printlogo


کد خبر: 194020تاریخ: 1397/3/29 00:00
اخبار

بزرگداشت دکتر شریعتی  در شبکه 4 سیما
شبکه 4 سیما به مناسبت چهل‌ویکمین سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی ویژه‌برنامه دوقسمتی «میراث کویر» را روی آنتن می‌برد. به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، تصویربرداری «میراث کویر» در دو قسمت 60 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مصطفی پورمحمدی در خانه‌موزه دکتر شریعتی انجام شده است. به گفته پورمحمدی تهیه‌کننده «میراث کویر»، این برنامه به مناسبت 29 خرداد سالروز درگذشت دکتر شریعتی در قالب ترکیبی تهیه شده است و در این دو قسمت با شاگردان دکتر شریعتی گفت‌وگو شده است. اجرای برنامه را علیرضا سمیع‌پور، کارگردان مستند «شریعتی بدون روتوش» بر عهده دارد و در بخش دیگری از برنامه با محمدعلی نجفی، کارگردان تئاتر و تلویزیون که در زمان دکتر شریعتی و به درخواست وی کارگردانی تئاتر «ابوذر» را بر عهده داشته است گفت‌وگو می‌کند. پخش تصاویر کمتر دیده شده از دکتر شریعتی به همراه پخش گزیده‌ای از سخنرانی‌های وی از جمله بخش‌های جذاب این ویژه‌برنامه تلویزیونی خواهد بود.

جدول پخش شبکه مستند تابستانی شد
شبکه مستند در ایام تابستان با پخش ویژه‌برنامه‌هایی بینندگانش را به نقاط بکر و زیبای ایران تماشایی می‌برد. به گزارش «وطن امروز»، این شبکه در تابستان 97 ویژه‌برنامه‌هایی را در نظر گرفته که طبق زمان‌بندی تعیین‌شده در جدول پخش قرار می‌گیرند. «ایرانگرد» از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیون است که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جواد قارایی تولید می‌شود و در تابستان امسال در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار گرفته است. قارایی در این مجموعه مستند بینندگانش را به بکرترین و جذاب‌ترین نقاط ایران می‌برد تا آنها را با جاذبه‌های گردشگری و شیوه زندگی، آداب ‌و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف کشور آشنا کند. «ایرانگرد» در ایام تابستان روزهای زوج از ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن نیز روزهای فرد ساعت 10 خواهد بود. «در قلب کومش» نام مستندی دیگری است که با رویکرد گردشگری در سیمای استانی مرکز سمنان تولید شده و با قرار گرفتن در جدول پخش تابستانی شبکه مستند سیما قرار است روی آنتن برود.  این مستند که با نگاهی تازه و متفاوت به معرفی اماکن تاریخی، نقاط دیدنی و جاذبه‌های گردشگری استان سمنان می‌پردازد، روزهای زوج از ساعت 19 پخش می‌شود. «مینا و نارنج» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جواد کراچی هم در 7 قسمت تولید شده است و روزهای زوج از ساعت 20 بینندگانش را با جاذبه‌های گردشگری شیراز آشنا خواهد کرد.


گیشه هالیوود در تسخیر شگفت‌انگیزان
با نمایش انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» و فروش بیش از ۱۸۰ میلیون دلاری آن در سینماها، این فیلم صدرنشین باکس آفیس آمریکا شد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «شگفت‌انگیزان ۲» محصول دیزنی- پیکسار با فروش ۱۸۲ میلیون دلاری خود در آمریکای شمالی در نخستین آخر هفته نمایشش خوش درخشید. به این ترتیب این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن در نخستین آخر هفته نمایشش بدل شد و موفق شد «در جست‌وجوی دوری» ‌را که سال ۲۰۱۶ با فروش ۱۳۵ میلیون دلار ظاهر شده بود، جا بگذارد. این فیلم که ساخته برَد بِرد است قسمت اول آن در سال ۲۰۰۴ برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال شد. «اوشن ۸» با فروش نزدیک به ۲۰ میلیون دلار مکان دوم باکس آفیس را به خود اختصاص داد. این فیلم که چهارمین ادامه بر مجموعه «اوشن» است تاکنون ۷۹ میلیون دلار فروش کرده است.  «برچسب» با بازی جان هم، جرمی رنر، هانیبال برس، جیک جانسون و اد هلمز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. جایگاه چهارم  باکس آفیس نیز در اختیار «سولو: یک داستان جنگ ستاره‌ای» است که در پنجمین هفته نمایشش 1/9 میلیون دلار فروخت. این فیلم در بازار داخلی آمریکا در مجموع ۱۸۳ میلیون دلار فروخته و در بازار جهانی در مجموع 5/339 میلیون دلار کسب کرده است.
 


Page Generated in 0/0050 sec