printlogo


کد خبر: 194034تاریخ: 1397/3/29 00:00
اخبار

شکاف دخل و خرج کارگران عمیق‌تر شد
نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به عمیق‌تر شدن شکاف دستمزد تا معیشت کارگران طی 2 ماه گذشته، از توجیه گرانی کالاها از سوی مسؤولان با تعابیری همچون «گرانی بی‌منطق و حباب» انتقاد کرد. فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با مهر، با انتقاد از شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد کشور، گفت: متاسفانه قیمت کالاهای اساسی، مسکن و اقلام مصرفی مردم روند جهشی به خود گرفته و این موضوع معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده است. وی با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران و قشر حقوق‌بگیر طی ۲ ماه گذشته، افزود: چرا کسی به فکر معیشت جامعه حقوق‌بگیر و دستمزدبگیر نیست؟ تورم تولیدکننده بر اساس اعلام مرکز آمار ایران
دو رقمی شده که تبعات آن طی یک ماه آینده به مصرف‌کننده منتقل می‌شود و در صورت ادامه این وضعیت از نیمه تیرماه قطعا شاهد تورم در بخش مصرف‌کننده خواهیم بود. این فعال کارگری ادامه داد: رشد اجاره بهای مسکن، جهش قیمت نهاده‌های دامی و افزایش اقلام مصرفی مانند گوشت قرمز به کیلویی ۶۰ هزار تومان از جمله مواردی است که قدرت خرید کارگران را بشدت کاهش داده است. رشد قیمت‌ها طی 2 ماه گذشته، افزایش دستمزد امسال کارگران را خنثی کرده و شکاف دستمزد تا هزینه معیشت عمیق‌تر شده است.

کارخانجات آب معدنی در مرز تعطیلی
دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی کشور با تأکید بر اینکه صنایع امروز در تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید بطری مشکل دارند، گفت: اگر فکری به حال تأمین مواد اولیه صنایع آب معدنی نشود آنها مجبور به تعطیلی خواهند بود. پیمان فروهر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر واحد پتروشیمی تندگویان تنها تأمین‌کننده مواد مورد نیاز تولید بطری صنایع لبنی، نوشابه و آب معدنی است، اظهار داشت: در طول چند ماه گذشته این واحد تولیدی نرخ مواد اولیه را با محاسبه قیمت‌های بین‌المللی و نرخ ارز 4 هزار و 200 تومانی تعیین کرد که این موضوع باعث رشد قابل توجه قیمت‌ها برای واحدهای تولیدی شد. وی با اشاره به اینکه متأسفانه علاوه بر افزایش قیمت مواد اولیه، تقاضای کاذب هم در بازار رشد قابل توجهی داشته، گفت: صنایع روغن، نوشابه، آب معدنی و لبنیات 90 درصد مواد مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان پرفیوم خریداری می‌کنند. وی  افزود: صنایع امروز در تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود در تولید بطری‌ها مشکل دارند.


Page Generated in 0/0059 sec