printlogo


کد خبر: 193963تاریخ: 1397/3/28 00:00
آوای شهر

رئیس شورای شهر خبر داد
افزایش 5/12 درصدی تعرفه خدمات الکترونیک شهر
رئیس شورای شهر تهران افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر، تعرفه خدمات در دفاتر الکترونیک شهر 5/12 درصد افزایش یافته است. به گزارش فارس، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی تهران، ری و تجریش، اظهار داشت: آغاز جلسه شورا با موضوع مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آغاز شد. وی‌ ادامه داد: در نهایت به تصویب رسید که به جز انتخاب بازرس که توسط شورای شهر مشخص و انتخاب می‌شود، سایر موارد از جمله حسابرسی و انتخاب هیأت مدیره به شهردار تهران تفویض شود. وی در ادامه به تعرفه خدمات عمومی در دفاتر خدمات الکترونیک شهر اشاره کرد و گفت: 2 سال است که تعرفه‌ها افزایش نیافته است و با توجه به اینکه ساخت و ساز کاهش یافته، لایحه‌ای به شورای شهر آمد و حداکثر 5/12 درصد بر اساس نرخ تورم تعرفه خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک شهر افزایش یافت. رئیس شورای شهر تهران افزود: در نهایت مقرر شد شهرداری تهران بتواند سال‌های آینده نیز بر اساس نرخ تورم افزایش نرخ لازم را داشته باشد.

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران اعلام کرد
انتشار نام دریافت‌کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری
 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از انتشار نام افرادی که در قالب طرح ترافیک خبرنگاری، طرح دریافت کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک خبر داد. به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران درباره انتقاد برخی اعضا مبنی بر دیر شدن انتشار لیست خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کرده‌اند، گفت: این پیشنهاد شهرداری بود که لیست افرادی که در قالب طرح ترافیک خبرنگاران، طرح ترافیک دریافت کرده‌اند منتشر شود، چرا که معتقد بودیم این موضوع  بازدارنده خواهد بود و جلوی بسیاری از تخلفات را می‌گیرد که خوشبختانه گرفته شد. وی با بیان اینکه لیست دریافت‌کنندگان طرح ترافیک خبرنگاران در حال نهایی شدن است، گفت: باید اجازه دهیم آخرین واگذاری‌ها انجام شود. وی همچنین درباره سرانجام صدور کارت بلیت برای خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکردند، گفت: شورای شهر به شهرداری اجازه داده است کارت بلیت استفاده رایگان برای خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکرده‌اند یا خودرو ندارند صادر شود که این موضوع نیز دارای پیچیدگی‌های خاص خود است، چرا که پیش از این کارت اعتباری مبلغ‌دار پیش‌بینی کردیم اما اعتراض شد و حالا در حال طراحی کارت تاریخ‌دار و بدون سقف مالی هستیم. وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که 3 هزار خبرنگار مشمول دریافت این کارت می‌شوند، گفت: در حال طراحی‌های نهایی هستیم و پس از طراحی و آیین‌نامه ثبت‌نام اعلام می‌شود.

هوا گرم‌تر می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور طی 3 روز آینده خبر داد. احد وظیفه به ایسنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، طی 3 روز آینده در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بویژه ارتفاعات شرقی آن رشد ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. وی گفت: با نفوذ جریانات شمالی در سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز مواج خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی 3 روز آینده در شمال شرق و شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: در برخی مناطق بویژه منطقه زابل این وزش باد همراه با گرد و خاک خواهد بود. همچنین طی 3 روز آینده به دلیل وزش باد شدید، وقوع باد و گرد و خاک همچنین کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان‌های خوزستان، بوشهر و در برخی مناطق ایلام قابل پیش‌بینی است.
 


Page Generated in 0/0065 sec