printlogo


کد خبر: 194107تاریخ: 1397/3/30 00:00
آوای شهر

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران  خبر داد
مردودی نیمی از خودروها در معاینه فنی برتر
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از مردودی 55 درصد خودروهای زیر 4 سال سن در تست معاینه فنی برتر خبر داد. به گزارش فارس، تخفیف 20 درصدی طرح ترافیک جدید، نه‌تنها 177 هزار خودرو را برای گرفتن معاینه فنی برتر تشویق کرد، بلکه 40 هزار خودروی داخلی و خارجی زیر 4 سال که  از اخذ معاینه فنی معاف بودند را برای بهره‌مندی از این تخفیف به مراکز معاینه فنی کشاند، اگر چه این آمار در وهله اول نسبتا خوشایند است اما مردودی 55 درصدی خودروهای معاف، چراغ زردی به کیفیت پایین خودروها است. ماده 6 قانون هوای پاک در حالی سال گذشته با رای نمایندگان مجلس سن معافیت معاینه فنی را از 5 سال به 4 سال کاهش داد که اکثر کارشناسان محیط‌زیستی و نهادهای مرتبط از جمله شهرداری تهران، روی کاهش سن معافیت به 2 سال اتفاق نظر داشتند اما این موضوع با توجیه‌های متعددی چون ایجاد ازدحام در مراکز معاینه فنی همان 4 سال مصوب و اجرایی شد. مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران 4 سال معافیت از اخذ معاینه فنی با سطح کیفیت خودروها را غیرکارشناسی عنوان کرد و گفته است:  هنگامی که چند مدل از خودروهای پرتیراژ داخلی برای نخستین بار به مرکز معاینه فنی می‌رسند چندین نقص دارند که نشان‌دهنده پایین بودن کیفیت این خودروهاست.

انتقاد محسن هاشمی از شهرداری
رئیس شورای شهر تهران نسبت به به تعویق افتادن مجدد  بهره‌برداری از خط ۷ مترو انتقاد کرد و گفت: شهرداری هر چه زودتر تکلیف این خط را مشخص کند. محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه شهرداری باید تمام تلاش خود را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام انجام دهد به تسنیم اظهار داشت: متاسفانه تعداد قابل توجهی پروژه نیمه‌تمام از دوره قبل مانده و بلاتکلیف هستند. وی تصریح کرد: در جلسه هفته گذشته که شهردار تهران نیز حضور داشت این موضع عنوان شد و آقای افشانی نیز تصریح کرد برنامه‌ریزی برای به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام انجام می‌دهد. هاشمی با اشاره به به تعویق افتادن مجدد بهره‌برداری از خط 7 مترو گفت: این موضوع مورد انتقاد شورای شهر نیز بوده و به شهردار تهران نیز تذکر داده شده است البته هفته گذشته شهردار تهران بازدیدی را از این خط داشته است و امیدواریم بزودی شاهد بهره‌برداری خط 7 مترو باشیم. مدیریت شهری برنامه‌ریزی جدیدی را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین پروژه‌های جدید داشته باشد.

دریافت کرایه اضافی به بهانه نبود پول خرد!
عضو مجمع نمایندگان استان تهران از سازمان تاکسیرانی درخواست کرد با رانندگانی که بیش از نرخ مصوب کرایه تاکسی را افزایش داده‌اند برخورد کند. سیده‌فاطمه ذوالقدر، افزایش کرایه تاکسی بیش از نرخ مصوب را تخلف دانست و به خانه ملت گفت: از سازمان تاکسیرانی تقاضا داریم ورودی جدی به این موضوع داشته باشد و اجازه ندهد برخی رانندگان با این اقدام حق مردم را تضییع کنند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس از بی‌توجهی برخی رانندگان پایتخت نسبت به نرخ مصوب کرایه تاکسی انتقاد کرد و افزود: افزایش نرخ کرایه تاکسی 5/12 درصد تعیین شده اما متاسفانه برخی به طور سلیقه‌ای اقدام به اخذ کرایه بیشتر از مسافران می‌کنند.  وی کمبود پول خرد را از دغدغه‌های رانندگان و مسافران دانست و ادامه داد: کمبود پول خرد در برخی موارد منجر به درگیری میان مسافران و رانندگان می‌شود و از سویی رانندگان مجبور هستند کرایه بیشتری از مردم اخذ کنند، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی و تضییع حقوق شهروندان، تاکسی‌ها مجهز به سامانه هوشمند پرداخت الکترونیکی کرایه شود. عضو مجمع نمایندگان استان تهران بر ضرورت کنترل افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی در پایتخت تاکید کرد و گفت: باید راهکاری از سوی مدیران شهری برای جلوگیری از این تخلفات اتخاذ شود و همچنین به طور مداوم بر عملکرد رانندگان و افزایش بی‌ضابطه و خودسرانه کرایه‌ها نظارت داشته باشند.


Page Generated in 0/0069 sec