printlogo


کد خبر: 194035تاریخ: 1397/3/29 00:00
تولیدکنندگان و واردکنندگان شگرد جدیدی برای گرانی کالاها در پیش گرفته‌اند
فروشندگان لوازم خانگی به دنبال افزایش قیمت‌ها

هنوز کمتر از 2 ماه از افزایش قیمت لوازم خانگی می‌گذرد که برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی به دنبال افزایش مجدد قیمت با شیوه‌ای جدید هستند.  به گزارش میزان، در سال جدید و پس از تغییرات نرخ ارز، بازار لوازم خانگی نیز دچار هرج و مرج شد. تولیدکنندگان و واردکنندگان به بهانه افزایش نرخ ارز از عرضه کالا به بازار خودداری کردند و در مقابل فروشندگان نیز از فروش کالا‌های خود به مشتریان سر باز می‌زدند تا سرانجام پس از چند روز قیمت لوازم خانگی با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مواجه شد تا دلیل عدم عرضه و فروش کالا در این بازار مشخص شود. افزایش قیمت لوازم خانگی موجب شد وزیر صنعت نیز در این رابطه واکنش نشان دهد. وی این افزایش‌ها را غیرقابل قبول خوانده و گفته بود این افزایش قیمت توجیهی ندارد اما در مقابل تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش نرخ ارز و سایر مولفه‌ها را در این افزایش قیمت موثر می‌دانستند. حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در این باره در گفت‌وگو با میزان گفته بود: بیشتر افزایش قیمت مربوط به محصولات لوازم خانگی بزرگ است، به عنوان نمونه تلویزیون یکی از این کالا‌هاست به دلیل اینکه در گذشته ارز مبادله‌ای برای سی‌کی‌دی می‌دادند اما اکنون ارز مبادله‌ای حذف و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای آن پرداخت می‌کنند به همین دلیل روی قیمت اثر گذاشته است. اما در حالی که پیش از این وزیر صنعت از افزایش قیمت لوازم خانگی انتقاد کرده بود و هنوز کمتر از 2 ماه از افزایش قیمت لوازم خانگی می‌گذرد، زمزمه‌های افزایش قیمت مجدد به گوش می‌رسد. در این میان خریدارانی که به بازار مراجعه می‌کنند با این مطلب از سوی فروشندگان  مواجه می‌شوند که «در صورتی که خرید نکنید ناچار خواهید بود گران‌تر بخرید و طی روزهای آینده قیمت‌ها افزایش می‌یابد».  محمد طحانپور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش مجدد قیمت لوازم خانگی از سوی برخی تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان بعد از عید فطر به گوش می‌رسد، اظهار کرده بود: برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان شگرد جدیدی را برای افزایش قیمت در پیش گرفته‌اند به گونه‌ای که به جای گران کردن تمام محصولات خود در یک مرحله، در فاصله‌های زمانی متفاوت و به صورت دوره‌ای فقط چند نوع کالا را گران می‌کنند و دوباره پس از مدتی قیمت چند محصول دیگر را افزایش می‌دهند.


Page Generated in 0/0070 sec