printlogo


کد خبر: 194094تاریخ: 1397/3/30 00:00
اخبار

چرا سریال شهید حججی کنار گذاشته شد؟
نویسنده سریال «شهید حججی» از مخالفت خانواده این شهید با ساخت سریالی از زندگی او خبر داد. به گزارش میزان، رسول صانعی، نویسنده و کارگردان تلویزیون و سینما درباره آخرین وضعیت سریال «شهید حججی» گفت: ما در ابتدا از خانواده شهید حججی اعم از پدر، مادر و همسر وی رضایت کامل را گرفته بودیم، سپس درباره ساخت این سریال اقدام کردیم اما خانواده شهید با ریاست صداوسیما و معاونان سازمان تماس گرفته و بشدت با ساخت اثر مخالفت کردند، مسؤولان سازمان نیز ترجیح دادند سریال را کنار بگذارند یا با موضوع هم‌سنگری‌های شهید حججی این سریال را تولید کنند. ناگفته نماند این حق اصلی خانواده بزرگوار شهید حججی است که نخواهند این مجموعه ساخته شود و برای من و همکارانم بسیار قابل احترام است. سریال شهید حججی به احتمال زیاد به مسیر دیگری سوق پیدا می‌کند یعنی موضوع سریال به زندگی فرمانده شهید حججی، یعنی حسین قمی خواهد پرداخت که فرمانده 2000 نفر از نیروهای فاطمیون و حیدریون بود که بر اثر ترکش نارنجک مجروح شده و در راه بازگشت به پشت جبهه به شهادت می‌رسد.


تغییر در مدیریت رادیو ورزش
غلامرضا میرحسینی به عنوان سرپرست رادیو ورزش انتخاب شد. به گزارش مهر، در جدیدترین تغییر مدیریت در شبکه‌های رادیویی با حکم حمید شاه‌آبادی معاون صدا، غلامرضا میرحسینی به عنوان سرپرست رادیو ورزش حکم گرفت. پیش از این حمید قاسمی مدیر رادیو ورزش بود. غلامرضا میرحسینی پیش از این مدیر شبکه 3 سیما بوده است. وی همچنین در زمینه ورزش نیز فعالیت داشته و در زمینه کاراته، فوتبال و هندبال کار کرده است.


خاطرات سردار سلیمانی از آخرین روزهای جنگ منتشر می‌شود
نویسنده کتاب خاطرات سردار سلیمانی از آماده‌سازی 3 جلد دیگر از این مجموعه ۱۶ جلدی شامل خاطرات او از عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۵ و پایان جنگ خبر داد. به گزارش تسنیم، عباس میرزایی، نویسنده کتاب خاطرات سردار قاسم سلیمانی، درباره این مجموعه گفت: تاکنون 7 جلد از مجموعه 16 جلدی خاطرات سردار سلیمانی منتشر و توزیع شده و قرار است در آینده نزدیک 3 جلد دیگر از این مجموعه نیز منتشر شود. وی با بیان اینکه مراحل تحقیق و نگارش این سه عنوان به اتمام رسیده است، ادامه داد: «جنگ تمام عیار» عنوان یکی از این مجموعه‌هاست که به عملیات والفجر 8 می‌پردازد. خاطرات این اثر بازه زمانی خرداد 64 تا اردیبهشت 65 یعنی تا پایان عملیات والفجر و عملکرد لشکر ثارالله در این عملیات را روایت می‌کند.  به گفته میرزایی، «بصره در تیررس» عنوان کتاب دیگری است که به خاطرات کربلای 5 از تاریخ 5/10/65 تا فروردین 66 می‌پردازد. همچنین «ملاقات با سنگرنشینان آن سوی خط» عنوان سومین کتابی است که آماده شده و خاطرات فروردین 67 تا پایان جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. این اثر، آخرین جلد از مجموعه 16 جلدی خاطرات سردار سلیمانی است.

انتشار کتاب ناگفته‌های جنگ شهری با منافقین
مدیر انتشارات یازهرا(س) از آماده‌سازی کتاب «رعد در آسمان بی‌ابر» با محوریت خاطرات پاسدارانی که در دهه ۶۰ در جنگ‌های شهری با منافقین مبارزه می‌کردند، برای چاپ خبر داد. به گزارش مهر، علی اکبری، مدیر انتشارات یازهرا(س) درباره آثار جدید این انتشارات گفت:‌ این روزها در تهیه و تدارک انتشار کتاب «رعد در آسمان بی‌ابر» هستیم. این کتاب را محمدحسن روزی‌طلب با رویکرد بررسی مستند و تاریخی سال‌های دهه ۶۰ که به جنگ شهری با منافقین اختصاص داشت، نوشته و تدوین کرده است. این کتاب دربرگیرنده مصاحبه‌هایی با بچه‌های اطلاعات سپاه در آن‌ سال‌هاست که در آن، درباره دوران اوج مبارزات مسلحانه شهری با منافقین توضیح داده‌اند. بسیاری از افرادی که سخنان‌شان در این کتاب درج شده، مایل به گفت‌وگو و بیان نام‌شان در کتاب نبودند ولی آقای روزی‌طلب آنها را راضی کرد تا پای مصاحبه بنشینند. در نتیجه ناگفته‌های زیادی درباره آن‌ سال‌ها استخراج شده است.


Page Generated in 0/0071 sec