طراحی سامانه جدید برای معاملات ارزی
ارز سه نرخی می‌شود؟
با تصمیم جدید دولت، قرار بر این است در سامانه جدیدی که قرار بود بر اساس بخشنامه جهانگیری طراحی شود، نرخ سومی نیز به عنوان ارز متقاضی به نرخ ۳۸۰۰ تومانی و ۴۲۰۰ تومانی اضافه شود. به گزارش مهر، با تصمیم جدید ارزی دولت، سامانه‌ای طراحی شده که بر اساس آن سه نرخ رسمی برای دلار در آن در نظر گرفته شده است. این سامانه که بر اساس بخشنامه ارزی اسحاق جهانگیری در اردیبهشت‌ماه سال جاری طراحی خواهد شد، قرار است با 3 نرخ، وارد عرصه تعاملات ارزی کشور شود. در حال حاضر دولت 2 نرخ ۴۲۰۰ تومانی را به عنوان نرخ رسمی ارز در کشور در راستای اجرای سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز و ۳۸۰۰ تومانی را به عنوان نرخ ارز یارانه‌ای تخصیصی به کالاهای اساسی به رسمیت می‌شناسد اما اکنون قرار است نرخ سومی نیز برای دلار به عنوان نرخ متقاضی، در قالب سامانه جدیدی عملیاتی شود. این نرخ در سامانه سماصا که سامانه ویژه صادرکنندگان است، لحاظ خواهد شد. منابع رسمی در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز این نرخ را تایید می‌کنند. در عین حال، یک مقام مسؤول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از توقف ثبت‌سفارش کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی درباره کالاهایی همچون لوازم خانگی و خودرو خبر داد.

رونمایی از کارتخوان‌های جدید در جایگاه‌های سوخت
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با نصب تجهیزات نوین، از نخستین سری کارتخوان‌های جدید در جایگاه‌های توزیع سوخت رونمایی می‌شود. سیدمحمدرضا موسوی‌خواه درباره مزایای کارتخوان‌های جدید جایگاه‌های سوخت گفت: بالاترین مزیت این کارتخوان‌ها، حذف هزینه‌های تامین و نگهداشت خواهد بود که این مهم از طریق شبکه بانکی کشور انجام می‌شود و صرفه‌جویی قابل توجهی به همراه خواهد داشت. موسوی‌خواه با بیان اینکه بیش از ۱۱ سال از آغاز نصب تجهیزات سامانه هوشمند سوخت در جایگاه‌های عرضه می‌گذرد و اکنون نیازمند به‌روزرسانی است، اظهار کرد: در پیاده‌سازی و تجهیز این سری از کارتخوان‌ها از فناوری روز استفاده شده است و برای رفاه حال هموطنان، پرداخت هزینه سوخت بدون دخالت نیروی انسانی نیز میسر خواهد شد. وی با بیان اینکه فناوری‌ نصب‌شده روی کارتخوان‌های جدید قابلیت توزیع سوخت و انجام عملیات‌ بانکی را دارا است، تصریح کرد: از این پس، تمام نازل‌ها به سیستم توزیع سوخت و پرداخت همزمان مجهز می‌شود تا شهروندان بتوانند از طریق خدمات بدون کارت یا با وارد کردن کارت‌های بانکی خود و حتی از طریق موبایل، پرداخت‌های خود را انجام دهند.


Page Generated in 0/0075 sec