printlogo


کد خبر: 194101تاریخ: 1397/3/30 00:00
سخنگوی شورای شهر تهران با اعلام ناامیدی از پرداخت شدن بدهی‌های دولت مطرح کرد
بدهی 14هزار میلیاردی دولت به شهرداری

گروه اجتماعی: سخنگوی شورای شهر تهران گفت: جمع بدهی دولت به شهرداری تهران ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر چندان امیدوار به پرداخت این بدهی نیستیم.
به گزارش فارس، علی اعطا در پاسخ به پرسشی مبنی بر بدهی دولت به شهرداری تهران اظهار داشت: در بودجه‌های سنواتی در بعضی از موارد دولت مکلف بوده است و در بعضی از مواقع نیز دولت اجازه پرداخت را داشته است. وی‌ ادامه داد: در مواقعی که دولت اجازه پرداخت داشته، در صورتی که آن سال تمام شود و وجهی پرداخت نشود، می‌تواند در دوره‌های دیگر آن وجه را پرداخت نکند. اعطا بیان داشت:‌ جمع‌بندی این بوده است که با توجه به شرایط فعلی خیلی نمی‌توان امیدوار بود بدهی‌های دولت به شهرداری پرداخت شود و تاکنون نیز هیچ مبلغی بابت بدهی‌ها پرداخت نشده و خیلی نمی‌توانیم اطمینان برای پرداخت بدهی داشته باشیم.
سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا هماهنگی دولت و شهرداری در حد شعار بوده است، گفت: این هماهنگی‌ها در حد شعار نبوده اما به لحاظ مالی دستاوردی نداشته و بعضی از این موارد نیز به شرایط مالی دولت مرتبط می‌شود که با مشکلاتی مواجه است و اینکه بدهی‌ها پرداخت نشده به این معنی نیست که اختلافی وجود دارد. وی‌ گفت: بر اساس اعلام معاونت مالی شهرداری تهران بدهی دولت به شهرداری ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۸ هزار میلیارد تومان از این بدهی برای کمک به توسعه حمل‌ونقل عمومی، بافت فرسوده و یارانه بلیت بوده که دولت مجاز به کمک بوده است و خیلی‌ها اعتقاد دارند دولت در این زمینه تکلیفی ندارد، بنابراین شهرداری حدود ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به دولت بدهی دارد.
سخنگوی شورای شهر تهران درباره پرداخت بدهی شهرداری تهران گفت: مجموع بدهی دولت ۷۲۳۲ میلیارد تومان است که از سوی دیگر نیز یک میلیارد دلار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی باید به شهرداری پرداخت شود.
300 گود رها شده در پایتخت
علی اعطا در پاسخ به پرسشی درباره ساختمان جدید پلاسکو نیز اظهار داشت: درباره این ساختمان باید روال قانونی آن طی شود و نباید این ساختمان مانند گودهای رهاشده در سطح شهر تهران رها شود. اعطا ادامه داد: گودهای رهاشده یکی از موضوعات مهمی است که به‌کرات درباره آن توضیح داده شده و اطلاعات این گودها با مشخصات دقیق برای ما ارسال شده است. سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۳۰۰ گود رهاشده در تهران وجود دارد که همه آنها نیز ناایمن نیستند، گفت: دادستانی نیز نسبت به گودهای رهاشده پیگیری لازم و حساسیت نشان داده است که همه این گودها به یک علت رها نشده، بلکه موضوعات متعدد و گوناگونی وجود داشته است. وی درباره گود مجاور برج میلاد اظهار داشت: این گود مشکلات خاص خود را دارد و درباره اخذ مجوز مسائل حقوقی و مالی داشته که در گفت‌وگویی با مدیران شهرداری در زمستان سال گذشته قرار شد این موضوع در سال جدید به جدیت پیگیری شود و ما نیز دنبال خواهیم کرد تا گودهای رهاشده در تهران هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.
جزئیات مصوبه جدید برج‌باغ‌ها
در ادامه این جلسه علی اعطا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر مصوبه برج‌باغ‌ها گفت: پس از اینکه مصوبه برج‌باغ‌ها در سال ۹۶ لغو شد، شهرداری مکلف شد ظرف مدت 2 ماه پیشنهاد جایگزین این مصوبه را ارائه کند تا در شورا تصویب و ارسال شود. سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بر همین اساس، شهرداری پیشنهادی ارسال کرده است که بر اساس آن ساخت‌وساز در باغات انجام خواهد شد ولی کمتر از سطح اشغال ۳۰ درصدی یا در بعضی موارد در سطح اشغال ۲۰ درصدی خواهد بود. وی‌ ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای شهر در سال ۸۳ برای تعداد طبقات برج‌باغ‌ها محدودیتی در نظر گرفته نشده بود ولی ما در نظر داریم طبقات محدود باشد و سطح اشغال بیش از ۳۰ درصد نباشد.
شهرداری استخدام جدید ندارد
اعطا در پاسخ پرسشی مبنی بر افتتاح خط ۷ متروی تهران نیز اظهار داشت: تا آخر هفته بخشی از خط ۷ مترو افتتاح خواهد شد. سخنگوی شورای شهر تهران درباره استخدام جدید در شهرداری تهران نیز گفت: در حال حاضر شهرداری با تورم نیروی انسانی مواجه است و بشدت مقابل استخدام‌های بدون ضابطه ایستاده‌ایم تا این اتفاق نیفتد. وی افزود: ممکن است موارد استخدامی در شهرداری تهران اتفاق بیفتد که باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد و مدیر مربوط دلایل این جذب نیرو را اعلام کند. به هر حال هنگامی که تیم مدیریتی جدیدی سر کار می‌آید در بعضی سطوح مدیریتی نیروهای هماهنگ وارد سیستم می‌شوند. اعطا تصریح کرد: ولی در کل با توجه به اینکه تورم نیروی انسانی در شهرداری وجود دارد، به دنبال این هستیم افراد جدید در شهرداری به کار گرفته نشوند، مگر اینکه موارد خاصی وجود داشته باشد.
افزایش بودجه پرداخت مطالبات
سخنگوی شورای شهر تهران در پایان درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران نیز گفت: نمی‌توان این توقع و انتظار را داشت که در بازه زمانی کوتاهی مطالبات پیمانکاران پرداخت شود. بودجه پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری تهران ۴۲ تا ۴۳ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته است. وی گفت: در بعد نظارتی هم باید شورای شهر عمل کند تا شهرداری با سرعت بیشتری نسبت به پرداخت این مطالبات اقدام کند.


Page Generated in 0/0058 sec