printlogo


کد خبر: 194011تاریخ: 1397/3/29 00:00
چهارگوشه

افزایش بودجه نظامی انگلیس
انگلیس بودجه نظامی خود را با گسترش خطر روسیه افزایش می‌دهد. انگلیس که طی سال‌های گذشته با کوچک کردن ارتش خود تلاش می‌کرد از بودجه نظامی‌‌‌‌اش کاسته و به بودجه‌‌های رفاهی و عمرانی بیفزاید، در تلاش است ضمن افزایش بودجه نظامی و دفاعی خود در اروپا نیز شرایط خود را ارتقا دهد. گزارش پارلمان انگلیس در این رابطه بر این عقیده استوار است که این کشور باید 2 تا 3 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به مباحث نظامی اختصاص دهد تا سیاه‌چاله‌‌های امنیتی‌‌‌‌اش را از این طریق
 پر کند.

دستگیری 25 تن در مقدونیه
تغییر نام مقدونیه به مقدونیه شمالی به درگیری‌‌های خیابانی در «اسکوپیه» مرکز این کشور منجر شد. توافقی یکشنبه میان سران یونان و مقدونیه به امضا رسید تا پایانی ‌بر درگیری تاریخی بر سر نام مقدونیه باشد اما مردم و احزاب معترض را در اسکوپیه و دیگر شهرهای این کشور به خیابان‌ها آورد. سپیراس نخست‌وزیر یونان نیز از موج اعتراضات بی‌نصیب نماند و آتن نیز صحنه درگیری میان مخالفان و موافقان این تغییر بود. آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد درگیری‌‌های خیابانی آسیب‌‌های جدی به اموال عمومی در اسکوپیه وارد کرده و 25 تن نیز دستگیر شدند.

تیراندازی در والمارت واشنگتن یک کشته برجا گذاشت
مرد مسلحی که در پارکینگ فروشگاه زنجیره‌ای والمارت در واشنگتن به یک نوجوان و یکی از شهروندان شلیک کرده بود، با تیراندازی یک فرد مسلح از پا در آمد. پلیس می‌گوید انگیزه این تیراندازی سرقت بوده و به مسائل تروریستی مربوط نیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. گزارش‌‌های پلیس می‌گوید یک دختر 16 ساله در این تیراندازی زخمی شده است و فردی که به سارق شلیک کرده‌‌، شهروند معمولی بوده است. گفته می‌شود پلیس درباره این تیراندازی و کشته شدن سارق گزارش تکمیلی منتشر نکرده است.

«ایوان دوکو» رئیس‌جمهور کلمبیا شد
ایوان دوکو از مخالفان صلح با «فارک» پیروز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری کلمبیا شد. دوکو از احزاب راستگراست و توانست رقیب چپگرای خود را شکست سختی دهد. گفته می‌شود وی توافق سال 2016 با گروه فارک را تعدیل خواهد کرد. پترو از جریان چپ کلمبیا به نظر نمی‌رسد تا سال 2022 بتواند شانسی برای حضور در قدرت داشته باشد. کلمبیا در حال حاضر میزبان یک میلیون ونزوئلایی
مهاجر است.

پاسخ مقاومت فلسطین به بمباران‌های رژیم صهیونیستی
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه 9 نقطه از مواضع گروه‌های مقاومت در نوار غزه را در واکنش به به پرواز درآوردن بادبادک‌های کاغذی آتش‌زا بمباران کردند. گفته شده این حملات خسارت زیادی بر جای گذاشته اما تلفاتی نداشته است. مقاومت فلسطین نیز در واکنش به این حملات چندین خمپاره را به سمت شهرک‌های همجوار غزه موسوم به «غلاف غزه» شلیک کرد به طوری‌که صدای انفجارهایی در مرزهای غزه به گوش رسید.  رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند آژیرها در شهرک‌های «نتیف هعتسراه»، «یاد مردخای»، «زیکیک» و «اشکلون» در پی رصد راکت‌هایی که از غزه شلیک شده بود به صدا در آمد و سامانه گنبد آهنین عملیاتی شد.

میزبانی آل‌خلیفه از هیأت صهیونیستی
مشاور میراث جهانی شورای فرهنگ و باستان بحرین فاش کرد یک هیات اسرائیلی در کنفرانس بین‌المللی به میزبانی بحرین که قرار است از 24 ژوئن تا 4 جولای در این کشور برگزار شود، شرکت می‌کند. با وجود اینکه اسرائیل به دنبال عادی‌سازی روابط خود با کشورهای همسایه و کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس به منظور مقابله با ایران است اما روابط رسمی با کشورهای عربی به استثنای مصر و اردن ندارد. ماه گذشته میلادی منامه از حملات متجاوزانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در سوریه حمایت کرد.


Page Generated in 0/0054 sec