printlogo


کد خبر: 193982تاریخ: 1397/3/28 00:00
اخبار

نامه عجیب وزارت نفت در پاسخ به «وطن امروز»
روابط عمومی وزارت نفت برای چندمین بار طی ماه‌های گذشته نسبت به گزارش‌های «وطن‌امروز» که در آن نامی از «بیژن زنگنه» وزیر نفت آمده است، جوابیه صادر کرد. در تازه‌ترین جوابیه، این وزارتخانه به گزارش «پالس منفی هندی‌ها» در روزنامه «وطن‌امروز» واکنش نشان داده و با نتیجه‌گیری عجیب، مدعی شده در این گزارش، مقصر خروج شرکت‌ها از ایران، دولت و وزیر نفت معرفی شده است.  در این جوابیه عجیب آمده است: «روزنامه «وطن‌امروز» در گزارش شنبه 12 خردادماه 1397 خود به استناد یک خبر بدون منبع مشخص در خبرگزاری رویترز مدعی عقب‌نشینی و خروج شرکت‌های آسیایی از جمله بانک‌ها و پالایشگاه‌های هندی از صنعت نفت ایران شد و با کنار هم قرار دادن موضوع سفر اخیر وزیر امور خارجه به هند به منظور بهبود مناسبات تجاری 2 کشور و در پی آن اظهار امیدواری وزیر نفت از نتایج این سفر، طوری نتیجه گرفته و آدرس غلط داده است که گویا مقصر پا پس کشیدن شرکای تجاری کشور اعم از غربی و شرقی، دولت یا وزارت نفت است».
اما «وطن‌امروز» در گزارش خود چه نوشته بود؟ «وطن‌امروز» در گزارش خود به صرف نظر شرکت‌های نفتی از خرید نفت ایران بر اساس خبر رویترز و همچنین ضرب‌الاجل 2 بانک هندی برای پایان همکاری با ایران در کمتر از 6 ماه آینده پرداخته بود. در این گزارش هیچ اشاره‌ای به میزان سهم دولت یا شخص وزیر نفت در به بار آمدن وضع موجود نشده است اما از آنجایی که روابط عمومی وزارت نفت خود را متعهد می‌داند هر جا نامی از بیژن زنگنه آورده شود، دست به قلم شود و جوابیه صادر کند، به این گزارش نیز که تنها به نقل قولی از وزیر نفت اشاره داشته شده، واکنش نشان داده و جوابیه صادر کرده است.

گرانی‌های لجام‌گسیخته حاصل حاکمیت رکود بر اقتصاد کشور است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گرانی‌های لجام‌گسیخته حاصل حاکمیت رکود بر اقتصاد کشور است، گفت: چه کسی می‌خواهد پاسخگوی تورم ۸۰ درصدی در کشور باشد؟ سیدحسین نقوی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اقدام برخی نسبت به پرداختن به موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها و سایر مسائل حاشیه‌ای و نادیده گرفتن مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: این نوع برخوردهای رسانه‌ای با چنین مسائل حاشیه‌ای به این دلیل است که دولت روحانی بعد از 5 سال حاکمیت رکود بر اقتصاد کشور حالا دیگر نمی‌تواند شرایط اقتصادی کشور را کنترل کند. وی با تأکید بر اینکه بدترین روش کنترل تورم «حاکمیت رکود بر اقتصاد» است، گفت: چنین روشی در همه دنیا مردود است اما دولت آقای روحانی از همان ابتدا این روش را انتخاب کرد تا تورم تک‌رقمی شود و حالا عواقب حاکمیت رکود بر اقتصاد کشور همین گرانی دلار، مسکن، ارز و سایر گرانی‌های لجام‌گسیخته‌ای است که هر روز شاهد آن هستیم. نقوی در پایان خاطرنشان کرد: امروز چه کسی می‌خواهد پاسخگوی تورم 80 درصدی در کشور باشد؟ دولت 5 سال رکود را بر این کشور حاکم کرد، آقایانی که از این دولت دفاع می‌کردند امروز به جای پاسخگویی به حاشیه‌ها می‌پردازند در حالی که باید به مشکلات و درد مردم بپردازند.

نتانیاهو: ایران باید به طور کامل از سوریه خارج شود
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات ضد ایرانی مقام‌های این رژیم، روز یکشنبه گفت: «ایران باید به طور کامل از سوریه خارج شود». به گزارش فارس، طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، نخست‌وزیر این رژیم در جلسه کابینه خود درباره گفت‌و‌گوهای اخیرش با وزیر خارجه آمریکا و همچنین رئیس‌جمهور روسیه اظهارنظر کرد. بنیامین نتانیاهو گفت: «ما درباره منطقه صحبت کردیم البته با تمرکز بر سوریه». نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس ادامه داد: «اول از همه اینکه، ایران باید به طور کامل از سوریه خارج شود. دوم اینکه، ما برای جلوگیری از تلاش‌ها جهت تقویت [حضور] نظامی ایران و نیروهای نیابتی آن چه نزدیک مرز [فلسطین اشغالی] و چه در داخل سوریه اقدام خواهیم کرد. ما علیه چنین اقدامی در هر جا در داخل سوریه اقدام خواهیم کرد». اظهارات تازه نتانیاهو درباره «حضور ایران در سوریه» در حالی مطرح شده که مقام‌های دمشق ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران را رد کرده و ایران هم بارها اعلام کرده به دعوت مقام‌های سوریه در حال کمک مستشاری برای مقابله با تروریست‌هاست.
 


Page Generated in 0/0251 sec