printlogo


کد خبر: 194095تاریخ: 1397/3/30 00:00
اخبار

تقدیر از یک نویسنده پیشکسوت همزمان با روز قلم
سخنگوی انجمن قلم از مراسم پایانی جایزه قلم زرین خبر داد و گفت: در این مراسم که همزمان با روز قلم برگزار خواهد شد از «راضیه تجار» نویسنده پیشکسوت تجلیل به عمل می‌آید. به گزارش فارس، محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم ایران درباره شانزدهمین دوره جشنواره قلم زرین اظهار داشت: داوری در گروه‌های پنجگانه جایزه قلم زرین وارد مرحله نهایی شده است. وی در ادامه با بیان اینکه اواخر هفته جاری و اوایل هفته آتی آخرین جلسه داوری برپا خواهد شد، تصریح کرد: در هر گروه تعدادی از آثار به مرحله نهایی راه یافته است، این چند اثری که به مرحله نهایی راه یافته‌ است در جلسه حضوری با حضور داوران و سرگروه‌های داوری در هر حوزه و خانم وجیهه علی‌اکبری سامانی، دبیر شانزدهمین دوره جشنواره قلم زرین بررسی و نقد خواهد شد و بر اساس رای پایانی داوران، آثار برگزیده دارای رتبه یا تقدیری معرفی می‌شود. سخنگوی انجمن قلم درباره زمان اختتامیه این دوره اعلام کرد: مراسم پایانی شانزدهمین دوره جشنواره قلم زرین روز 14 تیرماه همزمان با روز قلم همانند سنوات گذشته در محل انجمن قلم برپا می‌شود و طبق برنامه اندیشیده شده قرار است از خانم «راضیه تجار» به عنوان یکی از پیشکسوتان اهل قلم تجلیل شود.


دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان انتخاب شد
مریم کاظمی، نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان به عنوان دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شد. به گزارش «وطن امروز»، این هنرمند شناخته‌شده تئاتر، سال گذشته نیز دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را که آذر ۹۶ در استان همدان برگزار شد بر عهده داشت. مریم کاظمی، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، کارگردان تئاتر از سال ۶۶ فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه تئاتر را آغاز کرده است. این کارگردان و مدرس تئاتر از سال ۷۹ تاکنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده که در آن میان آثاری همچون «در برج عقرب»، «آدم‌ها و دیوها»، «رویای ماه»، «به زیر پاهات نگاه کن»، «خاله مرجان و خروس»، «آدم بلا دیو ناقلا»، «غول بزرگ مهربان»، «کلوچه دارچینی»، «رام کردن زن سرکش»، «شاهزاده خانم بد ترکیب»، «ماه‌پیشونی» و «خسیس» دیده می‌شود.


رفتار هالیوود حتی در حوزه نقد فیلم هم تبعیض‌آمیز است!
بری لارسون، بازیگر برنده اسکار هالیوود خواستار این شد زنان و رنگین‌پوستان بیشتری به عنوان منتقد فیلم وارد عمل شوند. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بری لارسون، بازیگر سینما ادعا کرد نقد فیلم نیز در حوزه نویسندگان سفید جای دارد و تاکید کرد این حوزه نیز نیاز به تغییر دارد. لارسون که در مراسم جوایز لوسی صحبت می‌کرد گفت نمی‌تواند بپذیرد یک مرد ۴۰ساله سفیدپوست نقد بنویسد و اعلام کند فیلم «چروکی در زمان» مناسب نیست، چرا که این فیلم با تمرکز بر زنان و رنگین‌پوستان ساخته شده است و در عین حال موضوعی نوجوانانه دارد. وی در عین حال تاکید کرد در میان این اقشار استعدادهای زیادی وجود دارند و دقیقا فرصتی برای دیده شدن‌شان نیست. نظرات لارسون بازتاب وسیعی در میان جامعه نقد فیلم آمریکا داشت. همزمان با این اظهارات اعلام شد از میان ۱۰۰ فیلم پرفروش باکس‌آفیس آمریکا در سال ۲۰۱۷، ۸۲ درصد نقدها توسط منتقدان سفیدپوست نوشته شده است. این نتیجه با بررسی نزدیک به ۲۰ هزار نقد به دست آمده است. در عین حال مردان سفیدپوست نزدیک به ۶۵ درصد نقدها را نوشته‌اند و سهم زنان سفیدپوست ۱۸ درصد بوده است. بری لارسون، برنده جایزه بهترین بازیگر زن اسکار برای فیلم «اتاق» در سال ۲۰۱۴ بود. وی همان زمان نیز به تبعیض جنسیتی در هالیوود اشاره کرده بود.


Page Generated in 0/0073 sec