printlogo


کد خبر: 194019تاریخ: 1397/3/29 00:00
اخبار

پاسخ به حاشیه‌های پخش فوتبال در سینماها
رئیس هیأت‌مدیره انجمن سینماداران درباره حق پخش فوتبال در سینماها گفت: تصمیم‌گیری درباره پرداخت حقوق فیلمسازانی که اکنون فیلم‌شان روی پرده است به بعد از اتمام پخش بازی‌ها موکول شده است. به گزارش ایسنا، پس از آنکه مصوب شد 6 مسابقه جام‌جهانی فوتبال در سینماها پخش شود، مسؤولان شورای اکران تقریبا درباره تمام جزئیات نحوه پخش مقرراتی را تعیین کردند اما چگونگی پرداخت پول به صاحبان فیلم‌ از این برنامه را اعلام نکردند. این در حالی است که برخی تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان فیلم‌ها می‌گویند با دریافت ۵۰ درصد فروش بلیت توافق کرده‌اند که این رقم در نهایت باید به فروش فیلم‌ها اضافه شود. اما در این‌باره چند ابهام وجود دارد که اظهارات برخی از صاحبان فیلم‌ها مبنی بر تخلف سینماداران آن را تشدید می‌کند و مشخص نیست با چه نظارتی و به چه میزان  قرار است حق صاحبان فیلم پرداخت شود. در این ‌زمینه محمدقاصد اشرفی، رئیس هیأت مدیره انجمن سینماداران گفت: در نشستی که هفته گذشته در شورای عالی اکران برای تصمیم‌گیری درباره پخش فوتبال در سینماها برگزار شد تصمیم‌گیری درباره شیوه پرداخت حق فیلمسازان به بعد از اتمام فوتبال و پایان پخش بازی‌ها در سینماها موکول شد. در هر صورت ما حق و حقوق تهیه‌کنندگان را حفظ خواهیم کرد. باید میزان فروش و استقبال مخاطبان از سینماها بررسی و مشخص شود که وضعیت اکران فیلم‌ها در آن زمان چگونه بوده است و بعد از آن می‌توان تصمیم گرفت که باید به چه صورت با تهیه‌کنندگان برخورد شود. اشرفی در پایان در پاسخ به اینکه منبع پخش مسابقات در سینما چیست و آیا سینماداران برای آن هزینه‌ای کرده‌اند، فقط به بیان این جمله اکتفا کرد که «منبع پخش بازی‌ها در سینما، تلویزیون ملی ایران است و سیستم پخش به صورتی است که ما از طریق کامپیوتر و دستگاه دیجیتال آن را بر روی پرده سینما نمایش می‌دهیم».

اعلام فیلم‌های جدید اکران
زمان اکران فیلم‌‌های «سهیلا شماره ۱۷»، «خاله قورباغه»، «به وقت خماری» و «دارکوب» در سینماها اعلام شد. به گزارش مهر،  غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره فیلم‌های جدیدی که قرار است بزودی در سینماها اکران شود، بیان کرد: «سهیلا شماره ۱۷» ساخته علی غفاری از ۳۰ خرداد در سرگروه کورش به جای فیلم «خوک» اکران می‌شود. همچنین در گروه آزادی به جای فیلم «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی فیلم «خاله قورباغه» ساخته افشین هاشمی، فیلم «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی به جای «خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی در گروه استقلال و فیلم «به وقت خماری» ساخته محمدحسین لطیفی در گروه ایران به جای «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان از ۶ تیرماه و در هفته آینده اکران می‌شود که با توجه به اینکه سقف تعداد هفته این 3 فیلم در سرگروه خاتمه می‌یابد در سرگروه تعویض و زیرگروه‌ها ادامه دارد.


انتشار بیست‌وچهارمین جلد دانشنامه جهان اسلام
بنیاد دایره‌المعارف اسلامی بیست‌وچهارمین جلد دانشنامه جهان اسلام به سرویراستاری غلامعلی حدادعادل را منتشر کرد. به‌گزارش تسنیم، مجلد بیست‌وچهارم دانشنامه جهان اسلام حاوی بخشی از مقالات حرف «س» از مدخل «سکولاریسم» تا «سنن» به سرویراستاری غلامعلی حداد عادل و با مشارکت اعضای علمی بنیاد دایره‌المعارف اسلامی و همراهی جمع کثیری از استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در 874 صفحه و در قطع رحلی منتشر شد. بنیاد دایره‌المعارف اسلامی که متولی تولید علمی و انتشار دانشنامه جهان اسلام است، با اقدام مقام معظم رهبری در دوران ریاست‌جمهوری و دعوت ایشان از شماری از استادان دانشگاه و حوزه در سال 1362 تأسیس شد. منشورات این بنیاد تا‌کنون، شامل  24 جلد دانشنامه جهان اسلام و 45 عنوان کتاب به زبان فارسی، 10 جلد ترجمه دانشنامه جهان اسلام به زبان عربی و 22 عنوان کتاب به زبان انگلیسی است.


Page Generated in 0/0109 sec