printlogo


کد خبر: 194043تاریخ: 1397/3/29 00:00
اخبار

وزارت صنعت: سایت ما هک نشده اما تخلف شده!
مرکز روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شدن سایت ثبت‌سفارش وزارتخانه را تکذیب کرد. به گزارش فارس درپی اظهارات ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اینکه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شده و حدود 5 هزار خودروی مدل بالا وارد کشور شد، مرکز روابط عمومی وزارت صنعت اعلام کرد: بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت صنعت مشخص کرد در مجموع 6481 خودرو با تخلف واردکنندگان و سامانه ثبت‌سفارش، به گمرکات کشور وارد شده است که از این تعداد، 1900 خودرو ترخیص شده و مابقی خودروها همچنان در گمرک مانده است و سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی در حال بررسی موضوع تخلف ترخیص 1900 خودرو به کشور است.


بازار موبایل نیمه تعطیل شد
گروه اقتصادی: هنوز چند هفته بیشتر از دونرخی شدن قیمت دلار و تخصیص آن به برخی از کالاهای خاص نگذشته که موبایل، تنها کالای لوکس با فراگیری بالا که ارز دولتی نمی‌گیرد، به این موضوع واکنش نشان داد و این وسیله ارتباطی در بازار به صورت پراکنده خرید و فروش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، با وجود اینکه روند افزایش قیمت موبایل، لپ‌تاپ و تبلت از دی‌ماه سال گذشته با گرانی دلار شروع شده بود اما طی هفته جاری به کلی برخی از موبایل‌ها هم در فروشگاه‌های اینترنتی و هم در بازار نایاب شده است.  فروشندگان در شرایط فعلی به دلیل نوسانات و احتمال جهش‌های قیمت دلار در روزهای آینده از فروش خودداری می‌کنند و همین موضوع باعث شده است بازار پیش از یک گرانی بزرگ قرار گیرد.
 موبایل‌هایی که یک هفته است نایاب شده است
Iphone 7
Iphone 7 plus
Galaxy a3
Galaxy j7
Galaxy A8
Iphone SE
X power  LG
Pixel 2 XL _Google


سکه؛ ۲ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان
در جریان معاملات بازار آزاد تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش به نرخ ۲ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان معامله شد. به گزارش مهر، همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۸۵ هزار تومان، نیم سکه با ۳۰ هزار تومان، ربع سکه با ۵ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۵ هزار تومان افزایش روبه‌رو شد. بر این اساس دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان، طرح قدیم ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۲۳۲ هزار تومان، ربع سکه ۶۹۷ هزار تومان و سکه گرمی ۳۹۶ هزار تومان بود. هر اونس طلا هم در بازارهای جهانی ۱۲۸۰ دلار و ۹۳ سنت و هر گرم طلای
۱۸ عیار نیز ۲۱۳ هزار و ۳۲۰ تومان بود.

بررسی گرانی ارز
 سکه و خودرو در مجلس
سخنگوی هیات رئیسه مجلس، از بررسی گرانی ارز، سکه و خودرو در نشست هفته آتی مجلس با وزرای اقتصادی خبر داد. بهروز نعمتی در گفت وگو با خانه ملت، افزود: در این نشست وزرای مربوط گزارشی درباره علل افزایش قیمت‌ها به نمایندگان ارائه می‌دهند. وی ادامه داد: قرار شده بود این نشست در هفته جاری برگزار شود که به ‌دلیل  آماده نبودن گزارش مرکز پژوهش‌ها این نشست برگزار نمی‌شود. وی تصریح کرد: گزارش مرکز پژوهش‌ها هفته آینده آماده می‌شود.

وتوی پیشنهاد افزایش  تولید نفت در اوپک
با همراهی ونزوئلا و عراق پیشنهاد افزایش تولید عربستان و روسیه در اجلاس این هفته اوپک در وین، وتو می‌شود. حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیات عامل اوپک در گفت‌وگو با بلومبرگ اظهار داشت: ۳ کشور موسس اوپک، این کار را متوقف خواهند کرد. اگر 2 کشور عربستان سعودی و روسیه می‌خواهند تولید خود را افزایش دهند، این نیازمند اتفاق آرای اعضاست. در صورتی که این ۲ کشور می‌خواهند انفرادی اقدام کنند، آنگاه توافق همکاری را نقض کرده‌اند.


Page Generated in 0/0060 sec