printlogo


کد خبر: 194100تاریخ: 1397/3/30 00:00
اخبار

ترس اصلی ما؛ 20 دقیقه جهنمی
تیم‌ملی ایران در دومین بازی از مرحله گروهی جام‌جهانی ساعت 22:30 امشب در مقابل تیم‌ملی اسپانیا قرار می‌گیرد. این بازی به خودی خود بازی سختی برای ایران است، چرا که اسپانیا در بازی اولش در مقابل پرتغال متوقف شده و در جدول پایین‌تر از ایران قرار دارد. آنها برای اینکه به مرحله حذفی جام صعود کنند باید ایران را شکست بدهند. به همین دلیل قطعا برنامه‌شان برای این بازی هجوم است. چیزی که می‌تواند باعث آسانی کار اسپانیا و البته دشواری بازی برای ایران شود فشار دقایق ابتدایی بازی است. ایران حتی در بازی مقابل مراکش هم در 20 دقیقه ابتدایی بازی بسیار منفعلانه و پراشتباه بازی کرد البته مراکشی‌ها نتوانستند از این آشفتگی تیم ایران بهره ببرند اما مطمئنا ستاره‌های اسپانیا از اشتباهات بازیکنان ایران براحتی نمی‌گذرند. کوچک‌ترین اشتباه از سوی ایرانی‌ها می‌تواند تاوان بدی داشته باشد. اگر به یاد داشته باشید ایران در بازی دوستانه با ترکیه هم در دقایق ابتدایی دچار مشکلات زیادی بود. شاید بشود گفت اگر ایران بتواند این نقص را رفع کند و در دقایق ابتدایی متمرکز و بدون اشتباه بازی کند ادامه بازی را برای حریف سخت خواهد کرد، حتی اگر این حریف تیمی مثل اسپانیا باشد. 4 سال پیش هم در بازی مقابل آرژانتین همین اتفاق افتاد و یاران مسی برای رسیدن به گل پیروزی بسیار زجر کشیدند. این اتفاق می‌تواند در بازی امروز هم تکرار شود. اگر ایرانی‌ها در 20 دقیقه اول فشار اسپانیا را تحمل کنند می‌‌توانند بازی را به شکل دلخواه‌شان پیش ببرند. این چیزی است که کارلوس کی‌روش قطعا به آن فکر می‌کند.

رکوردشکنی اعلام پنالتی پادشاهی VAR
با استفاده از سیستم فناوری بازبینی تصاویر تاکنون در ۱۳بازی 8 پنالتی اعلام شده است. ‌به نقل از آ.اس، برای نخستین‌بار در تاریخ جام‌‌های‌جهانی از سیستم «VAR» در روسیه استفاده شد. استفاده از این تکنولوژی در نخستین بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ آشکار بود و تاثیر مستقیمی در برخی از نتایج داشت. به طوری که در ۱۳ بازی نخست جام، داوران ۸پنالتی‌ از طریق VAR اعلام کردند. اما نکته قابل‌توجه مقایسه با جام‌های جهانی دیگر است که میستر چیپ، کارشناس فوتبال در این باره در توئیترش توضیح داد: «در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل پس از گذشت ۲۵ بازی، 8 پنالتی‌ اعلام شد. این موضوع در جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در سی و پنجمین بازی اتفاق افتاد و در جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان پس از انجام ۴۰ بازی، 8 پنالتی‌ گرفته شد. این نشان از تاثیر VAR دارد». 4 سال پیش در جام‌جهانی برزیل نیاز بود تا دوبرابر این بازی‌ها انجام شود تا 8 پنالتی‌ اعلام شود. اگر کمی دورتر برویم، یعنی ۱۲سال پیش، در آلمان پس از ۴۰بازی 8 پنالتی‌ اعلام شد. این رقم در آفریقا به ۳۵ بازی رسید. نخستین پنالتی‌ جام‌جهانی ۲۰۱۸ در چهارمین بازی دیده شد؛ در صحنه‌ای که ناچو در محوطه جریمه روی کریستیانو رونالدو خطا کرد (دیدار ‌اسپانیا و پرتغال). با این حال داور برای اعلام این پنالتی‌ به «VAR» نیاز نداشت. خطا کاملا آشکار بود و داور به نفع پرتغال پنالتی‌ گرفت. 8 پنالتی‌ در ۱۳ بازی اعلام شد. در همه آنها نیازی به چک کردن دوباره تصاویر نبود اما تکنولوژی وجود دارد تا داوران با خیال راحت پنالتی‌ اعلام کنند. VAR می‌تواند کار را برای داوران راحت کند. با حضور این فناوری همه‌چیز عوض شده است. هنوز اشتباه‌های جزئی وجود دارد اما با گذشت زمان این اشتباه‌ها هم دیگر دیده نخواهد شد. بیش از اینکه این رقابت‌ها جام پنالتی‌ها باشد، جام VAR است.

اعتراف کاستا: روی په‌په خطا کردم
 دیگو کاستا، مهاجم برزیلی‌تبار تیم‌ملی فوتبال اسپانیا اعتراف کرد که در دیدار برابر پرتغال در صحنه گلی که به ثمر رساند روی په‌په مرتکب خطا شده است. کاستا در دیدار نخست این تیم برابر پرتغال عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و گل زیبایی هم به ثمر رساند اما او اعتراف کرد که در صحنه‌ای که گل را به ثمر رساند روی په‌په، مدافع تیم‌ملی فوتبال پرتغال مرتکب خطا شده است. مهاجم ‌اسپانیا گفت‌: «بله! تا حدودی خطا کردم اما خوشحال هستم که توانستم در این دیدار بازی خوبی را به نمایش بگذارم. این بهترین بازی من با تیم‌ملی فوتبال ‌اسپانیا بود. می‌خواهم در همه دیدارها اینگونه خوب و تاثیرگذار ظاهر شوم». کاستا در ادامه‌ صحبت‌هایش نیز درباره برخورد با په‌په، گفت: «ما دوست‌های خوبی برای همدیگر هستیم. او روی من خطای بدی مرتکب شد و عذرخواهی کرد تا همه چیز تمام شود. من همیشه آرام هستم، مگر اینکه کسی من را اذیت کند. خوشبختانه همه چیز بخوبی پیش می‌رود».


Page Generated in 0/0165 sec